TUI Belgium - TUIfly Luchthaven 40 1, ZAVENTEM
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

A. D.

aan: TUI Belgium - TUIfly

07/08/2022

Wij boekten zoals alle jaren onze vakantie bij Tui. We boekten een vijfsterren hotel en 2 excursies op Rhodos. Het hotel was erg verouderd. Het meubilair versleten en de kasten roken muf. We hadden zelden echt warm water om te douchen en geen warm water aan de lavabo. De kamer werd ook maar éénmaal per week grondig gepoetst en de lakens ververst. De andere dagen werd het bed toegetrokken, de vuilbakjes geledigd en nieuwe handdoeken gelegd. De eerste dag ben ik al naar de receptie moeten gaan omdat er geen nieuwe handdoeken waren gelegd en geen toiletpapier. Het eten was ook beneden alle peil. Elke dag verschillende stoofpotjes, soms groenten maar zeker niet altijd. De desserts waren elke dag een andere kleur maar de smaak was allemaal hetzelfde. Aan het zwembad was het meubilair ook versleten en veel te weinig voor de gasten die er waren. Er werd ook aan handdoek leggen gedaan. De eerste excursie zijn ze ons niet komen ophalen. Het begon met een mail dat de excursie van 18/7 verplaatst werd naar 21/7. Wij hebben bevestigd dat dit ok was voor ons. Op 21/7 hebben we 2 uren gewacht, verschillende telefoons geprobeerd en gemaild. Echter allemaal zonder resultaat. Diegenen die we konden bereiken wisten van niks. De app werd ook niet naar behoren geantwoord. Volgens mij konden deze mensen ook geen Nederlands want ze antwoorden compleet naast de kwestie. Na veel smsjes zeiden ze ons dat deze excursie direct zou worden terugbetaald. Nog steeds hebben wij geen terugbetaling gehad. Sinds we thuis zijn hebben wij al verschillende mails en klachten naar Tui gestuurd. Telkens krijg je een automatisch antwoord dat je klacht in behandeling is maar verder horen we van hen niks. De mailadressen die we aanschrijven daar zeggen ze dat het bij after Tui zit maar daar krijgen we geen mailadres van. Schandalig voor zo’n groot bedrijf! Wij betaalden voor een vijfsterren hotel maar dit hotel was amper drie sterren waard. En de excursie gewoon niet terug betalen is gewoon triestig.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling excursie en compensatie voor minderwaardig hotel

Berichten (3)

A. D.

aan: TUI Belgium - TUIfly

16/08/2022

Casenummer 9987988 Onze eerste klacht dateert van 21/07/2022 en nog steeds hebben wij hieromtrent geen informatie ontvangen. Dit is al vier weken geleden. Een week later toen we weer thuis waren hebben wij via my tui een officiële klacht ingediend, maar hier ook nog steeds geen communicatie. Ik had graag geweten hoever u nu staat met onze klacht. De excursie , waar ze ons niet zijn komen ophalen, willen wij zeker terug betaald zien (en via de app is dit beloofd en toen reeds aangevraagd). Verder verkoopt u een vijfsterren hotel dat er amper drie waard is. Voor zo’n grote maatschappij is dit ondermaats. Het zelfs niet antwoorden is nog meer beneden alle peil. Ik had dus nu graag geweten hoever het staat.

A. D.

aan: TUI Belgium - TUIfly

17/08/2022

Gisteren kreeg ik eindelijk een reactie van Tui. Maar wat voor één? Ik kreeg 5% van mijn uitbesteed bedrag maar van het hotel van het jaar voordien (hotel enkel ontbijt en dit jaar all in hotel). Ik ging dit jaar naar Rhodos Griekenland en niet naar Spanje? Heel vreemd. Over de gemiste excursie zeiden ze dat ik naar gotui moest schrijven want dat zij dat niet konden terug betalen. Ik schreef reeds naar gotui op 20/07. Ik kreeg een mail terug waarin ze zeiden dat ik binnen de 10 dagen iets zou horen ... nadien nooit nog iets van gehoord. Nadien kreeg ik dan van servicebe ook tui de melding dat ik al thuis was en niet meer ginder dus konden ze mij ook niet meer helpen. Op 5/8 schreven deze , na herhaaldelijk mailen, terug dat zij mij niet kunnen helpen maar dat het dossier nu bij de correcte afdeling zou zitten. Nadien weer lange tijd niks tot gisteren. Ik vraag mij af hoeveel afdelingen ik moet passeren voor ik de juiste en competente mensen heb. Gisteren dus niet want ze weten zelfs niet waar mijn reis naartoe ging. Tui hoelang duurt het voor ik ten eerste mijn excursie terug betaald krijg en ten tweede mijn compensatie voor een drie sterren hotel ipv een vijf sterren? Ik had nu graag een redelijk antwoord gehad.

A. D.

aan: TUI Belgium - TUIfly

05/09/2022

Vorige week kreeg ik eindelijk een antwoord van Tui! Ik krijg 216 euro voor het slechte hotel( ik vraag mij af of een drie sterren hotel maar 200 euro goedkoper is dan een vijf sterren?) en 150 euro voor de excursie waar ze ons niet zijn komen ophalen. Triestig voor zo'n groot bedrijf en voor mij de laatste keer dat ik bij Tui een pakketreis bestel!