- Startpagina
- Een geschil met een bedrijf?
- Alle klachten
- Publieke klacht
Geen terugbetaling voor niet werkende goederen.
Deze klacht is Publiek
Je klacht:
I. D.
aan: Brico Plan-It
Beste, Ik heb een dimmerschakelaar alsook een armatuur en dimbare ledlamp gekocht bij Brico Lommel. Heb alles geinstaleerd dezelfde dag. Na wat afregelwerk werkte alles prima. Zoals gewoonte heb ik na mijn werken het afval weggegooid. Na 2 a 3 dagen begon de lamp te flikkeren, dus weer de dimmer bijgeregeld. Na 1 dag begon de lamp weer te flikkeren, dus heb ik de dimmer schakelaar er terug afgekoppeld. En ben ermee na de Brico lommel gegaan, in de brico heb ik dan een beter model gekozen met alle toebehoren goed voor zo een 170 euro. Aan de kassa wilde ik de oude schakelaar terug inleveren samen met het aankoopbewijs. De kassa medewerkster Marleen deelde mij mee dat ik beter moet weten en dat ze alleen artikelen terug nemen in originele verpakking... de schakelaar werkte de eerste dagen waarom zou ik dan de verpakking bijhouden? Ze nam het niet terug en wilde dan mijn artikelen scannen hier heb ik dus voor gepast! En ben de winkel uitgewandeld duidelijk misnoegd en met een dimmerschakelaar van 55euro die niet werkt. Waarna ze luid genoeg tegen haar collega de opmerking maakte zodat ik het zeker kon horen "is dat nu normaal!" Is het dan normaal dat je mensen iets verkoopt dat het na een paar dagen werken al begeeft en dan eist dat ze het in de originele verpaking terug brengen. Al meermaals heb ik in de 10 jaar dat ik bij Brico lommel kom iets omgewisseld zonder dat het in de verpakking zat, het aankoop bewijs was elke keer genoeg (bv een tube uv lijm toen ik het wou gebruiken bleek de lijm al steenhard te zijn deze heb ik zonder verpakking binnen gebracht en dit was toen geen probleem want ik had het aankoopbewijs). Al geven ze me alsnog een tegoed bon voor mij hoeft dat niet. Na 10jaar trouwe brico klant te zijn stopt het voor mij bij brico en haal ik mijn klusmateriaal wel elders. Ergens waar ze op een niet kleinerende toon tegen een klant spreken. De dimmer schakelaar kunnen ze nu op het stort vinden naast hun o zo begeerde originele verpakking. De schakelaar die met toebehoren 170 euro koste bij brico heb ik nu voor 77euro online gekocht zelfde merk (niko) bij DMlights.be En rara alles werkt nu perfect.
Gewenst oplossing
- Betere service voor toekomstige klanten. Die een probleem hebben.
Berichten (1)
Brico Plan-It
aan: I. D.
Geachte Heer De Jong, Beste Test Aankoop, Wij danken U voor uw schrijven dat al onze aandacht heeft weerhouden. Wij hopen dat U de dimmerschakelaar nog niet heeft weggebracht want na overleg met de winkel, mag U zich aanbieden in de Brico winkel van Lommel om de terugbetaling van het product af te handelen. Natuurlijk indien U dit niet meer heeft, zal er spijtig genoeg geen gunstig gevolg kunnen gegeven worden. En in dat laatste geval zouden wij u aanraden om eerst onze reactie af te wachten. Inmiddels bieden wij U onze excuses aan en danken U voor het door U uitgeoefende geduld en verblijven met de meest oprechte hoogachting. Kind regards, Vriendelijke groeten, Cordialement, Chantal ROBERT Klanten Service Clientèle Zelliksesteenweg 65Chaussée de Zelik 65 1082 Brussel - Bruxelles België - Belgique www.maxedadiygroup.com CoC/KvK 33140909 (Maxeda DIY B.V.) --- disclaimer --- www.maxedadiygroup.com/en/disclaimer/