back

Toch contract na herroepingsrecht

PARSHIP Speersort 10, Hamburg
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

O. V.

aan: PARSHIP

05/03/2022

Om de volledige functionaliteit van Parship te gebruiken had ik een abonnement afgesloten. Echter, was er niet tevreden van, dus het herroepingsrecht ingeroepen en de betalingsopdracht geannuleerd. Na raadpleging van de algemene voorwaarden werd een opzeggingsbrief per post naar het kantoor in Duitsland verstuurd. Een paar weken later een aantal betalingsherinneringen gekregen en dreiging met het inroepen van een Nederlands incassokantoor. Na contact te hebben gehad met de de klantendienst, doet Parship alsof men de opzeggingsbrief niet ontvangen heeft. Volgens Parship is de opzeg niet geldig als deze brief niet aangetekend verstuurd werd. Vreemd, want zo staat het niet in hun algemene voorwaarden beschreven. De algemene voorwaarden m.b.t het herroepingsrecht stellen dat: "Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een eenduidige verklaring op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen (bv. schriftelijk per post naar xxx). Geen enkele vermelding van een aangetekend schrijven te bespeuren. Het feit dat de betalingsvolmacht onmiddellijk werd ingetrokken is een onweerlegbaar vermoeden van de intentie tot stopzetting van de overeenkomst. Verder beweert Parship dat ik de diensten nog gebruikt heb na het herroepingsrecht. Ik gaf aan daar geen weet van te hebben. Indien het toch het geval zou zijn, dan kan het enkel zijn door op een van de links van de vele e-mails geklikt te hebben. Toch volhardt Parship en beweert dat ik berichten heb verstuurd naar bepaalde mensen. Helemaal vreemd, want dit druist in tegen de regels van de GDPR. De bovenstaande situatie en bijhorende argumentatie werd meermaals besproken, maar Parship houdt voet bij stuk en wil cashen. Via dit platform vraag ik nog eens om het herroepingsrecht te respecteren, zoals ik hun algemene voorwaarden gerespecteerd heb, en de vordering in te trekken.

Gewenst oplossing

  • Intrekken van vordering

Berichten (1)

PARSHIP

aan: O. V.

06/03/2022

Beste Testaankoop, Bedankt voor de bemiddeling. Wij hebben geen eerdere herroeping mogen ontvangen dan een eerste melding per e-mail op 25-02-2022- Natuurlijk beroept de klant zich nu op het feit dat wij niet in de Algemene Voorwaarden vermelden dat een opzegging per post aangetekend moet gebeuren. In het geval dat een brief niet aankomt, zoals hier het geval is, ligt de bewijslast bij de afzender. Hij heeft immers een contract en wil dit beeindigen, waarbij hij de andere contractpartij (Parship) hiervan op de hoogte moet stellen. De opzegging is pas rechtsgeldig zodra deze door Parship is ontvangen en de brief hebben wij nooit ontvangen. Als bewijs van verzending dient dan het bewijs van aangetekend verzenden. Daarnaast is aantoonbaar dat de klant na afloop van de bedenktijd nog uitvoerig gebruik heeft gemaakt van de diensten van Parship door in te loggen, berichten te sturen en ontvangen berichten te lezen. De klacht wijzen wij hierbij af. Met vriendelijke groeten, Jaap van Loon Uw Parship klantenservice © 2001-2022 PE Digital GmbH - Made with ❤ Managing Directors: Marc Schachtel, Henning Ra¶nneberg, Herbert Murschenhofer PE Digital NL/BE Barbara Strozzilaan 201 1083 HN Amsterdam Nederland KvK-nummer: 30191262 BTW-identificatienummer: NL812515171B01 Hoofdkantoor: PE Digital GmbH Speersort 10 20095 Hamburg Duitsland Inschrijving handelsregister: HRB 77766 Kantongerecht Hamburg BTW-identificatienummer: DE 211 453 331 www.parship.be [---002:001245:58922---]