back

Waterlek en verhoogde rekening

Water-link Mechelsesteenweg 66, ANTWERPEN
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

C. G.

aan: Water-link

19/11/2021

Mijn water-link: Dossiernummer 8000182610 Beste, Tot mijn grote verbazing zag ik dat er een briefje in de bus was gedropt op maandag voor een meteropname. Dit betekend dat er niemand thuis was (wat ik betwist omdat ik ziek thuis ben en niet buiten kom momenteel). Vandaag ben ik alsnog naar de kelder gelopen om de stand(en) op te nemen, tot mijn grote verbazing is de stand van meter 563113 niet af te lezen wegens geen ‘stroom’ of ander defect, maar wat mij nog het meeste zorg baat is dat deze meter continue water lekt, wat waarschijnlijk het door jullie extra en buitensporige watergebruik aangerekend voor dit appartement kan verklaren. Ik ga hier alvast officieel klacht voor neerleggen. Wat mij ook opvalt is dat de eerste meter met nummer 563115 eveneens geen standen weergeeft, enkel 563114 welke volgens mij deze aan mij toebehoord wel werkt en een stand van 30m3 weergeeft. Nog een feit is dat meternummer 563114 aan mij toebehoord aangezien ik op het eerste verdiep woon van een gebouw met een gelijkvloers (563115) en tweede verdiep (563113) Graag wil ik er nogmaals op aandringen om een technieker langs te sturen om het waterlek te herstellen, de meters die niet werken te herstellen en voor eens en altijd de meters toewijzen aan de juiste bewoners. Met deze mail zijn ook de eigenaars van het gebouw op de hoogte. Nog even melden dat bij de vervanging van analoog naar digitaal er foto’s zijn genomen van de oude meters! Met vriendelijke groet. Christian Garnir LinkedIn From: KLANT@water-link.be Sent: maandag 8 november 2021 12:13 To: cgarnir@gmail.com Subject: zp 15014612 : Dossiernummer 8000182610 - Uw Aanvraag: Andere vraag over meterstanden Beste mijnheer Garnir Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Bij nazicht blijkt dat er voor de afrekening van 2020 een geschatte meterstand is gebruikt aangezien wij deze niet (tijdig) hadden ontvangen. Dit stond ook vermeld op deze factuur. Vermoedelijk is deze schatting iets te laag geweest waardoor dit nu wordt rechtgezet. Echter heeft u nog steeds een perfect normaal verbruik voor 1 persoon. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. We wensen u nog een fijne dag verder toe. ____________________________________________________ Mijn water-link: Dossiernummer 8000182610 Beste klant, Bedankt voor uw aanvraag. Hieronder vindt u een overzicht van uw vraag. Van zodra dit verwerkt wordt, ontvangt u hiervan een bevestigingsmail. Categorie: Andere vraag over meterstand en verbruik. Leveringsadres: Violierstraat 21 BUS 101 2060 Antwerpen Factuurnummer: 3100282173 Uw vraag: Beste, Ik bemerk dat ik bij de afrekening een verhoging zie van het verbruik sedert de digitale meter is geplaatst. Liefst 3 maal meer. Kan dit worden uitgelegd of dien ik klacht neer te leggen bij een andere instantie? Ik vermoed dat de meterstand van een medebewoner is gebruikt en dat dit gebeurd is bij de plaatsing is gebeurd. Aangezien ik alleen woon, weinig water verbruik lijkt me de stand van 44 m³ wat overdreven. Kan dit nagezien worden op locatie waar een test kan worden gedaan met het afsluiten van mijn zogenaamde meter? Met vriendelijke groeten. Christian Garnir

Gewenst oplossing

  • Herstelling

Berichten (1)

Water-link

aan: C. G.

26/11/2021

Geachte heer Garnir, Wij hebben uw schrijven dd. 19.11.2021 in goede orde ontvangen, waarvoor dank. Wij merken op dat u reeds een klacht hebt ingediend vooraleer wij de mogelijkheid hebben gekregen om de nodige nazichten en herstellingen uit te voeren. Uit intern nazicht stellen wij namelijk volgende vast: Op 19.11.2021 is een medewerker van water-link ter plaatse gekomen te Violierstraat 21 bus 101, 2060 Antwerpen (op afspraak) nadat u ons telefonisch had gecontacteerd betreffende een zogenaamde lekkende watermeter. Tijdens dit plaatsbezoek werd door onze medewerker vastgesteld dat van de 3 aanwezige watermeters er 2 bevroren waren (nl. water 563114 en watermeter 563113.) Omdat de voor deze watermeters geregistreerde abonnees niet aanwezig waren op dat moment hebben wij een kaartje achtergelaten zodat er een nieuwe afspraak kon worden ingepland om de watermeters te vervangen. Dit gebeurde dan ook, en op 22.11.2021 ter plaatse gekomen nadat u een vermoedelijke meterwissel doorgaf. Hierbij werd vastgesteld dat de watermeter 590315 uw appartement bevoorraadt, en dus niet meter 563114 zoals u hieronder meedeelt. Meternummer 563114 werd vervangen door nieuw meternummer 845645 en behoort tot busnummer 201. Dit werd vastgesteld naar aanleiding van het meternazicht. Uw jaarlijks verbruik van +/- 43m ³ ligt geheel in lijn met het gemiddeld jaarlijks waterverbruik. Een alleenstaande betaald daarenboven tot een verbruik van 60m ³ aan basistarief. In bijlage bezorgen wij u graag de foto waarop u de eindmeterstand van de analoge meter kan aflezen. U kunt uw waterverbruik ook steeds zelf opvolgen via mijn water-link (alsook uw facturen beheren, verhuis regelen en/of meterstanden doorgeven). Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd, maar zijn steeds bereikbaar voor bijkomende vragen. Met vriendelijke groeten Sanne customer service officerMechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen www.water-link.be