back

levering 27/06/2021 nog niet ontvangen

O&O Trendy Wonen Boomsesteenweg 35, Schelle
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

W. C.

aan: O&O Trendy Wonen

01/03/2022

Beste, Op 27/06/2021 bestelde wij bij een zekere an een eetkamer Mumbai in kleur mango. Deze dame zei ons dat er wel een levertijd van 6 weken was en dit dus half augustus zou binnenkomen. Aangezien wij pas in ons nieuwe huis konden vanaf begin september, werd de levering dan voorzien. We betaalden een voorschot en de rest voordat er zou geleverd worden. Begin oktober 2021 krijg ik telefoon van een man uit het magazijn met de vraag welke kleur we besteld hadden. Ik vertel hem dat het om mango gaat zoals zeer duidelijk vermeld op de aankoopbon. Hij weet hiermee genoeg en gaat aan de slag. Ik vertrouw dit toch niet helemaal en beslis om half oktober langs de zaak te gaan om de vragen wat de stand van zaken is. Een kleine verkoopster helpt me verder, kijkt aan de balie aan de inkom in de computer en zegt me dat alles in orde is en dat ik eerstdaags wel telefoon zal krijgen. Begin november heb ik nog steeds niet gehoord en ik bel terug. De dame van dienst na verkoop snapt niet wat er gebeurd is, ziet in het dossier ook niets van het vorige telefoontje/bezoek en legt het nodige contact met de leverancier om dit zo snel mogelijk op te lossen. De bestelling is binnen op tafel en dressoir na. Begin december wordt al een deel geleverd en krijgen we de mededeling dat we een aankoopbon van €75 zullen ontvangen voor het lange wachten. We hebben dan ook het resterende bedrag gaan betalen. et goed wordt beloofd voor eind november dan weer voor de feestdagen, dan voor het einde van het jaar dan weer half januari want met de kerstvakantie is de leverancier op verlof. De dame van na verkoop was steeds vriendelijk en wij ook heel geduldig, maar dit is half januari veranderd. Ik kreeg weer een telefoontje met de melding dat het eind januari zou zijn, maar dat we ook het showroommodel konden krijgen. Ze verzekerde ons dat het in perfecte staat was. Wij waren hier niet voor te vinden en wachtten liever op een nieuwe (met de nodige garantie op evt beschadigingen). We hebben dat dan ook gemeld. Eind januari kreeg ik dan de melding dat het pas half februari zou binnenkomen. En net zoals de vorige keer werd er over het showroommodel gesproken. Wij zijn het op dat moment zo beu om steeds te moeten wachten en krijgen door dat showroommodel het idee dat er iets niet klopt en besluiten om tot in de winkel te gaan kijken. Daar aangekomen zien we idd de showroom eetkamer staan aan goedkopere prijzen (uitgerekend aan -20%). Een jonge verkoper vraagt of hij kan helpen en ik vraag hem of deze eetkamer nog nieuw te bestellen valt. Zijn antwoord op mijn vraag was dat deze niet meer binnen komen en dit dus niet mogelijk was. We hebben hem dan overvallen met de melding dat wij zo 1 in bestelling hebben en dat re ons niet gezegd wordt dat het niet meer binnen komt. Hij kijkt het na en er komt een andere verkoper bij die ook zegt dat deze niet meer binnekomen. Wanneer wij melden dat we dan toch maar genoegen willen nemen met het showroom model, maar uiteraard ook met 20% korting wordt ons gezegd dat daarover enkel de verantwoordelijken kunnen beslissen en dat er niemand aanwezig was. Ons nummer werd genoteerd en men ging ons terugbellen. Meer dan een week later op 07/02/2022 heeft mijn man zelf gebeld omdat we nog niets gehoord hadden en hij zei nogmaals akkoord te gaan met de dressoir van de winkel (aan 20%) en weer werd ons gezegd dat de verantwoordelijke hierover dienden te beslissen. Later die dag kreeg ik telefoon en ik vertelde net hetzelfde dan mijn echtgenoot van akkoord te gaan maar niet de nieuwprijs te willen betalen voor een niet nieuwe kast zonder garantie. Dit kan niet want wij hebben minder betaald dan dat het nu staat. Waarop ik heb gezegd dat ik dan ook geen tweedehands wil. Sindsdien hebben we van niemand nog iets gehoord. Naar mijn mening zijn we steeds geduldig geweest en hebben ons begripvol opgesteld. We zijn er ons van bewust dat het in huidige coronaperiode niet makkelijk is maar de tegenstrijdige en vage berichtgevingen maken ons achterdochtig. Wij willen nog steeds akkoord gaan aan -20% korting, maar niet in een aankoop bon, want hier nog iets kopen staat echt niet meer op onze planning.

Gewenst oplossing

  • Onze bestelling ontvangen evt. met korting

Berichten (1)

O&O Trendy Wonen

aan: W. C.

06/03/2022

Beste Wendy, Ik kreeg je onderstaande bericht goed aan. Het antwoord komt pas vandaag, we hebben vorige week eerst een inzamelactie op touw gezet voor onze contacten in Oekraa¯ne, wat je zeker zal verstaan. Eerst en vooral mijn oprechte excuses voor alle verwarring. Dit model kan ABSOLUUT zeker nog besteld worden, maar zal niet meer in de toonzaal uitgestald zijn en komt ook effectief niet meer binnen voor stock of de showroom. Ik vermoed dan ook dat dat was wat onze verkopers wilden zeggen. Het model is zeker niet uit collectie of wat dan ook. Als ik goed zie, is gisteren alles geleverd bij jullie. Het dressoir en hangrek zijn NIEUW en zeker niet het toonzaalmodel. Het klopt inderdaad dat alles VEEL langer heeft geduurd dan voorzien. Ook wij werden door de fabrikant van het kastje naar de muur gestuurd bij het vragen naar informatie. Telkens opnieuw werd door hen de leverdatum opgeschoven, zodat jullie ettelijke maanden na de voorziene leverperiode pas alles ontvingen. De waardebon van Eur 75 is reeds bij jullie. Ik zorg er voor dat die wordt verdubbeld. Als jullie de bon van Eur 75 komen verzilveren, toon dan deze mail en dat is voldoende. Je zal dan Eur150 'tegoed' hebben ipv Eur 75. Alleen al voor de gebrekkige communicatie hier. Daar kan je mij op mijn woord voor geloven, dat daar ernstig aan gewerkt zal worden. Met vriendelijke groeten en nogmaals excuses voor de situatie, OO Trendy Wonen Boomsesteenweg 35 2627 Schelle +32 (0)3 844 57 58 Anne Everaert - bestuurder