back

Misleiding klant door foute foto's hotel

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. V.

aan: TUI Belgium - TUIfly

06/08/2022

Oorzaak klacht: wij boekten een hotel op basis van de foto's op de site van Tui. Voor ons was het zwembad cruciaal in de hotelkeuze. Op de foto's, onder andere de hoofdfoto, staat het hotelzwembad afgebeeld met 5 glijbanen. Op alle andere foto's van het zwembad staan ook 5 glijbanen. In de beschrijving staat dat het hotelzwembad verwarmd is. Op basis van die info hebben we dit hotel geboekt. Blijkt nu dat de foto's verouderd zijn en het hotel ondertussen maar 3 glijbanen meer heeft. Tevens zijn deze volledig anders dan op de foto's van de TUI site. Dit is onder andere te zien op de site van het hotel zelf, maar dus niet op de site van Tui. Hadden we dit geweten ,hadden we dit hotel niet gekozen en voor een ander hotel gegaan in Slovenië. Daarnaast bleek het huisje waar wij verbleven ook "afgeleefd" te zijn en was het niet meer mogelijk om dit correct af te sluiten omdat het houtwerk/ramen rot waren. Ik heb een klacht ingediend, ticket 9871860 bij TUI, maar dit wordt dus niet ernstig genomen. Op de hoofdreden van de klacht: de foute foto's van zwembad en dat we indien we dit geweten hadden nooit geboekt hadden wordt niet gereageerd. Op hun antwoord heb ik gereageerd op 29/7 maar ook geen antwoord. Hieronder feedback TUI De foto’s in onze brochure en op onze website zijn er om een idee te geven van de plaats waar de klanten zullen verblijven. In de mate van het mogelijke, zal het type van logement beschreven worden. Het blijft belangrijk om ermee rekening te houden dat eenzelfde type van logement onderling kan verschillen op het vlak van versiering, inrichting en dus afwijkend kan zijn van de kamer die op de foto afgebeeld staat.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 400,00