- Startpagina
- Een geschil met een bedrijf?
- Alle klachten
- Publieke klacht
Weigering volledige terugbetaling
Deze klacht is Publiek
Je klacht:
M. B.
aan: Cardoen
Beste, zaterdag 16/04/22 heb ik een auto gekocht met 7 zitplaatsen bij Cardoen Wilrijk. Deze ging ik op vrijdag 22/04/22 afhalen. Na uitwisseling van de nodige documenten, merkten we op dat de 2 achterste stoelen ontbraken. Ons werd verteld dat de stoelen nog besteld moesten worden omdat de oude zogezegd afgekeurd zouden zijn terwijl we al een keuringsbewijs hadden ontvangen. Toen we de verkoop wouden annuleren, beweerde de verantwoordelijke dat we een auto hebben aangekocht met 5 stoelen. We hebben duidelijke foto's van de auto gemaakt tijdens onze eerste bezichtiging waarop 7 stoelen zichtbaar zijn en toonden ze ook. Daarna bood hij zijn excuses aan maar zei dat ik toch een deel van de schadevergoeding moest betalen. Ik zou deze schadevergoeding kunnen gebruiken als waardebon bij aankoop van een andere wagen bij Cardoen. De fout ligt volledig bij Cardoen dus is het onterecht dat ik niet het volledige bedrag terug krijg. Ik wil mijn geld terug.
Gewenst oplossing
- Terugbetaling: € 1500,00
Berichten (2)
M. B.
aan: Cardoen
Zie bijlages
Cardoen
aan: M. B.
Goedemorgen, Klant kocht een wagen tijdens het weekend bij onze weekendverkoper. De klant bekeek de wagen, en ging ervan uit dat er 7 zetels waren. Hij zag 7 gordels, dus we begrijpen de verwarring. De koffermat werd nooit verwijderd om te checken of er effectief 7 zetels in de wagen aanwezig waren. Toen de klant kwam afhalen, kwamen die erachter dat er geen 7 zetels, maar wel 5 zetels aanwezig waren. Verkoper vertelde de klant dat ze die er uit hadden gehaald, maar hij ze er terug ging inzetten. De klant werd gevraagd even te wachten, en werd ongeduldig. Ik werd erbij gehaald, en stond de klanten te woord. Aangezien ik vooraf verkeerde info kreeg (de verkoper vertelde me dat hij de 2 extra zetels niet beloofd had). In dat gesprek zei ik aan de klant dat de wagen slechts 5 zitplaatsen had, volgens de info die ik had (foto's Acenter). De klant was het hier niet mee eens, en kon dit naar eigen bewering makkelijk aantonen. Hun zoon zou namelijk foto's getrokken hebben van de 2 laatste zitplaatsen. Ik vertelde hen dat als ze dit konden aantonen, ik onmiddellijk zou zorgen voor de extra zetels. Op dat moment werden ze kwaad, en konden ze plots hun zoon niet bereiken. Geen foto's dus. Enkele momenten later, beweert de klant dat de verkoper de belofte voor de 2 extra zetels reeds had gemaakt, en ik kom ik er achter dat de prijsplakkaat van de wagen wel degelijk 7 zitplaatsen vermeldt (ondanks dat het er maar 5 zijn). Uiteraard doen we wat we afficheren, dus ik beslis de extra zetels te voorzien, en excuseer me voor de slechte communicatie. Plots wil de klant de wagen niet meer, want hij heeft geen goed gevoel bij deze situatie. Ze wilden graag de aankoop annuleren, en hun geld volledig terug. Ze beloofden wel om binnenkort een andere wagen bij ons te kopen. Later blijkt dat de klant deze wagen niet eens heeft ingeschreven. Ze hadden dus de wagen sowieso niet kunnen meenemen. Ik vertel de klant dat we de wagen gaan leveren zoals afgesproken. Volledig in orde, en met 7 zitplaatsen. Ik vertel ook dat de klant niet kosteloos kan annuleren. De schadevergoeding annulatie bedraagt volgens de verkoopovereenkomst 10%. In dit geval 2419,80. Ik vroeg waarom de klant wilde annuleren, en stelde voor om het even te laten bezinken. Maar de klant wilde niet, en dreigde met het bellen van de politie. Ik excuseerde mij nogmaals, en kwam tegemoet door de schadevergoeding te verlagen naar 1500 EUR. Ik gaf hun ook een document mee waarin staat dat ze deze 1500 EUR kunnen hergebruiken voor een andere aankoop bij Cardoen binnen dit en 2 jaar. Ze hadden voorheen namelijk meerdere malen benadrukt dat ze binnen enkele dagen graag een andere wagen bij ons wilden kopen. We hebben de klant gezegd dat we enorm verveeld zitten met de situatie, en dat we het jammer vinden hoe de communicatie is verlopen. Maar de 1500 EUR schadevergoeding, herbruikbaar binnen 2 jaar is meer dan correct. Met vriendelijke groeten, Teleteam 03 202 89 10 Boomsesteenweg 958, 2610 Wilrijk www.cardoen.be