MIELE Z. 5 Mollem 480, MOLLEM

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

M. B.

aan: MIELE

23/09/2022

mail gestuurd naar miele op 21/09/2022 maar zelfs geen enkele reactie gekregen : Van: mfbroutin@telenet.be Datum: 21/09/2022 08:37 (GMT+01:00) Aan: info@miele.be Cc: luc [luc.van.cauwenbergh3@telenet.be], mfbroutin [mfbroutin@telenet.be] Onderwerp: herstelling / factuur / miele droogautomaat TKG 850WP SFinisch &Eco B Geachte, Ik verzoek u bij deze kennis te nemen van mijn ongenoegen aangaande de service van miele, of beter gezegd de non-service, en toch een factuur aanrekenen waarbij het miele droogapparaat nog steeds niet functioneert. Feiten sedert jaren vervang ik ieder toestel in huis door een miele apparaat (omdat de werking van de apparaten en de naverkoopservice goed zouden zijn), zo heb ik in maart 2016 een droogautomaat (zie hogergenoemde referentie) aangekocht voor een bedrag van 1.498€ (terwijl er natuurlijk al droogautomaten zijn van 300€), maar ik wilde een zekere grundlichkeit, vandaar de dure aankoop. op dinsdag 9 augustus 2022 bel ik Miele op want plots van ene seconde op de andere doet de droogautomaat het niet meer. Ik moet wachten dat er een technieker zou langskomen op dinsdag 16/08/2022 (wat ik op zich al een lange termijn vind). de technieker komt langs, bekijkt het apparaat, en maakt diagnose dat het schakelelelectronica diende vervangen te worden. Deze technieker deelt mij mede dat dit duur en toch met werktijden enz... inbegrepen toch vlug op een kleine 500€ zou neerkomen. Omdat ik vind dat mijn toestel nog niet zo oud is (6 jaar voor een miele), besluit en geef ik mijn akkoord dat dit schakelelectronica mag vervangen worden. Maar dit zou zeker een week duren. Nieuwe afspraak op 22/08/2022. Al goed dat de buitentemperatuur goed meevalt, zodat ik ondertussen al mijn was buiten kan drogen. Op 22/08/2022 komt de technieker langs, en stelt na 1 minuut vast dat hij niet het goede onderdeel /verkeerde onderdeel mee kreeg. Pech. we moeten weer 14 dagen wachten. er zou iets verkeerd uit Duitsland geleverd geweest zijn. Nieuwe afspraak 05/09/2022. Op 05/09/2022 komt technieker langs en herstelt mijn droogmachine. Aangezien de buitentemperatuur goed bleef, heb ik verder mijn was buiten blijven drogen. tot 15/09/2022 en het weer omsloeg. dus ik gebruik voor de eerste keer mijn droogmachine (hersteld op 05/09/2022). Groot is mijn verbazing toen ik 3 uur later ging kijken. Mijn was was even nat . Niets gedroogd. Ik bel opnieuw naar Miele om probleem uit te leggen. Men zegt mij dat technieker op 20/09/2022 zou langskomen. Die man stelt vast dat de vorige technieker de verwarming in het toestel vergeten was te programmeren, maar laat mij ook reeds doorschemeren dat hij vreest dat er nog een ander probleem zou kunnen zijn, nl iets met de compressor. Gisterenavond heb ik direct het droogmachine gebruikt, en wat denkt, de was blijft nat. Ik ben dermate ontgoocheld in miele, laat staan de de naverkoop, en bovendien de factuur die u mij doorstuurt tbv 563,94€ terwijl de machine uiteindelijk niet functioneert. U begrijpt, dat ik niet nog eens een herstelling ga doen (blijkbaar kost een compressor +/- 800€),maar ik vind de manier van doen van miele schandalig. IK zal deze middag zoveel mogelijk consumentenorganisaties zoals testaankoop in kennis stellen van hetgeen ik nu meemaak met miele, en hoop dat jullie alsnog inzien dat dit geen manier van werken is. en NEEN ik wil nooit meer een toestel van miele in huis. Dan had ik beter 6 jaar geleden een goedkoop toestel gekocht, en als het kapot is, dan gewoon weggooien . Die deutsche grundlichkeit komt mij heel duurt te staan. Ik zal de technieker (dewelke gisteren langskwam) nog op de hoogte houden dat zijn vrees toch wel bewaarheid werd. mvg marie-france broutin luc van cauwenbergh kasteelstraat 75 1560 hoeilaart 0468155059

Gewenst oplossing

  • Herziening van de factuur