back

Maanden wachten op IKEA keuken

IKEA BELGIUM Weiveldlaan 19, ZAVENTEM
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

C. M.

aan: IKEA BELGIUM

28/07/2022

Om te beginnen liep het volledig mis met de adviseur die de proforma factuur heeft opgemaakt. Die had van alles fout gedaan, zaken dubbel besteld e.d. Hij had me beloofd dat na betaling (vanuit het woningfonds) ik die dag nog zou worden gebeld om de montage in te plannen. Maar er gebeurde niets…dus maar weer naar Wilrijk gereden. Daar ben ik vervolgens geholpen door een collega die 3 uur bezig is geweest met het herstellen van de fouten van zijn collega. Als ik die dag niet gegaan was, had ik uiteindelijk een keuken geleverd gekregen die niet tussen de muren zou passen. Door het verstrijken van de tijd tussen die twee afspraken was mijn montage uitgesteld naar de 1e week van augustus. Maar we dachten het is zomer dan barbecueën we wat meer! Wij zijn echt de moeilijkste niet. Ik had meermaals een telefoontje gekregen van IKEA over nabestellingen dus ik was mij er totaal niet van bewust wat er ondertussen mis liep, totdat ik belde met een vraag over het stopcontact en me werd verteld dat er nog niets is betaald en het hele verhaal niet doorging. IKEA heeft me teruggebeld en verteld dat ze een ander montagebedrijf hebben aangesteld die sneller kon komen plaatsen. Ik moest dan denken aan midden augustus. Ook moest ik zeker mn keuken laten leveren de 30-7 want anders werd het te krap. Ik had al aangegeven als het wel langer ging duren dat ik geen ruimte heb om een keuken in mijn woonkamer te stallen. Jullie nemen de gesprekken op toch? Anders best eens naluisteren. Nu aan het einde van het verhaal heb ik nogmaals (derde keer:gisteren ook een uur omdat op alle bestellingen een verkeerd adres zat ondanks dat ze bij het opnemen van de telefoon bevestiging vroeg) een uur met IKEA gebeld op mijn eigen kosten, en mag ik wachten tot einde september. Geld terug mag ook, maar dan moet ik ergens anders gaan wachten. Dus dat vind ik ook geen optie. Buiten dat heb ik geen ruimte meer in mijn bouwdepot om naar een andere keukenspecialist te gaan. Ik heb een nieuwbouwwoning waar alles nog geplaatst moest worden, dus sta af te wassen met een emmer in een kot. Koken kan ik met drie kinderen al maanden niet. Dat doe ik momenteel bij de buren. En buiten dat is een afspraak een afspraak. Jullie zijn hier volledig in fout. Dat er een betaling niet word geboekt kan ik helemaal NIETS aan doen. Alles was op 18 mei betaald. Ik merk op dat er van jullie heel weinig initiatief is om dit goed te maken. Helaas of geld terug daar komt het op neer. Dus ik vind dit wel iets meer dan gewoon de ‘’jammer’’ die jullie in de mail aangeven

Gewenst oplossing

  • Schadevergoeding