back

3 droogkasten en wasmachine miele stuk binnen eerste jaar!

MIELE Z. 5 Mollem 480, MOLLEM
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

M. V.

aan: MIELE

13/06/2022

Ik heb reeds klacht ingediend over 3 droogkasten van Miele die binnen een half jaar stuk waren. Deze klacht is onterecht afgesloten zonder enige reactie van Miele. Intussen werkt ook de wasmachine niet meer! Ik zou zelf €300 moeten betalen om gewoon maar te komen laten kijken door Miele. Dit ga ik uiteraard nooit doen. Dit zijn 4 nieuwe machines op amper een jaar tijd die niet werken! Hier staat dus voor €1500 aan machines van Miele en ik kan gewoon naar het wassalon gaan om mijn was te doen omdat hun rommel niet werkt. Miele doet niet eens de moeite om te antwoorden op mijn mails. Ik ga echt geen €300 betalen per machine om er gewoon eens naar te laten kijken. Ik wil geen herstelling meer. Ik wil mijn geld terug. Grootste rommel die ik ooit gehad heb. Nooit meer MIELE!

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 1498,00

Berichten (4)

M. V.

aan: MIELE

04/07/2022

Nog steeds geen enkele mail ontvangen van Miele! Dit sleept intussen al meer dan een half jaar aan. 2 nieuwe machines en niets werkt naar behoren! Filmpjes ervan op sociaal media geplaatst zodat iedereen kan zien wat voor een rommel Miele is. Daar zijn de reacties wel eindeloos. Blijkbaar zijn deze problemen heel normaal bij Miele. Droogkasten die onmenselijk veel lawaai maken en wasmachines die alleen maar werken wanneer ze er zelf zin in hebben. Laatste maal: IK WIL MIJN GELD TERUG! Ik heb geen €1500 uitgegeven voor deze rommel! Afzetters!!! Mits Miele niet de moeite doet om te reageren op mijn mails via deze weg ga ik een klacht indienen.

MIELE

aan: M. V.

13/07/2022

Bestemevrouw Vandoninck, Beste Manager van Test Aankoop, Bedankt voor u feedback en melding. We hebben de meldingen enkele malen mogen ontvangen, waarvoor dank. We hebben de klantenkele malen gea¯nformeerd over de benodigde te volgen Miele procedure waar we niet omheen kunnen. Het spijt ons dat we de klant niet mogen bijstaan want dat willen we zeker doen. Op dit ogenblik laatu hetMiele niet toe omdat we geen gratis visite kunnen garanderen. Spijtig genoeg kunnen we geen schatting van de herstelprijs maken en ook niet bepalen indien een herstelling onder garantie zo ja of niettoebehoort zonder dat ereen Miele technicuster plaatse komt om een diagnose te stellen. Het is enkel deze Miele expert die ter plaatse zou komen die kan aangeven indien het gaat over een herstelling die toebehoort onder de wettelijke garantie. Ik kan u alvasetarieven meedelen voor verplaatsing en werktijd: Voorrijkosten: Eur 80 incl BTW Werktijd: Eur 110 incl BTW per uur Eventueel de prijs van het te vervangen onderdeel Men kan altijd vragen aan de technieker om eerst een bestek op te maken zodat de kost van de herstelling beter kan ingeschat worden. Voor het opstellen van dit bestek rekenen wij een forfaitaire kost van Eur 100 incl BTW (voorrijkost + diagnose inbegrepen) indien van toepassing. De klant kan: online terecht via de volgende link: Afspraak. bellen naar de dienst Herstellingen op het nummer 02/451 16 16 en dan kiezen voor optie 1 In de hoop u met deze informatie verduidelijking te hebben kunnen bieden wens ik u een aangename dag toe. De klacht is afgesloten en hier komen we niet op terug. Bedankt voor het contacteren van Miele. Met vriendelijke groet, Ilse Consumer Customer Contact Center S.A. Miele N.V. Z.5. Mollem 480 - 1730 Mollem Consument02 4511616 Dealer02 4511500 Professional02 4511540 www.miele.be/shop.miele.be Original Text

M. V.

aan: MIELE

13/07/2022

Het is schandalig dat ik €300 moet betalen om iemand langs te laten komen! Ik heb al €1500 uitgegeven aan de grootste rommel die ik ooit gehad heb! 3 droogkasten die oorverdovend veel lawaai maken dat zelfs de buren erover klagen en een wasmachine dat gewoon niet meer wil opstarten! En dit allemaal het eerste half jaar! Ik betaal geen cent meer aan jullie! Ik ben hier zeker niet mee akkoord en zal dan ook verdere stappen ondernemen en een klacht indienen tegen jullie frauduleuze praktijken!

M. V.

aan: MIELE

13/08/2022

Zoals we intussen wel gewoon zijn van Miele hebben we nog steeds geen antwoord mogen ontvangen. Er is dus nog steeds geen oplossing voor het probleem. Ik betaal geen €300 uit eigen zak voor 2 machines die niet meer werken terwijl dit nog steeds onder garantieperiode valt! Ik blijf intussen de films van jullie oorverdovende droogkast en niet werkende wasmachine posten op internet zodat iedereen kan zien wat een rommel Miele verkoopt! Jammer genoeg kan Ik deze films hier niet posten. Ik heb intussen al 2 nieuwe machines gekocht van een ander DEGELIJK en goedkoper merk omdat ik nu eenmaal verder moest en dat is niet mogelijk met een droogkast die meer lawaai maakt dan een bromfiets en een wasmachine dat niet meer wil opstarten. Maar toch wil ik nog een oplossing voor mijn probleem. Dus voor de laatste maal: ik wil mijn geld terug, mits er toch “refurbished” maschines van Miele verkocht worden zie ik niet in wat het probleem is. Indien jullie weer weigeren hierop te reageren neem ik contact op met de advocaten van Test Aankoop. Er loopt reeds een klacht via de ombudsdienst tegen jullie wanpraktijken. In afwachting voor eindelijk een antwoord en oplossing die mij geen cent meer kost!