- Startpagina
- Een geschil met een bedrijf?
- Alle klachten
- Publieke klacht
Garantie 2 maanden ingekort.
Deze klacht is Publiek
Je klacht:
D. M.
aan: Lenovo Belgium
Beste, ik kocht op 16 juli een Legion 5-15ARH05 (Lenovo) - Type 82B5 online bij Mediamarkt. Bij installatie op 17 juli geeft de computer een start van garantie aan die begint in mei 2022 en dus eindigt in mei 2024. Dit is ruim 2 maanden vroeger dan de wettelijke eind datum vd garantie. Het is een kleine moeite de software zo te configureren dat garantie begint bij eerste installatie datum. Ik wou tevens een uitgebreide garantie nemen maar wordt hier blijkbaar naar de Nederlandse sit van Lenovo doorgezonden en kan uiteindelijk niet verder aangezien bij het laatste scherm enkel adres gegeven in Nederland aanvaard worden terwijl de vorige schermen mijn Belgisch adres zonder problemen aanvaarden.
Gewenst oplossing
- Schadevergoeding
Berichten (2)
Lenovo Belgium
aan: D. M.
[---002:000000:00000---]
Lenovo Belgium
aan: D. M.
Recentelijk heeft u om ondersteuning gevraagd via ons online support center. Onderstaand vind u een samenvatting van uw aanvraag met ons antwoord. Subject [External] Klacht - Garantie 2 maanden ingekort. - (CPTBE01575278-95) Response By E-mail (Rogilio) (01/08/2022 09.12 AM) Geachte heer/mevrouw, Hartelijk dank voor het contacteren van de Lenovo mailondersteuning. De weergeven Garantie op het apparaat zal de fabrieksgarantie zijn wat bij een verkoper geactiveerd wordt, de eindgebruiker hoeft hiervoor simpelweg het apparaat te registreren op onze website. s:/csupport.lenovo.com/nl/en/ Serienummer invullen Register this product. Wanneer dit gedaan is kan het tot 3 dagen duren voordat de garantie gecorrigeerd is. Betreffende het probleem met garantie uitbreding kan gebruiker zich wenden tot onze Verkoop afdeling, deze kunnen ondersteuning bieden bij problemen met verkoop van onderdelen, apparaten of garanties. +3222009790 09:00-17:00 Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest en wens u nog een heel fijne dag toe. Met vriendelijke groet, Rogilio , Lenovo-klantenservice verklaring: Lenovo is een organisatie die wereldwijd actief is en beschikt over juridische entiteiten, bedrijfsprocessen, managementstructuren en technische systemen die niet tot één land zijn beperkt. Bij het uitvoeren van onze activiteiten met u, of dit nu met betrekking tot een serviceaanvraag of in verband met andere garanties of services is, kunnen wij uw gegevens overdragen aan een land waarin wij zaken doen en mogelijk geven wij deze gegevens door aan entiteiten die namens ons handelen in verband met garantie en diensten. Onze privacyprocedures zijn ontworpen om uw persoonlijke gegevens te beschermen, waar ze ook worden opgeslagen en gebruikt, in overeenstemming met alle van toepassing zijnde wetten, deze privacyverklaring en ons privacybeleid. Voor meer informatie over ons privacybeleid gaat u naar beleid van Lenovo. Customer By Service Email (Klachten Inbox) (30/07/2022 08.18 AM) Question Reference 220730-000019 Date Created: 30/07/2022 08.18 AM Date Last Updated: 01/08/2022 09.12 AM Status: Solved [---002:003335:09337---] Question Reference 220730-000019 Date Created: 30/07/2022 08.18 AM Date Last Updated: 01/08/2022 09.12 AM Status: Solved [---002:003335:09337---]