back

2de handsauto met verborgen gebreken bij Cardoen

Cardoen Boomsesteenweg 950-958, Wilrijk
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

M. D.

aan: Cardoen

03/10/2022

Ik heb in juli bij Cardoen Antwerpen een occasie wagen gekocht nl: een BMW 3 GT (van 2016) voor de prijs van 25.698 euro (referte D:20220701). Voor die prijs verwacht ik toch een auto in prima staat te hebben ,maar ik stelde al vlug vast dat bij het remmen en bij hoge snelheid (+110km/u) de auto schokte maar dacht in eerste instantie dat hij niet goed uitgebalanceerd was. Na mijn vakantie (begin september) heb ik dit probleem bij Cardoen Service Center gemeld. Ik werd uitgenodigd voor een controle en technieker Ronny + atelierchef Michel stelden vast dat de remschijven kromgetrokken, blauw en verbrand waren. Deze dienden samen met de remblokken vernieuwd te worden. Technieker Ronny heeft mij toen uitdrukkelijk gezegd dat dit type schade wordt veroorzaakt door herhaaldelijk, over lange periode, remmen bij hoge snelheid of veelvuldig uitvoeren van een noodstop en dat dit probleem allicht al aanwezig was. Er werd mij ook bevestigd dat dit onder garantie zou gerepareerd worden. De herstelling werd uitgesteld daar ik niet in het bezit was van de nodige anti-diefstalsleutel van de wielen, en zij ook niet want deze werd niet meegeleverd bij de verkoop. Ze moesten deze bestellen bij BMW. Tot tweemaal toe werd mij door de technieker en later bij het maken van de afspraak bevestigd dat deze reparatie onder de garantie valt omdat dit probleem al aanwezig moet geweest zijn bij de verkoop. De wielen/remschijven kunnen ook niet nagekeken zijn voor de verkoop aangezien niemand in het bezit was van de anti-diefstalsleutel. Uiteindelijk werd ik op 29 september uitgenodigd om de remschijven met remblokjes te vervangen. Volgens mij dus onder garantie. Ik heb in de showroom gewacht tot ik bericht kreeg dat de wagen hersteld was. Op geen enkel moment werd er mij medegedeeld dat deze herstelling toch niet onder de garantie zou vallen , laat staan wat de herstelling zou kosten. Mijn verbazing was dan ook groot dat mij na de uitgevoerde werken een factuur werd voorgelegd van 584 € ,zogezegd omdat deze herstelling onder het onderhoud valt. Ik heb die dan ook geweigerd verwijzend naar de beloofde garantie en de vastgestelde verborgen gebreken. De technieker weigerde mij de sleutels van mijn auto te overhandigen. Gezien ik dringend weg moest wegens werkverplichting, en na een verhitte discussie had ik geen andere keuze dan te betalen om mijn auto terug te krijgen. De technieker wilde mij de remschijven niet meegeven voor verdere expertise, en wilde ook geen verslag maken van de vastgestelde schade. De technieker wilde ook niet op papier zetten dat hij de sleutels niet wou teruggeven als ik niet meteen betaalde. Ik stond met mijn rug tegen de muur. Ik heb mijn klacht overgemaakt aan de operationele directeur en verantwoordelijke voor 2de handswagens bij Cardoen, zonder gevolg. Dit is in mijn ogen oplichting en dergelijke praktijken zijn onacceptabel. Na wat zoekwerk las ik ook het volgende over de garantiewet "Wanneer er een gebrek binnen de 6 maanden na verkoop wordt vastgesteld de verkoper moet kunnen bewijzen dat dit probleem er niet was bij de verkoop van de wagen." Er zijn zwart op wit een aantal zaken gebeurd die ik niet zomaar kan laten voorbij gaan. Ik zal stappen ondernemen om mijn gelijk hierin te krijgen, want dat ik gelijk heb is 100 % zeker.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 584,00