back

Geen hotel bij aankomst pakketreis

TUI Belgium - TUIfly Luchthaven 40 1, ZAVENTEM
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

D. D.

aan: TUI Belgium - TUIfly

10/08/2022

Wij zijn net terug van Venetië en deze klacht kon niet wachten. Al meerdere malen geboekt met Tui maar nog nooit zoiets meegemaakt. Wij kwamen aan op 23/05 om 15u15 in Hotel Venezia2000 waar we een verbaasde blik kregen van de mensen aan de check-in. Zij vroegen onze papieren om de boeking te checken en wat bleek, dat ze niets van onze aankomst wisten. Ze vertelden ons dat wij konden blijven voor 3 nachten maar de 4de nacht niet. Dus gaven ze ons een familiekamer, een standaardkamer en een kamer van het personeel naast het hotel. Daar gaan we absoluut niet mee akkoord. Dus hadden we gevraagd of we de manager konden spreken, en dit kon absoluut niet. Dus contacteren wij Easy2Travel in Gullegem waar we onze vakantie geboekt hadden. Na enige tijd proberen te bellen kregen wij hen aan de lijn. Er werd ons verteld dat zij niets kunnen doen voor ons en het noodnummer van Tui moeten bellen. Ik vind dit zeer vreemd, wat is de meerwaarde van boeken via een bureau dan nog? Zij lieten ons gewoon staan 1000km verderop. Ondertussen is het 16u30 en contacteren wij het noodnummer van Tui waar ze ons een mail stuurden dat de fout bij het hotel lag. En de boeking gelezen werd op 24/1/22. Dus dat het hotel met een oplossing moest komen. Na het lezen van de mail gaan wij ten rade aan de check-in. Waar ze ons direct vertelden dat er zowieso geen nieuw hotel voor ons werd gezocht omdat het eiland volboekt was en wij moesten ingaan op hun aanbod van voorgestelde kamers. Toen maakten wij ons boos omdat mijn vriendin (7maand zwanger), en moeder (kankerpatiënte) nood hadden aan rust. Wij waren al van 5u ‘s morgens op weg. En dan kwamen ze af met een aanbod rond 17u50 CASA dell moro. Absoluut geen hotel! zeer slecht ontbijt, geen bar of restaurant aanwezig, geen strand. Wel een zwembad (ter compensatie van het strand) maar bij aankomst was deze helemaal leeg en dus niet open. Alsook 5km van het centrum. Alles wat we niet moesten hebben omwille van niet goed te been zijn van mijn moeder. Maar wij zagen geen andere oplossing en ondertussen zijn wij al een volledige dag kwijt. Omdat wij vooral voor het strand, goed ontbijt en dicht bij het centrum wilden zijn, moesten we telkens de bus nemen voor het centrum te bereiken 5km verderop om iets te kunnen eten en drinken. Want waar we verbleven was er niets van voorzieningen (geen minibar in de kamer, geen restaurant en geen bar) Dus kochten wij telkens een dagticket van 20euro/persoon 4 dagen lang (een som van 480euro openbaar vervoer voor 6personen). Een busrit duurde telkens 20minuten waardoor onze planning letterlijk in het water viel. Nochtans vertelde hotel venezia2000 dat ca dell moro evenwaardig was aan hun hotel. En dat bleek absoluut niet, alsook de brandveiligheid was niet gekeurd 2jaar overtijd. Onze vakantie begon direct als een stressvakantie en einigde ook zo. Wij hebben dit hotel aangenomen omdat er geen andere oplossing was, en werden dus voor een voldommen feit gezet. Met als resultaat dat we zeer blij waren dat we terug konden vertrekken naar huis om echt uit te rusten, wat niet de bedoeling mag zijn na een vakantie. Daarom hadden we graag alle verblijfskosten en kosten van openbaar vervoer terug gehad. Hetgeen dat we willen betalen zijn enkel de vluchten en City-TAX. Met als reden dat er niets aanleunt aan hetgeen dat we geboekt hadden, en totaal geen hulp kregen van Easy2Travel en alles zelf moesten oplossen. Wij hopen ten volste dat jullie dit begrijpen. Op 9/8/22 sluit Tui de klacht met een voorstel van 170euro. Wij kunnen geen contact opnemen met Easy2Travel. En weten dus niet wat gedaan. Niets was zoals we geboekt hadden, TOTAAL geen hulp gekregen van Easy2Travel EN alles zelf moeten oplossen ter plaatse.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 2334,00
  • Herziening van de factuur
  • Schadevergoeding

Berichten (1)

D. D.

aan: TUI Belgium - TUIfly

28/08/2022

Gelieve te antwoorden op mijn klacht aub.