back

Geen hulp bij internet problemen

Orange (ex Mobistar) Avenue du Bourget 3, BRUXELLES
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. T.

aan: Orange (ex Mobistar)

07/08/2022

Beste, Sinds anderhalfjaar zijn wij (mijn vriend en ik, samenwonend) aangesloten bij Orange. Het eerste jaar waren wij hier zeer tevreden van, en hebben dit ook doorgegeven aan mijn ouders en broer, die daardoor ook bij Orange zijn overgestapt. Echter is dit ongeveer na een jaar drastisch veranderd. Wij hebben elke dag een inmens groot verlies aan internet. Niet alleen de WIFI dat uitvalt, maar ook de UTP kabels die rechtstreeks in de modem zitten, internet via kabel,... We hebben gewoon geen internet op momenten. Dit duurt dan meestal ook een 10-tal minuten. Wanneer het internet dan terug werkt, is dit voor 5 minuten, waarna het weer voor 10minuten uitligt. En dit de hele dag door. Op sommige dagen hebben we hier geen last van, op andere dagen de hele dag door. Netflix heb ik afgezegd omdat wij dit niet goed meer kunnen gebruiken. De laatste maand heb ik meer series en films met haperingen gekeken dat iets anders. €14,99 de vuilbak in. Mijn, en mijn vriend, hobby's waren streamen en gamen. Dit kunnen wij ook niet meer doen, waardoor er zelfs ook inkomstenverlies is. Op mijn huidige job werk ik ook van thuis uit. Ik moet op voorhand mijn 4G hotspot aanzetten op mijn laptop, anders weet ik op voorhand dat ik mijn meetings niet volledig kan volgen. Dit kostenplaatje loopt natuurlijk ook al snel op, en dat bovenop de €84 die wij al betalen voor een dienst dat niet werkt en waarvan de klantendienst ons niet kan helpen. We hebben al 100x met Orange gebeld en gechat. Elke keer opnieuw vragen ze "of onze kabel wel goed aangesloten is" of "we eens een nieuwe kabel kunnen insteken". Uiteraard is dit al 10x geprobeerd. Er is 2x een technieker van Orange langsgekomen om dit probleem op te lossen. Aangezien hun techniekers niet opgeleid zijn of voor 0% bekwaam zijn om ook maar naar 1 probleem te zoeken, heeft dit dus niet geholpen. Uiteraard vroegen de techniekers wel de vergoeding om tot bij ons te komen ? Dit hebben wij natuurlijk volledig geweigerd. Ondertussen heeft Orange ook iemand van Telenet of Fluvius laten komen om de bekabeling van het straat te laten bekijken. Dit ondertussen 3 maand geleden, maar tot op heden nog altijd geen feedback van gehad. Volgens ons is dit gewoon niet uitgevoerd, aangezien wij ook nooit iemand gezien hebben. Via chat en telefoon worden we ondertussen bijna niet verder geholpen. Of ge moet 2uur de tijd hebben om aan de telefoon te kunnen hangen. Via chat antwoorden ze altijd met "kan je ons je klantenummer doorgeven? Dan gaan we je verder helpen", maar hier gebeurd dus nooit iets mee. Om dan nog even terug te komen op dat mijn ouders en broer ook bij Orange zijn overgestapt, ook zij ondervinden jammer genoeg problemen en staan ook op punt om toch terug veranderen. Helaas voor hun moeten zij nu ook terug vrije dagen inplannen voor techniekers van andere providers etc.. Dit komt er allemaal wel gewoon bij. Ook wil ik ondertussen mededelen dat Orange hun factuur omhoog gegaan is, zonder dat wij hier weet van hebben. Wij hebben altijd €81 betaald, plots is dit €84 geworden. Het gaat ons absoluut niet om die €3, maar wel dat dit niet gecontacteerd word met ons. Mag dit zomaar? Alvast bedankt

Gewenst oplossing

  • Herziening van de factuur
  • Schadevergoeding
  • Vervanging
  • Herstelling