- Startpagina
- Een geschil met een bedrijf?
- Alle klachten
- Publieke klacht
Probleem met garantie.
Deze klacht is Publiek
Je klacht:
A. V.
aan: Lenovo Belgium
Beste, Ik bestelde op 30/03/2021 een ThinkPad E14 Gen 2 (€855,20) op de site van Lenovo. Deze aankoop en levering zijn zonder problemen afgewerkt. Na de laatste BIOS-update wilde ik het toestel opstarten op 18/06/2022, blijkbaar is er tijdens die BIOS-update iets misgegaan en heeft de laptop ongeveer 14uur lang een luid alarmsignaal gegeven en is het toestel dus onbruikbaar. Na online opzoekwerk vond ik dat andere mensen hetzelfde probleem hadden, met een kapot moederbord of CPU als gevolg. Op 20/06/2022 heb ik de klantendienst gevolgd en het inbelmenu gevolgd voor mijn product, na mijn probleem uit te leggen zocht de klantendienst medewerker het serienummer op en zei dat mijn toestel na een jaar uit garantie was. Toen ik het probleem omschreef wist hij onmiddellijk dat een nieuw moederbord nodig was en het €40 verzendingskosten, +/- €750 voor een nieuw moederbord en nog bijkomende reparatiekosten was voor het herstel. Ik heb hem gezegd dat wat hij beschreef duurder zou uitkomen dan de aankoopprijs, en dat het niet kan dat de garantie na een jaar verlopen is. Nadat hij liet blijken dat hij de situatie volkomen normaal vond heb ik het gesprek beëindigd. Lenovo biedt dus geen oplossing voor een gekend probleem na een BIOS-update vanuit Lenovo bij particuliere klanten.
Gewenst oplossing
- Terugbetaling: € 641,40
Berichten (4)
Lenovo Belgium
aan: A. V.
Recentelijk heeft u om ondersteuning gevraagd via ons online support center. Onderstaand vind u een samenvatting van uw aanvraag met ons antwoord. Subject [External] Klacht - Probleem met garantie. - (CPTBE01547262-15) Response By E-mail (Balder) (22/06/2022 11.25 AM) Geachte heervan Goethem, Het kan inderdaad zo zijn dat er maar 1 jaar fabrieksgarantie op een computer zit. Vergeet niet dat u wel 2 jaar wettelijke garantie in Belgie via de verkoper heeft, als u uw computer als consument heeft aangekocht. Als u uw product als zakelijke klant heeft aangekocht heeft u geen enkel consumentenrecht (business 2 business) en heeft u dus inderdaad geen garantie meer. Bent u dus een consument, dan dient u naar de verkoper te gaan. U geeft aan dat u de computer op de lenovo.comwebsite heeft gekocht. Op elke website alsmede op de factuur kunt u zien dat de verkoper Digital River Ierland is. Hier geldt gewoon Belgisch recht. U kunt hier meer over lezen op deze website: s:economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/garantie/wet-op-de-garantie De fabrieksgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie en mag deze nooit vervangen. Wettelijke garantie heeft u te allen tijde bij de verkoper. Met vriendelijke groet, LenovoTechnische Ondersteuning verklaring: Lenovo is een organisatie die wereldwijd actief is en beschikt over juridische entiteiten, bedrijfsprocessen, managementstructuren en technische systemen die niet tot één land zijn beperkt. Bij het uitvoeren van onze activiteiten met u, of dit nu met betrekking tot een serviceaanvraag of in verband met andere garanties of services is, kunnen wij uw gegevens overdragen aan een land waarin wij zaken doen en mogelijk geven wij deze gegevens door aan entiteiten die namens ons handelen in verband met garantie en diensten. Onze privacyprocedures zijn ontworpen om uw persoonlijke gegevens te beschermen, waar ze ook worden opgeslagen en gebruikt, in overeenstemming met alle van toepassing zijnde wetten, deze privacyverklaring en ons privacybeleid. Voor meer informatie over ons privacybeleid gaat u naar beleid van Lenovo. Customer By Service Email (Klachten Inbox) (21/06/2022 07.48 PM) Question Reference 220621-001913 Date Created: 21/06/2022 07.48 PM Date Last Updated: 22/06/2022 11.25 AM Status: Solved [---002:003974:08572---] Question Reference 220621-001913 Date Created: 21/06/2022 07.48 PM Date Last Updated: 22/06/2022 11.25 AM Status: Solved [---002:003974:08572---]
A. V.
aan: Test Aankoop
Lenovo Belgium
aan: A. V.
Recentelijk heeft u om ondersteuning gevraagd via ons online support center. Onderstaand vind u een samenvatting van uw aanvraag met ons antwoord. Subject [External] Klacht - Probleem met garantie. - (CPTBE01547262-15) Response By E-mail (Balder) (22/06/2022 05.11 PM) Geachte heer/mevrouw, U neemt contact op met de fabrikant, kunt u aub contact opnemen met de verkoper voor wettelijke geschillen. Wij zijn niet de verkoper noch de support voor Think apparaten. De verkoper staat vermeld op de factuur. De wettelijke termijn van 2 jaar heeft de klant bij de verkoper. U dient dus contact op te nemen met de verkoper die op de factuur staat. Met vriendelijke groet, LenovoTechnische Ondersteuning verklaring: Lenovo is een organisatie die wereldwijd actief is en beschikt over juridische entiteiten, bedrijfsprocessen, managementstructuren en technische systemen die niet tot één land zijn beperkt. Bij het uitvoeren van onze activiteiten met u, of dit nu met betrekking tot een serviceaanvraag of in verband met andere garanties of services is, kunnen wij uw gegevens overdragen aan een land waarin wij zaken doen en mogelijk geven wij deze gegevens door aan entiteiten die namens ons handelen in verband met garantie en diensten. Onze privacyprocedures zijn ontworpen om uw persoonlijke gegevens te beschermen, waar ze ook worden opgeslagen en gebruikt, in overeenstemming met alle van toepassing zijnde wetten, deze privacyverklaring en ons privacybeleid. Voor meer informatie over ons privacybeleid gaat u naar beleid van Lenovo. Customer By Service Email (Klachten Inbox) (22/06/2022 05.04 PM) Question Reference 220622-001521 Date Created: 22/06/2022 05.04 PM Date Last Updated: 22/06/2022 05.11 PM Status: Solved [---002:003447:19228---] Question Reference 220622-001521 Date Created: 22/06/2022 05.04 PM Date Last Updated: 22/06/2022 05.11 PM Status: Solved [---002:003447:19228---]
A. V.
aan: Test Aankoop