MIELE Z. 5 Mollem 480, MOLLEM
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. D.

aan: MIELE

17/04/2022

Beste, Ik kocht 15 maanden geleden een Miele espressomachine CM 6150 Lotuswit B. Als trouwe klant, sinds tientallen jaren, met aankopen zoals wasmachine(s), droogkast, dampkap, stofzuiger(s) en diepvries ben ik verbaasd over de naverkoopdienst van het merk Miele bij mijn eerste panne onder garantie. Ik ben namelijk ontgoocheld dat ze de verantwoordelijkheid voor een defect bij mij legt. Het geschil gaat om de instelling 'hardheid van het leidingwater'. Het toestel stond ingesteld op "hard 3". Deze waarde staat in de handleiding van Miele gelijk aan: tussen 14° en 21°. De website van de watermaatschappij geeft voor mijn gemeente een waarde aan tussen 16,30° en 21,6°. Deze waardes zijn dus heel gelijklopend en komen voor +/- 98% overeen . De technieker, die de herstelling kwam uitvoeren, kwam echter op een waarde van 22°. Hij gebruikte hiervoor een kit met chemicaliën om de hardheid te meten. Een druppeltje te veel of te weinig en het resultaat wordt beïnvloed. Nu gebruikt de klantendienst van Miele de 22° van de technieker en de 0,67° overschrijding van de watermaatschappij als argument om de schuld van de kalkaanslag bij mij te leggen. Hierdoor dien ik een factuur tten bedrage van 308,79€ te betalen. Mijn mailtje en een herinnering naar de klantendienst hieromtrent werd pas na 9 dagen beantwoord en bovendien met de vermelding dat hun beslissing definitief was en de klacht afgesloten was.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 308,79
  • Herziening van de factuur
  • Vervanging

Berichten (1)

S. D.

aan: MIELE

04/05/2022

Beste, We zijn ondertussen 17 dagen verder en ik heb totaal geen respons op mijn klacht, noch via deze weg, noch via een rechtstreekse mail gericht aan uw klantendienst. Nochtans, na een paar uur kreeg ik op Trustpilot al een reactie met een uitnodiging om via uw klantendienst verder te corresponderen. De kwaliteit, waar Miele zo fier op is, laat hier te wensen over.