back

Omruilen Tickets Musical Daens

Studio 100 Halfstraat 80, Schelle
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

K. V.

aan: Studio 100

01/03/2022

Beste, Op 27/11/2021 boekten we 3 maal 2 tickets Caterogie 1 voor de musical Daens van Studio100, 2 x 2 tickets voor de voorstelling op 26/3/2022 16u30 en 1 x 2 tickets voor de voorstelling op 02/04/2022 16u30. Omwille van gezondheidsredenen (zicht/andere klachten), kozen wij zorgvuldig onze plaatsen uit op de eerste rijen binnen de categorie (rij 8-9) en in nabijheid van de trappen. Als gevolg van de beslissingen omtrent de Covid-19 pandemie kregen we op op 16/12/2021 te horen dat de geplande voorstellingen dienden uitgesteld te worden naar een latere datum, waarvoor uiteraard alle begrip. Echter op 21/2/2022 meldt men ons per mail dat alle 3x2 tickets omgeboekt worden naar de voorstelling van 14/5/2022, dit terwijl de oorspronkelijke tickets voor 2 verschillende voorstellingen waren (bij de 2 voorstellingen bovendien zelfde plaatsen geboekt). In deze mail vermeldt men daarbij ook het volgende: "Het verplaatsen van je tickets naar deze nieuwe datum kan betekenen dat je huidige plaatsen afwijken van je originele zitjes in de zaal. We hebben uiteraard ons uiterste best gedaan om het verschil tot het minimum te beperken." In praktijk houdt men hier echter totaal geen rekening mee en vult men gewoon de resterende stoelen van reeds geplande voorstellingen op met tickets voor voorstellingen die uitgesteld werden. Zou ontvingen wij dus vervangende tickets voor stoelen op rij 18-19-20, de achterste 3 rijen binnen de categorie. Het verschil kan in praktijk dus niet groter zijn. Bovendien wensen wij tickets voor 2 verschillende voorstellingen, zoals eerder aangegeven. De klantendienst van studio100 is enkel te bereiken per e-mail. Aldus heb ik per mail gevraagd om hun engagement na te komen en ons tickets aan te bieden die in de buurt komen van de oorspronkelijk geboekte stoelen. Hierop kreeg ik volgend antwoord: "Als de nieuwe voorgestelde datum niet haalbaar is voor jou of de zitplaatsen zijn niet zoals verwacht, zijn er twee opties. Ofwel houd je de tickets en geeft ze door aan iemand uit je omgeving.Ofwel kunnen we je een waardebon bezorgen waarmee je zelf via de website een nieuwe reservatie kan maken voor een voorstelling van Daens of 40-45 in het Studio 100 Pop-Up Theater. Met deze waardebon kan je een voorstelling van Daens of 40-45 boeken die plaatsvindt voor 30 juni 2022 en kan ook gebruikt worden om extra’s (parkeertickets of oplaadkaartjes) mee aan te kopen." Wij stellen ons flexibel op en willen gerust akkoord gaan met een andere datum, mits de plaatsen min of meer gerespecteerd worden en de tickets voor 2 verschillende voorstellingen zijn. Tot op heden echter nog steeds geen antwoord gekregen op onze mail om dit voor ons te voorzien. Verder ook geen enkele andere mogelijkheid om contact op te nemen of een oplossing te zoeken. Momenteel zijn er bovendien enkel voorstellingen beschikbaar in mei (dus geen nieuwe voorstellingen voorzien door Studio100, enkel bestaande voorstellingen opgevuld), maar ook voor deze voorstellingen enkel nog plaatsen op achterste rijen. Wij hebben dus niet in de mogelijkheid om gelijkwaardige plaatsen te boeken. Wij vragen dus om tickets te krijgen op de geboekte plaatsen (of gelijkwaardig zoals men zelf voorstelt) voor eventuele bijkomende voorstellingen (bv mei, juni of later). Indien dit niet mogelijk is eisen wij volledige terugbetaling van de geboekte tickets (twv 474,7 euro) daar men niet kan voldoen aan gemaakte beloftes. (Graag geven wij mee dat bij uitstellen van voorgaande Musical "40-45" de plaatsen wel behouden bleven, en er gewoon extra voorstellingen werden ingelegd. Dit lijkt ons niet meer dan normaal.)

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 474,70
  • Omboeken tickets mits respecteren plaatsen