Dreamland Edingensesteenweg 196, HALLE
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

R. G.

aan: Dreamland

19/09/2022

Exact één maand geleden kocht ik een Playstation 5 in de Dreamland. Ik sta daar aan de kassa, vertelt de werknemer doodleuk dat je wel verplicht bent een controller en twee spelletjes erbij te kopen. ''Dat heeft Dreamland zo beslist'', luidde het. Ja, daar sta je dan... Al twee jaar zijn die consoles amper te verkrijgen, heb je eindelijk eentje beschikbaar, moet je er verplicht enkele zaken bijkopen. Malafide praktijken noem ik dat. Als ik een nieuwe boekentas voor mijn kind kom kopen, gaan ze me toch ook niet verplichten er een pennenzak en een doos kleurpotloden bij te kopen? Dan maakt iedere klant rechtsomkeer en kopen ze die boekentas wel ergens anders. Puur machtsmisbruik is het, omdat ze weten dat die PS5's gegeerd zijn en ze zich dat gewoon kunnen veroorloven om zo een streken uit te halen. Als kers op de taart, mocht ik niet eens zelf twee spelletjes kiezen. Ik kreeg er een tiental voor mijn neus geduwd waar ik dan eentje t.w.v. €59,95 uit moest kiezen eentje t.w.v. €29,95. Ik moet u er niet bij vertellen dat dit uiteraard geen goedverkopende top games waren. Rommel waar ze niet vanaf geraakten, was het. Soit, ik ben ermee akkoord gegaan op dat moment. Vervolgens heb ik deze spelletjes zonder ze uit te pakken tweedehands weer te koop gezet, natuurlijk aan een lager bedrag, in de hoop de 'meerkost' zo te kunnen beperken. Uiteraard wil niemand ze en zit ik er nog steeds mee. En daarbij merkte ik nu vandaag op dat het spel dat zij me aan €29,95 verkochten, nu bij Dreamland te koop staat aan €14,95. Ik bel hiervoor naar de klantendienst, waar ik het antwoord krijg ''Dat dat perfect mogelijk is, gewijd aan te prijsschommelingen van het moment''. Dikke zever noem ik dat. Die games waren gewoon laatste stuks waar ze niet vanaf geraken. Ze verkopen die aan volle prijs in pakketjes tezamen met de PS5 consoles en de allerlaatste stuks bieden ze dan online met grote korting aan. Op zich zou ik al tevreden geweest met een simpele bon van 10 of 15 euro om het verschil te compenseren. Maar hier wordt uiteraard niet in meegegaan. Letterlijk alles van sinterklaascadeaus en dergelijke koop ik altijd allemaal bij Dreamland. Maar nu zal het de laatste keer geweest zijn. Afzetters.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 15,00
  • Vervanging
  • Waardebon

Berichten (1)

Dreamland

aan: R. G.

22/09/2022

Beste, Ik heb de klacht van de klant goed ontvangen. De klacht werd doorgenomen en hierbij het antwoord. De PS5 consoles worden steeds in pakket verkocht. Helaas verkopen we deze niet afzonderlijk. Wanneer de klant dit pakket aankoopt, gaat hij akkoord met de verkoopvoorwaarden die door DreamLand worden opgelegd. Door de schommeling van de prijzen kan het zijn dat een artikel duurder of goedkoper wordt. Wanneer we een maand verder zijn kunnen wij het verschil in prijs helaas niet terug betalen. Ik wens je een fijne avond toe. Met vriendelijke groet, Joran DreamLand klantendienst Bezoek zeker onze veelgestelde vragen