back

éénzijdige annulering bestelling met onvolledige terugbetaling

Lenovo Belgium Green Square Lambroekstraat 5 C (1er étage), Dieghem
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

K. D.

aan: Lenovo Belgium

26/12/2021

Beste, mijn dochter bestelde een ThinkPad T15 Gen 2 met ThinkPad Ultra dockingstation en 3 jaar service op locatie via de website van Lenovo Belgie (Voor de eigenlijke aankoop leidt Lenovo de klant automatisch af naar hun contractor Digitalriver). Dit voor een totaalbedrag van €2.034,30. Deze bestelling werd door Lenovo éénzijdig volledig geannuleerd. Bij navraag werd als reden opgegeven dat de volledige bestelling werd geannuleerd omdat het ThinkPad Ultra dockingstation niet meer te verkrijgen was. Lenovo heeft vervolgens slechts 1992,19 € terug betaald. Door me als een andere klant voor te doen heb ik op 18/12 vastgesteld dat Lenovo de bestelde items nog steeds te koop aanbiedt, maar nu voor €2.401,40. Via Lenovo en vervolgens Paypal probeer ik al (voorlopig) tevergeefs minstens het resterende aankoopbedrag terug te krijgen. De enige echte bevredigende oplossing is vanzelfsprekend dat het bestelde materiaal, dat duidelijk nog beschikbaar is, ook geleverd wordt. Ik wens hiermee de praktijk aan de kaak te stellen dat met kortingen gezwaaid wordt, maar uiteindelijk bestellingen éénzijdig geschrapt worden om het materiaal vervolgens aan andere klanten duurder te kunnen verkopen.

Gewenst oplossing

  • 1. levering van het bestelde materiaal tegen de oorspronkelijke aankoopprijs. 2. als het materiaal echt niet meer verkrijgbaar is, dit verwijderen van het online platform en het resterend bedrag van de aankoopsom terugstorten