back

Problemen met heractivatie van account na aanvraag van stopzetting

PARSHIP Speersort 10, Hamburg
Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

E. D.

aan: PARSHIP

08/06/2022

Beste, vorig jaar had ik mij ingeschreven op site van Parship met maandelijkse betaling. Ervan uit gaande dat deze maandelijks opzegbaar was en daardoor duurder.... Nu aantal maanden later leer ik toch iemand kennen via andere weg en besloot ik om mijn Parship abonnement stop te zetten. Ik had dus mail verstuurd om mijn account te sluiten en dat ik de betaling zou stoppen. Ik kreeg dus een antwoord dat ze mijn account hadden gesloten met nog een rekening voor de rest van het jaar. Na aantal mails met de "klantendienst" daar werd duidelijk dat ik daar niet onderuit zal geraken ook al stond er nergens duidelijk vermeld dat het ALTIJD om een contract van een vol jaar ging ma soit, ik leg me der bij neer en vraag dan om mijn account dan wel nog te laten door lopen zolang ik moet betalen ( ook al gebruik ik em niet) . Nu krijg ik antwoord dat ze mijn account terug geopend hebben maar dat ik een nieuwe betalings optie kreeg om alles in een keer te betalen! Na enige discutie dat ik mijn ORIGINELE overeenkomst wens verder te zetten en gewoon maandelijks wens te betalen (en ik heb dat ook elke keer manueel zo gedaan) hebben ze toch mijn account weer gedeblokeerd. Maar ook al betaal ik maandelijks goed op tijd voor de normaal afgesproken datum krijg ik elke maand weer een aanmaning om het ganse bedrag te betalen en word mijn account weer geblokeerd. Nu ineens vragen zij om opnieuw een domiciliering te starten voor deze laatste 3 maanden dat de originele overeenkomst zou duren. Ondertusen heb ik wel elke maand netjes mijn bedrag betaals en is mijn account nog steeds geblokeerd. Ik ben het daar totaal niet mee eens. Ik vertrouw hun helemaal niet meer want heb ondertussen ontdekt dat zij zomaar het contract kunnen verlengen met een vol jaar als ik niet binnen de laatste 7 dagen van afloop van eerste jaar geen opzeg mail stuur. Dus ik wil helemaal niet meer via domiciliering te betalen bij hun. En volgens mij kunnen ze mij hier toch niet voor verplichten? Normaal loopt overeenkomst af op 18/09 Ik heb nog al mijn mails .... Nu voor ik eventueel naar rechtbank stap met officiele klacht dacht ik eerst is via deze weg met jullie tussenkomst iets verder te komen. Groeten Edwin,

Gewenst oplossing

  • Mijn account gewoon nog te laten lopen met maandelijkse MANUELE betaling zolang de overeenkomst origineel liep. Ik vind niet dat er ook nog extra kosten moeten aangerekend worden omdat zij eerst mijn account gesloten hebben zonder mij eerst te laten weten dat dit onmogelijk was en ik vast hing voor volledig jaar. Ik wou gewoon dat mijn mail om account te stoppen genegeerd zou worden en alles zoals eerst afgesproken zou zijn zou gewooon door lopen zoals origineel overeen gekomen is (ook al was ik niet op de hoogte dat het niet maandelijks opzegbaar was ma dat terzijde)

Berichten (3)

PARSHIP

aan: E. D.

09/06/2022

Beste Testaankoop, Hartelijk dank voor de bemiddeling. Parship werkt uitsluitend met een automatische machtiging en dat hebben we de heer Denil meerdere malen medegedeeld. Omdat de heer Denil bij zijn opzegging deze machtiging had ingetrokken heeft hij een bevestiging van de einddatum ontvangen en, door het intrekken van de machtiging, de mededeling dat hij het resterende openstaand bedrag in 1 betaling moest voldoen. Hij heeft toen op eigen houtje besloten maandelijks over te maken en dat kan gewoon weg niet bij Parship. Door het intrekken van de machtiging is de gehele openstaande som direct opeisbaar en daar hij daaraan niet voldoet, ontvangt hij ook telkens een aanmaning. Van een verlenging is helemaal geen sprake meer. De opzegging is per einde looptijd bevestigd. Het verzoek tot manueel overschrijven wijzen we opnieuw af en we verzoeken de heer Denil in te loggen en de achterstand die vermeld is in onze laatste reactie te voldoen. Daarmee geeft hij dan de gevraagde machtiging af. De stappen om in te loggen heeft hij al ontvangen. Met vriendelijke groeten, Met vriendelijke groeten, Jaap van Loon Uw Parship klantenservice © 2001-2022 PE Digital GmbH - Made with ❤ Managing Directors: Marc Schachtel, Henning Ra¶nneberg, Herbert Murschenhofer PE Digital NL/BE Barbara Strozzilaan 201 1083 HN Amsterdam Nederland KvK-nummer: 30191262 BTW-identificatienummer: NL812515171B01 Hoofdkantoor: PE Digital GmbH Speersort 10 20095 Hamburg Duitsland Inschrijving handelsregister: HRB 77766 Kantongerecht Hamburg BTW-identificatienummer: DE 211 453 331 www.parship.be [---002:001347:04738---]

Doorgestuurd naar onze advocaten 09 juni 2022

E. D.

aan: Test Aankoop

09/06/2022
Dit antwoord is privé

E. D.

aan: Test Aankoop

20/07/2022
Dit antwoord is privé