back

stopzetting lidmaatschap TA Invest

Test Aankoop 13 Hollandstraat, BRUSSEL

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

I. T.

aan: Test Aankoop

01/08/2022

Beste, in april 2021 werden wij lid van Test Aankoop Invest, dit nav een mooie actie. Daar we na enige maanden reeds merkten dat we te weinig tijd namen om de tijdschriften door te nemen, nam ik het initiatief om het lidmaatschap stop te zetten. Op 19 augustus 2021 ondernam ik meerdere pogingen om telefonisch contact met TA op te nemen, maar daar ik telkens heel lang moest wachten (lees min. 20 minuten per oproep), gaf ik het telkens op en besloot ik op een andere manier contact op te nemen (ik werk voltijds en run een gezin....). Ik ging op zoek naar het contactformulier op jullie website, maar kon dit niet terugvinden... Daarop besloot ik om een mail te sturen met de vraag het lidmaatschap stop te zetten. Ik stuurde onderstaande mail door, samen met alle info aangaande ons lidmaatschap. Deze mail werd op 19/8/21 om 13h59 verzonden: Beste, Daar wij merken dat wij te weinig de tijd nemen jullie tijdschrift ten gronde door te nemen, zouden wij ons abonnement (zie mail onder) graag willen stopzetten. Kunt u dit voor ons regelen, aub? MVG en hartelijk dank bij voorbaat. Deze morgen deed ik nog eens een poging om telefonisch contact met uw diensten op te nemen (ik ging er eerlijkgezegd van uit dat mijn mail van vorig jaar nooit verstuurd raakte en het bijgevolg mijn eigen schuld was dat het lidmaatschap nooit stopgezet werd). De bedragen bleven (maandelijks) van onze rekening gaan (betaalde adhv een domiciliëringsopdracht, zou ik dus nooit meer doen....). In mei ging het lidmaatschap zelfs 2 maal van onze rekening (5 mei en 18 mei?). Maandelijkse bedragen gingen van 14.9 naar 29.8 euro... We namen nooit de tijd om de tijdschriften door te nemen en ondertussen ging reeds een totaal bedrag van om en bij de 268 euro van onze rekening...). Deze morgen nam ik nogmaals de tijd (eerste dag verlof :)) om jullie te contacteren ikv stopzetting lidmaatschap. Een vriendelijke mevrouw vertelde me dat het lidmaatschap zou stopgezet worden, maar dat de tijdschriften nog tot september zouden volgen (ging ervan uit dat dit kwam door de laatste betaling van 19 juli ten bedrage van 29.80 euro). Daarop kreeg ik een mail dat de betaling van het lidmaatschap op 5 augustus nog eens zou moeten gebeuren.... Ik belde op 1 augustus op om lidmaatschap stop te zetten en op 5 augustus gaat dit bedrag nog eens van onze rekening? Ik kon mezelf wel voor het hoofd slaan dat ik de mail vorig jaar nooit verstuurde.... Toch wou ik dit, voor alle zekerheid, nog eens nakijken. Tot mijn verbazing vind ik de mail toch terug tussen mijn verzonden items... Ik google 'stopzetting abonnement Test Aankoop' en merk een melding van een andere klant van jullie die eveneens het contactformulier niet terugvond op de website. Daarop wordt alles de volgende dag stopgezet zonder aanrekening van extra kosten: Beste abonnee, Wij bevestigen de stopzetting van uw abonnement Test Aankoop Invest en dit zonder bijkomende kosten. Daar onze adressenlijst steeds op voorhand opgesteld wordt, is het mogelijk dat er nog een magazine verstuurd wordt. U hoeft hiervoor niets te ondernemen. Mocht u hierover nog vragen hebben, aarzel dan niet om ons te contacteren op het nummer 028923700. Steeds tot uw dienst, Abonnementendienst. Ik besluit nogmaals een poging te doen om op te bellen met jullie experten (nadat ik eerder deze morgen al verschillende pogingen met lange wachttijden ondernam). Ik doe mijn verhaal aan de eerste dame aan de lijn die me begrijpt en zegt dat een mail idd voldoende is om een lidmaatschap stop te zetten en het idd niet kan dat daarna alles verder doorloopt. Die dame schakelt me door met een collega die me vertelt dat ik de mail naar het verkeerde mailadres doorstuurde en deze mails nooit gelezen worden. Ik antwoord hierop dat ik nooit een no-reply mail hierop ontving of dat ik anders zeker extra pogingen zou ondernomen hebben. Ik deed die dag effectief wel heel wat pogingen om telefonisch contact op te nemen en vond het contactformulier niet terug.... Die dame vertelde dat het blijkbaar normaal is dat je heel lang (meer dan 20') moet wachten vooraleer iemand je te woord kan staan (zelfs bij een consumentenorganisatie als TA) en ik moest, indien ik TA telefonisch niet kon bereiken (zou normaal zijn, want er komen heel veel oproepen binnen), en ik het contactformulier niet terugvond, een aangetekende brief opgestuurd hebben (werk voltijds, dus is niet evident om tijdens werkuren naar postkantoor te gaan + nog eens extra kosten....). Ik voel me totaal niet begrepen door deze dame en vind het oprecht bijzonder onrechtvaardig dat er niets met mijn mail van 19/8/21 gebeurde! Er kon tenminste een no-reply verstuurd worden.... Dan wist ik dat de mail niet werd gelezen en zou ik eraan herinnerd geweest zijn dat ik het nogmaals moest proberen, naar een ander adres. Ik zou het enorm appreciëren indien jullie dit nog eens zouden herbekijken, want 3 zaken stoten me enorm voor mijn borst: * ik deed wel degelijk verschillende pogingen om mijn lidmaatschap op de correcte manier stop te zetten, maar kreeg nooit een expert aan de lijn, contactformulier was niet vindbaar... * kreeg nooit een no-reply op mijn mail van 19/8/21 * als ik zie hoeveel tijd en moeite ik nu al stak in het stopzetten van mijn lidmaatschap (19/8/21 en deze voormiddag), en ik lees via mail dat ik nogmaals 29.8 euro zal moeten betalen voor een tijdschrift dat hier al heel lang niet meer gelezen wordt, dan voel ik me wel heel belazerd, en dat door een organisatie die zich als 'consumentenorganisatie' bestempeld.... MVG en ik zie graag uw reactie tegemoet! Isabel Taelman

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 220,00

Berichten (3)

Test Aankoop

aan: I. T.

02/08/2022

Beste abonnee, Wij hebben uw verzoek intern doorgegeven, zodat uw dossier zo spoedig mogelijk in orde kan worden gebracht. Wij gaan u hierover zo snel mogelijk terug contacteren. Met vriendelijke groet Abonnementendienst. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- CONFIDENTIALITY NOTICE This message contains confidential information and is intended only for the use of the recipient. If you are not the intended recipient, please notify us immediately and delete this e-mail from your system. We ask you not to disclose or distribute the content of this e-mail to any other person.

I. T.

aan: Test Aankoop

29/08/2022

Beste, Op 1 augustus stuurde ik bovenstaande klacht. De dag erna ontving ik uw antwoord dat mijn verzoek zou bekeken worden en ik zo spoedig mogelijk terug zou gecontracteerd worden. Tot nu toe, bijna een maand later, nog geen antwoord mogen ontvangen.... mvg

I. T.

aan: Test Aankoop

30/08/2022

Beste, ik kreeg zopas een bericht op mijn voicemail dat u nergens een bewijs van aanvraag stopzetting kan terugvinden. Er word me gevraagd dit aan u te bezorgen. Mag ik een mailadres naar waar ik mijn oorspronkelijke mail van augustus 2021 met vraag tot stopzetting kan forwarden, aub? MVG