- Startpagina
- Een geschil met een bedrijf?
- Alle klachten
- Publieke klacht
Problemen met terugbetaling
Deze klacht is Publiek
Je klacht:
A. D.
aan: DOCKX RENTAL
Beste Ik reserveerde en huurde op 22.09.2022 een bestelwagen via jullie bedrijf. Op jullie aanraden (!) maakte ik gebruik van jullie app omdat ik de bestelwagen op die manier 24/7 contactloos zou kunnen afhalen. Bij aankomst bleek de bestelwagen echter niet 'vrijgegeven' waardoor ik er geen toegang toe had en dus contact moest opnemen met jullie servicedesk. Toen de wagen uiteindelijk vrijgegeven werd en wij konden vertrekken, bleek dat de wagen niet volgetankt was. Ik sprak af met jullie medewerker dat ik de wagen volgetankt zou terugbrengen en jullie mij het (prijs)verschil in brandstof zouden uitbetalen dmv een storting op rekening. Jullie medewerker nam die avond een kopie van het tankbonnetje en verzekerde me dat ik de uitbetaling eerstdaags mocht verwachten. Ik nam op 04.10.2022 via e-mail contact met jullie op omdat ik, tot mijn verbazing, nog steeds niet vergoed werd voor het verschil in brandstof. Ik werd op 05.10.2022 opgebeld door jullie medewerker die een bericht insprak waarin ook hij zijn verbazing uitte gezien hij al op 22.09.2022 een creditnota had opgesteld en intern had doorgegeven. Er werd mij opnieuw beloofd dat het 'die dag nog zou geregeld worden'. Ik heb nog steeds geen storting ontvangen. Ik verwacht als klant een veel betere service. Ik had al lang een creditnota moeten ontvangen en het (prijs)verschil in brandstof had intussen spontaan en geheel op jullie eigen initiatief moeten gestort worden. Jullie hadden dit moeten opvolgen, niet ik. Vriendelijke groeten een ontevreden klant
Gewenst oplossing
- Schadevergoeding
- storting + kennisgeving (creditnota)
Berichten (4)
DOCKX RENTAL
aan: A. D.
Beste Mevrouw Despodt Beste Anne Wij hebben uw klacht goed ontvangen en met de nodige ernst doorgenomen. Na interne audit moeten wij inderdaad vaststellen dat het ongewoon lang heeft geduurd alvorens dit in orde werd gebracht. Hiervoor bieden wij onze oprechte excuses aan. Na het contact van 5/10 werd er effectief actie ondernomen om dit recht te zetten. De overschrijving werd op donderdag ochtend doorgegeven aan onze boekhouding. Echter hebben zij door afwezigheid van een collega een achterstand weg te werken, waardoor het opnieuw een dag langer heeft geduurd. De overschrijving werd deze ochtend ingegeven en het bedrag zal morgen op uw rekening staan. Met vriendelijke groeten Klaas SelsSalesTeam'‹ DOCKXRENTAL Esales@dockx.be Uwww.dockx-rental.be
A. D.
aan: DOCKX RENTAL
Beste Ik heb intussen een storting ontvangen van 22,56 EUR. Volgens mijn contract zijn de eerste 100 km gratis en dus inbegrepen in de huurprijs. Wij hebben, zo blijkt uit het terugname document, in totaal 65 km afgelegd. Dit betekent volgens mij dat jullie ons het volledige bedrag voor het vullen van de tank hadden moeten terugbetalen - spreek me gerust tegen mocht dat niet het geval zijn. Jullie hebben een kopie van het tankbonnetje. Storten jullie dus ook nog het restbedrag? Vriendelijke groeten
DOCKX RENTAL
aan: A. D.
Beste Anne Brandstof is nooit inbegrepen in de huurprijs. Dit staat onderaan links op de eerste pagina van uw contract. Verhuurbedrijven maken steeds een onderscheid tussen brandstof en de afgelegde kilometers. Ik verduidelijk hieronder graag even het verschil. Hoe meer kilometers een voertuig rijdt, hoe meer slijtage er optreed en hoe sneller het voertuig op onderhoud moet. (vervangen van banden, olie verversen, filters vervangen, .) Dit is uiteraard een kost die wij recupereren bij onze klanten. Mochten wij dit niet doen, zouden wij al snel onze boeken mogen sluiten. Ik kan u verzekeren dat zowat elk verhuurbedrijf op deze manier te werk gaat, maar ik begrijp dat dit voor de klant soms verwarrend kan zijn. U bent zeker niet de eerste die daar vragen over stelt. De software van de app leest bij vertrek en aankomst het brandstofniveau uit. Voor het type voertuig dat u huurde is dit maximaal 70l. Bij uw vertrek stond dit op 57,6l. U heeft hem teruggebracht met een volle tank (70l). Dus maken wij de volgende berekening; 70l - 57,6 = 12,4l verschil. U tankte het voertuig vol (zoals vermeld op het ticketje) aan Eur 1,819 per liter. Aldus 12,4l x Eur 1,819/l = Eur 22,56. Hopelijk verduidelijkt dit een en ander voor u. Mocht u nog vragen hebben, aarzel niet ons te contacteren. Met vriendelijke groeten Klaas SelsSalesTeam'‹ DOCKXRENTAL Esales@dockx.be Uwww.dockx-rental.be
A. D.
aan: DOCKX RENTAL
Beste Duidelijk! Dank voor de feedback. Vriendelijke groeten Anne D