afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

R. V.

aan: Post NL

21/09/2022

4 dagen na mekaar bezorgmoment uitgesteld en nu al 2 dagen bezorgmoment onbekend, fout bij bezorging levering. Bij PostNL kan niemand zeggen waar het pakket zich bevind. Zou nochtans perfect moeten kunnen met de tracking code. Willen ook niet toegeven pakket verloren. De afzender moet een onderzoek openen. Niet handig als je uw pakket snel nodig hebt. Als PostNL met de tracking code het pakket niet vind is het verloren bij mij. Pak uw verantwoordelijkheid en verwittig de klant zodat die een ander exemplaar kan opsturen.

Gewenst oplossing

  • Toegeven verloren

Berichten (2)

Post NL

aan: R. V.

22/09/2022

Geachte heer van Dyck, U heeft een vraag over een pakket met een tracking code en u vraagt zich af waar uw pakket zich bevindt. Tot onze spijt moet ik u mededelen dat uw pakket vermist in het distributieproces is verklaard op 20 september. Over de precieze omstandigheden van de vermissing kan ik u geen nadere informatie geven. Nader onderzoek moet uitwijzen wat er precies is voorgevallen. U verzoekt PostNL om de verzender te informeren over de vermissing. Dat begrijp ik. Echter, PostNL kan slechts reageren op een verzoek van de verzender om een onderzoek in te stellen. Dit is wettelijk zo geregeld. Mijn advies aan u is om de verzender te informeren dat u uw pakket nog niet heeft ontvangen. De verzender zal dan met PostNL contact opnemen om een onderzoek in te stellen. De verzender blijft de eigenaar van het pakket tot het bij u is afgeleverd. U bevestigt de aflevering door het plaatsen van uw handtekening. Op dat moment gaat de eigendom van het pakket van de verzender over op u als ontvanger. Gelet op het feit dat binnen de Europese Unie de bescherming van de consument hoog in het vaandel staat zal de verzender met u gaan zoeken naar een passende oplossing. Indien u nog nadere vragen heeft kunt u reageren op deze mail. Ik vertrouw erop u voldoende te hebben gea¯nformeerd. Met vriendelijke groet, Roland Klantenservice PostNL Pakketten Belgie www.postnl.be/ PPlease consider the environment before printing this e-mail. Uw vraag:

R. V.

aan: Post NL

22/09/2022

Dank je wel. Eindelijk iemand die de dingen zegt zoals ze zijn. U bent de eerste die durft toegeven dat het pakje vermist is. Het enige antwoord dat ik kreeg was steeds wacht, het kan nog komen. Hopelijk kan de afzender me nu snel een nieuw toesturen en de rest met jullie oplossen. Bedankt Raf