back

Herstelling onder waarborg

VAILLANT Golden Hopestraat 15, DROGENBOS
Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

C. M.

aan: VAILLANT

19/01/2022

Betreft weekendwoning in Viroinval, Domain de Nobertins, 223. Ik liet een propaantank installeren door de firma Ets Kauffman uit Namen. Alsook een CV ketel door de firma VR-Works uit Aartselaar. Beide erkende installateurs. De ketel stopte er gauw mee en de installateur verzocht me de herstelling onder waarborg te laten uitvoeren door de firma Vaillant in Drogenbos. Vaillant zou langskomen op 11/12/2020 tussen 12 en 17u. Maar daagde niet op (zie SMS van Vaillant). Voor mij een verloren rit van 300km. Vervolgens zouden ze langskomen op 14/12/2020. Ik belde die ochtend maar Vaillant wist van geen afspraak. Vaillant maakt een nieuwe afspraak op 21/12/2020 tussen 12 en17u. Dit werd met een SMS bevestigd. Om 10u werd ik gebeld toen ik op een parking stopte dat de technieker er al was. Na veel aandringen zou de technieker dan toch na 12u langskomen. De technieker was buitengewoon slecht geluimd. Hij drukte op een knopje in de ketel en deze startte direct. Toen liep er water binnen langs de schouw. Dit kwam omdat de dakgoten nog niet geplaatst waren. Vervolgens ging hij ongevraagd de installatie keuren. Hij vroeg de keuringsdocumenten maar die lagen uiteraard niet op de werf. Hij keurde alles af en verzegelde de ketel. Vaillant stuurde een factuur van 157€ die ik protesteerde. Ik vroeg de verloren rit te vergoeden zijnde 0.30€ x 300km = 90€. Vaillant wil helemaal van niets weten en blijft aanmaningen sturen. Wilt U tussenkomen, een kredietnota vragen en een schadevregoeding van 90€. Ik wil niet als slechte betaler in hun boeken staan. Dank bij voorbaat.

Gewenst oplossing

  • Herziening van de factuur
  • Schadevergoeding

Berichten (8)

VAILLANT

aan: C. M.

20/01/2022

O.Ref/CM-V05406560 Beste heer Maes, Wij herinneren U aan onze voorgaande mails van 06/+07/01 + 02/03/2021 Het betreft een niet conforme situatie en niet een probleem dat de technieker iets heeft aangeraakt. De schouw is niet correct geinstalleerd. Zowel de technieker als onze dienst planning hebben U proberen te bereiken maar zonder succes. Wij beschouwen dit dossier dan ook als definitief afgesloten. Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mijnheer Maes, met de meeste hoogachting. Lieve Klachtendienst medewerker - Collaborateur service plainte Vaillant N.V. Vaillant S.A. Golden Hopestraat 15 1620 Drogenbos Belgium Phone +32 2 334 93 52 www.vaillant.be Think green before printing! Follow us! Facebook LinkedIn

C. M.

aan: VAILLANT

06/02/2022

Beste, Vaillant speelt hier rechter en partij. De ketel was na een reset hersteld. De technicus had toen moeten weggaan, maar nee, hij ging de installatie keuren. De schouw is geïnstalleerd door een beëdigd Vaillantinstallateur. Ik heb ondertussen de wettelijke voorschriften voor een schouw gelezen en deze voldoet. Als je maar genoeg water in een schouw spuit zal er altijd water binnenkomen. Dit gebeurde hier door de zeer hevige regenbui en het ontbreken van de dakgoten. Dit was 15min na het vertrek van de technicus verholpen. Sinds toen is er geen water meer binnen gekomen. De CV werkt al een jaar goed. De technicus keurde ook het waterzijdig deel van de installatie af, waar niets mee mis is. Hij keurde ook de elektrische installatie af die gekeurd is. Hij keurde ook de installatie gaszijdig af, die door de Firma Kaufmann geInstalleerd is. Deze is langsgekomen en ziet geen defect. De isntallatie is gasdicht en reglementair gelegd. Bovendien heeft Vaillant me 1 keer nutteloos laten komen, ik wil hier voor vergoed worden. Ik hoop dat Vaillant zijn mening herziet, mij vergoedt en een kredietnota stuurt voor de factuur. Mvg Stan Maes

VAILLANT

aan: C. M.

07/02/2022

O.Ref/CM-V05406560 Beste heer Maes, Wij wensen U te herinneren aan onze voorgaande mails en blijven bij ons standpunt: Na analyse van het dossier stellen wij vast dat er een extern probleem werd vast gesteld. Na analyse van het dossier blijkt dat wij een aanvraag van de installateur ontvangen hebben op 21/12/2020. Er zou een probleem zijn met de schouw, condens werd eveneens vast gesteld Dit betreft een extern probleem die niet gelinkt is aan de ketel zelf. Graag willen wij u informeren dat deze garantie niet kan aangesproken worden in geval van een probleem met de installatie. Ten gevolge van deze vaststellingen beschouwen wij uw factuur volledig terecht aangerekend en zal deze worden behouden. Wij vragen u daarom vriendelijk om deze zo spoedig mogelijk over te schrijven. Het betreft een niet conforme situatie en niet een probleem dat de technieker iets heeft aangeraakt. De schouw is niet correct geinstalleerd. Zowel de technieker als onze dienst planning hebben U proberen te bereiken maar zonder succes. Wij beschouwen dit dossier dan ook als definitief afgesloten en geven dan ook geen gevolg meer aan uw mails. Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mijnheer Maes, met de meeste hoogachting. Lieve Klachtendienst medewerker - Collaborateur service plainte Vaillant N.V. Vaillant S.A. Golden Hopestraat 15 1620 Drogenbos Belgium Phone +32 2 334 93 52 www.vaillant.be Think green before printing! Follow us! Facebook LinkedIn

C. M.

aan: VAILLANT

15/02/2022

Aangezien Vaillant zeer stug blijft en mijn argumenten niet aanneemt zou een expert de knoop moeten doorhakken, maar dit zou meer kosten dan de factuur. Ik zal ze betalen, maar met aftrek van de 90€ nutteloze verplaatsing. Deze is heel duidelijk bewezen. Stuur me dus een kredietnota van 90€, aub. Mvg Stan Maes

VAILLANT

aan: C. M.

15/02/2022

O.Ref/CM-V0540560 Geachte, Wij hebben uw mail goed ontvangen, waarvoor onze dank. Wij hebben verscheidene malen via mail ons standpunt gemeld. Wij behouden onze volledige originele factuur en kunnen geen partiele betaling toestaan. Gelieve de volledige factuur te betalen. Met vriendelijke groeten, Christele Klachtendienst medewerker/Collaborateur Service Plaintes Vaillant N.V. Vaillant S.A. Golden Hopestraat 15 1620 Drogenbos Belgium Phone +32 2 334 93 52 www.vaillant.be Think green before printing!

Doorgestuurd naar onze advocaten 15 februari 2022

C. M.

aan: Test Aankoop

15/02/2022
Dit antwoord is privé

VAILLANT

aan: C. M.

16/02/2022

O.Ref/CM-V0540560 Geachte, Wij hebben uw mail goed ontvangen, waarvoor onze dank. Wij hebben verscheidene malen via mail ons standpunt gemeld. Wij behouden onze volledige originele factuur en kunnen geen partiele betaling toestaan. Gelieve de volledige factuur te betalen. Met vriendelijke groeten, Christele Klachtendienst medewerker/Collaborateur Service Plaintes Vaillant N.V. Vaillant S.A. Golden Hopestraat 15 1620 Drogenbos Belgium Phone +32 2 334 93 52 www.vaillant.be Think green before printing!

C. M.

aan: Test Aankoop

30/06/2022
Dit antwoord is privé