back

Herstelling in garantie iPhone SE

Dreamland Edingensesteenweg 196, HALLE
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

P. D.

aan: Dreamland

17/01/2022

Beste, 29 juni 2020 bestelde ik via de webshop van Dreamland een iPhone SE128 voor mijn zoon Jelle. Begin 2021 ging het toestel echter stuk: toestel viel uit en was niet meer op te starten. De iPhone werd binnengebracht in de Dreamland winkel te Roeselare en opgestuurd voor herstelling onder garantie. Na een tweetal maanden kregen wij het nieuws dat we een nieuw toestel kregen. Toen we dit toestel afhaalden bleek dit niet in een originele Apple doos te zitten met alle accessoires maar in een klein doosje met enkel het toestel. Jelle was er zeker van dat het toestel geen nieuw toestel betrof. Er kon echter geen zichtbare schade aan het toestel opgemerkt worden. Eind 2021 meldt Jelle mij dat zijn iPhone altijd heel warm wordt bij gebruik. Dit kunnen we ook vaststellen: de achterzijde komt gloeiend heet. Uiteindelijk valt het toestel na een tweetal weken volledig uit en is het niet meer te starten. Ik breng dit toestel opnieuw naar de Dreamland winkel in Roeselare voor een tweede herstelling onder garantie. We kregen echter na enkele weken een mail terug dat het toestel hersteld kan worden tegen betaling van 364,50 euro alsook kost het ons 48 euro om het toestel niet hersteld terug te laten sturen. Wanneer ik na enkele mailtjes heen- en terug meer uitleg vraag: waarom het toestel niet onder garantie wordt hersteld krijg ik volgende uitleg: Zoals je kan zien op de foto in bijlage is ook het scherm beschadigd. Het is bij wet bepaald dat de leverancier moet instaan voor een volledige herstelling van jouw toestel, jammer genoeg valt die niet onder fabricagefouten. De leverancier laat weten dat je een nieuw toestel kan krijgen mits het betalen van de bestekkosten van 364,50€. Het is inderdaad zo dat het toestel een kleine schade had aan een hoek van het scherm, maar deze schade was daar al maanden in waarbij het toestel altijd correct verder bleef werken. Het toestel werd door ons niet binnengedragen om deze schade te laten herstellen. Het toestel werd binnengebracht omdat het totaal niet meer werkt nadat het toestel bij gebruik een tweetal weken heel warm kreeg. Wij wensen dat het toestel opnieuw wordt hersteld. Het scherm moet niet vervangen worden gezien dit voordien ook werkte. Op die manier kan men elke garantie onderuit gaan gezien er altijd wel een kleine schade van gebruik zal bestaan aan een toestel. Dit lijkt mij een foute beoordeling om het toestel niet onder garantie te moeten herstellen. Bovendien hebben wij onze twijfels over dit toestel welke we als een zogenaamd nieuw toestel kregen. Graag het toestel kosteloos onder garantie hersteld. Indien het niet meer herstelbaar is dan een nieuw toestel in originele verpakking (zekerheid). De kostprijs welke men nu vraagt om het toestel te herstellen is hoger dan de aankoopprijs in 2020! Met vriendelijke groeten, P. D. - Roeselare

Gewenst oplossing

  • Vervanging
  • Herstelling