back

Foute Voucher aangekocht maar inwisseling is niet mogelijk

Edenred Bd du Souverain 165, Brussel
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

G. K.

aan: Edenred

25/06/2021

Geachte Testaankoop, Via mijn werkgever Telenet, kunnen wij vouchers van verschillende winkels aankopen via Edenred/Ekivita. Dit met enkele percentages voordeel. Deze dienen we uiteraard op voorhand te kopen, om daarna te gebuiken bij de aankoop. Op 19 juni heb ik zoals normaal Decathlon voucher gekocht om daarmee dezelfde dag aankopen te kunnen doen. Normaal kan ik kiezen tussen vouchers van 10€, 25€ en 50€. Wat ik al vaker kocht voorheen. Deze keer was er een klein verschil, de voucher van 25€ was 30€, die kocht ik omdat daar ook het grootste voordeel aan zat, namelijk 30€ voor de prijs van 25€. Maar bij het uitprinten, om deze diezelfde dag te gebruiken, zag ik op de Voucher dat deze niet een standaard voucher is en niet te gebruiken in een Decathlon winkel. Diezelfde dag heb ik contact opgenomen met de support dienst van Ekivita/Edenred, via hun support ticket systeem. Met de vraag de Voucher te kunnen inwisselen voor een echte Decathlon voucher. Waarop ik op 22/06 volgende antwoord gekregen heb. Het verschil is zeer duidelijk op ons platform: We kunnen niet op ingaan op onderstaande aanvraag. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op de aankoop van elektronische vouchers, waardebonnen of tickets. Aangezien het om elektronische producten gaat, is het niet mogelijk om ons deze terug te bezorgen. Eens u ze heeft ontvangen, heeft u ze in uw bezit en heeft u ze kunnen downloaden of afprinten. We kopen deze vouchers zelf bij onze verschillende partners aan, en betalen dus ook hun waarde. Als we een bestelling annuleren, moeten deze vouchers opnieuw verkocht kunnen worden. Dit is niet mogelijk, aangezien wij niet kunnen garanderen dat u ze niet zal gebruiken. Op onze website kan u in onze Algemene Voorwaarden ook lezen dat u bij de aankoop van vouchers, waardebonnen en tickets geen aanspraak kan maken op het herroepingsrecht. Dus idd, volgens hun voorwaarde heb ik dus geen been om op te staan en als je gaat kijken is het idd aangegeven in aansluitende tekst dat het niet voor Decathlon winkel is, terwijl de foto heel duidelijk DECATHLON staat. Maar ik vindt het zo onrechtvaardig dat men volgens mij bewust deze verandering ertussen heeft gezet tov vroeger, waardoor je zoals mijzelf niet goed oplet, de foute aankoop doet. Ik kan mij niet inbeelden dat ik hier de enige ben die hierin trapt. Verder zie ik nu ook dat de voucher niet zoals andere voucher 1 jaar geldig zijn, deze maar 1 maand geldig is. Naar mijn gevoel ook bewust heel korte periode bruikbaar, waardoor je, als je al de goede voucher hebt gekocht, hier ook al vlug tegen aanloopt. Op 22/06, zette ik mijn communicatie verder op het support ticket, als volgt: Geachte, is er een mogelijkheid om mij de contactgegevens van Decathlon door te geven zodat ik deze kan inwisselen via Decathlon ? Verder weet u zelf heel goed dat dit heel wat meer dezelfde klachten zal genereren, hoe duidelijk jullie dit ook zetten. Iedereen kijkt naar Decathlon voucher en verwacht daar geen restricties. Dit zou "Decathlon Training" moeten noemen en niet zoals hun andere met dezelfde naam. Algemene voorwaarden zijn duidelijk, maar dan verwacht ik ook een juiste praktijk in het verkopen, welke hier niet is. Als kleine consument kan ik hier weinig tegen doen, maar hoop toch samen met jullie een oplossing te vinden. Daarop heb ik geen antwoord gekregen. Op 23/06 om 22u kreeg ik dan een tevredenheids enquete binnen van hen en om 23u de mail dat ik blijkbaar positief was over hun support. Maar ik had helemaal geen feedback gegeven, en als ik dat al gedaan zou hebben, was het zeker niet positief. Wat kan ik hier doen ? Gezien de deur hier keihard dicht wordt gedaan en dus mij het gevoel geeft dat hier echt iets niet juist zit. Kan ik hier nog mee naar Decathlon gaan voor een omzetting naar een winkel voucher of kan Edenred wel verwisselen naar een juiste Decathlon Voucher , maar zit je hier in een standaard procedure? Vervolgens zijn de algemene voorwaarde wel echt een vrijgeleide om te doen en laten wat ze maar willen, de consument moet maar heel goed opletten, zelfs als Edenred hier tricks insteekt. Dit verwacht ik van een Chinees online bedrijf, maar niet van een Europees bedrijf. Alvast bedankt voor jullie antwoord Mvg Gil Kallaert

Gewenst oplossing

  • Vervanging

Berichten (6)

Edenred

aan: G. K.

25/06/2021

Hallo, Bedankt, we hebben uw vraag goed ontvangen (990544). We doen er alles aan om ze binnen twee werkdagen te beantwoorden. Met vriendelijke groeten, Het Edenred Support-team Cet e-mail provient de Edenred - Customer paper.

Edenred

aan: G. K.

29/06/2021

Edenred We connect, You win Beste We zijn bezig met het behandelen van uw aanvraag (referentie: 990544), maar het neemt wat meer tijd in beslag dan voorzien. We doen ons best om u zo snel mogelijk een antwoord te bezorgen. Alvast bedankt voor uw begrip. Het Edenred-team ----- Bonjour, Ce message indique que votre demande (référence: 990544) est en cours de traitement. Cependant, le délai de traitement est un peu prolongé. Nous mettons tout en Å“uvre pour vous répondre prochainement. Merci pour votre compréhension. L'équipe Edenred ----- Lieber/Liebe, Wir arbeiten an eine La¶sung Ihres Antrages (referentie: 990544). Es dauert ein bisschen la¤nger als vorhergesehen. Wir kommen ma¶glichst schnell zu Ihnen zura¼ck. Danke im Voraus fa¼r Ihr Versta¤ndnis. Das Edenred-Team ----- Dear, We are working on the solution of your request (reference: 990544). However, it takes us a bit longer than expected. We will come back to you as soon as possible! Thanks in advance for your understanding. The Edenred-team ----- ---------------------------------------------- Klachtenbox, 25 jun. 2021 12:12 CEST -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Edenred - Customer paper.[442YGX-QMDM] (s:urldefense.com/v3/__:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden__;!!EyGG_rL3!XjTpdpLFtpi03bAJjo6V6-6eO4_LrmJcEgimdDOWThOMT5_9tkrmr1rw1HDuGk7oLw$) (s:urldefense.com/v3/__:test-aankoop.be/klagenrivacy__;!!EyGG_rL3!XjTpdpLFtpi03bAJjo6V6-6eO4_LrmJcEgimdDOWThOMT5_9tkrmr1rw1HChxnAhyw$) -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Edenred - Customer paper.[442YGX-QMDM]

Edenred

aan: G. K.

30/06/2021

Edenred We connect, You win Beste, Uw aanvraag (n°  990544) werd behandeld. Om bijkomende commentaren toe te voegen, gelieve op deze e-mail te antwoorden of op onderstaande link te klikken: s:user.edenred.be/hc/requests/990544 Met vriendelijke groeten, Het Edenred Support Team, ---------------------------------------------- Josiane, 30 jun. 2021 09:45 CEST Beste, In principe is het niet mogelijk om geleverde vouchers of codes te annuleren. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op de aankoop van elektronische vouchers, waardebonnen of tickets. Aangezien het om elektronische producten gaat, is het niet mogelijk om ons deze terug te bezorgen. Eens u ze heeft ontvangen, heeft u ze in uw bezit en heeft u ze kunnen downloaden of afprinten. Wij kopen deze vouchers zelf bij onze verschillende partners aan, en betalen dus ook hun waarde. Als we een bestelling annuleren, moeten deze vouchers opnieuw verkocht kunnen worden. Dit is niet mogelijk, aangezien we niet kunnen garanderen dat u ze niet zal gebruiken. Op onze website kan u in onze Algemene Voorwaarden ook lezen dat u bij de aankoop van vouchers, waardebonnen en tickets geen aanspraak kan maken op het herroepingsrecht. Gelieve steeds de benamingen en voorwaarden bij de aanbiedingen goed door te nemen alvorens een bestelling te plaatsen. In het kader van de promotie van hun Wellness programma, heeft Decathlon echter besloten om bij uitzonderlijk de codes te desactiveren. U mag ons daarvoor het bestelnummer en de codes doorsturen. Ook een rekeningnummer kan ons bezorgd worden, en dan zal onze boekhouding de terugbetaling zo snel mogelijk uitvoeren. Met vriendelijke groeten, Cordialement, Edenred - Support Team ---------------------------------------------- Klachtenbox, 25 jun. 2021 12:12 CEST -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Edenred - carduser.[442YGX-QMDM] (s:urldefense.com/v3/__:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden__;!!EyGG_rL3!XjTpdpLFtpi03bAJjo6V6-6eO4_LrmJcEgimdDOWThOMT5_9tkrmr1rw1HDuGk7oLw$) (s:urldefense.com/v3/__:test-aankoop.be/klagenrivacy__;!!EyGG_rL3!XjTpdpLFtpi03bAJjo6V6-6eO4_LrmJcEgimdDOWThOMT5_9tkrmr1rw1HChxnAhyw$) -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Edenred - carduser.[442YGX-QMDM]

G. K.

aan: Edenred

30/06/2021

Geachte, Dank om deze klacht zo vlug te behandelen. Vele dank voor de uitzondering om de codes te deactiveren en een terugstorting uit te voeren. Hierbij zoals gevraagd : Bestelnummer : 720384 Voucher code : 07DE User ID: 1258982 Bankrekening nummer : BE04 7310 1907 5831 Alvast bedankt voor de vlotte afhandeling Mvg Gil Kallaert

Edenred

aan: G. K.

30/06/2021

Hallo, Bedankt, we hebben uw vraag goed ontvangen (995872). We doen er alles aan om ze binnen twee werkdagen te beantwoorden. Misschien kunnen deze artikelen u helpen? Laat ons zeker weten of dat zo is, door op het knopje te drukken! Heeft een van deze artikelen uw vraag beantwoord? ---------------------------------------------- Hoe stap ik van de papieren cheques over op de elektronische versie van Ticket EcoCheque? s:edenred-be.zendesk.com/requests/automatic-answers/ticket/article/360012957937?auth_token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJhY2NvdW50X2lkIjoxMTk5MjA4LCJ1c2VyX2lkIjoxMDUzNzI1NzE2NSwidGlja2V0X2lkIjo5OTU4NzIsImRlZmxlY3Rpb25faWQiOjM2MDIwNjE2MzIzOCwiYXJ0aWNsZXMiOlszNjAwMTI5NTc5MzcsMTE1MDAzNzA3OTg1LDM2MDAxMjk1ODAxN10sInRva2VuIjpudWxsLCJleHAiOjE2Mjc2NDYyNTZ9.mZmmplRFCLBwuGUFrr2vlX_KfXyuvBkEOSZCMA9OGI0 Ja, mijn aanvraag sluiten s:/apercustomer.edenred.be/requests/automatic-answers/ticket/solve/article/360012957937?auth_token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJhY2NvdW50X2lkIjoxMTk5MjA4LCJ1c2VyX2lkIjoxMDUzNzI1NzE2NSwidGlja2V0X2lkIjo5OTU4NzIsImRlZmxlY3Rpb25faWQiOjM2MDIwNjE2MzIzOCwiYXJ0aWNsZXMiOlszNjAwMTI5NTc5MzcsMTE1MDAzNzA3OTg1LDM2MDAxMjk1ODAxN10sInRva2VuIjpudWxsLCJleHAiOjE2Mjc2NDYyNTZ9.mZmmplRFCLBwuGUFrr2vlX_KfXyuvBkEOSZCMA9OGI0 ---------------------------------------------- Ik heb mijn voorafbetalingsverzoek niet ontvangen, wat moet ik doen? s:edenred-be.zendesk.com/requests/automatic-answers/ticket/article/115003707985?auth_token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJhY2NvdW50X2lkIjoxMTk5MjA4LCJ1c2VyX2lkIjoxMDUzNzI1NzE2NSwidGlja2V0X2lkIjo5OTU4NzIsImRlZmxlY3Rpb25faWQiOjM2MDIwNjE2MzIzOCwiYXJ0aWNsZXMiOlszNjAwMTI5NTc5MzcsMTE1MDAzNzA3OTg1LDM2MDAxMjk1ODAxN10sInRva2VuIjpudWxsLCJleHAiOjE2Mjc2NDYyNTZ9.mZmmplRFCLBwuGUFrr2vlX_KfXyuvBkEOSZCMA9OGI0 Ja, mijn aanvraag sluiten s:/apercustomer.edenred.be/requests/automatic-answers/ticket/solve/article/115003707985?auth_token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJhY2NvdW50X2lkIjoxMTk5MjA4LCJ1c2VyX2lkIjoxMDUzNzI1NzE2NSwidGlja2V0X2lkIjo5OTU4NzIsImRlZmxlY3Rpb25faWQiOjM2MDIwNjE2MzIzOCwiYXJ0aWNsZXMiOlszNjAwMTI5NTc5MzcsMTE1MDAzNzA3OTg1LDM2MDAxMjk1ODAxN10sInRva2VuIjpudWxsLCJleHAiOjE2Mjc2NDYyNTZ9.mZmmplRFCLBwuGUFrr2vlX_KfXyuvBkEOSZCMA9OGI0 ---------------------------------------------- Hoe worden mijn werknemers op de hoogte gehouden? s:edenred-be.zendesk.com/requests/automatic-answers/ticket/article/360012958017?auth_token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJhY2NvdW50X2lkIjoxMTk5MjA4LCJ1c2VyX2lkIjoxMDUzNzI1NzE2NSwidGlja2V0X2lkIjo5OTU4NzIsImRlZmxlY3Rpb25faWQiOjM2MDIwNjE2MzIzOCwiYXJ0aWNsZXMiOlszNjAwMTI5NTc5MzcsMTE1MDAzNzA3OTg1LDM2MDAxMjk1ODAxN10sInRva2VuIjpudWxsLCJleHAiOjE2Mjc2NDYyNTZ9.mZmmplRFCLBwuGUFrr2vlX_KfXyuvBkEOSZCMA9OGI0 Ja, mijn aanvraag sluiten s:/apercustomer.edenred.be/requests/automatic-answers/ticket/solve/article/360012958017?auth_token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJhY2NvdW50X2lkIjoxMTk5MjA4LCJ1c2VyX2lkIjoxMDUzNzI1NzE2NSwidGlja2V0X2lkIjo5OTU4NzIsImRlZmxlY3Rpb25faWQiOjM2MDIwNjE2MzIzOCwiYXJ0aWNsZXMiOlszNjAwMTI5NTc5MzcsMTE1MDAzNzA3OTg1LDM2MDAxMjk1ODAxN10sInRva2VuIjpudWxsLCJleHAiOjE2Mjc2NDYyNTZ9.mZmmplRFCLBwuGUFrr2vlX_KfXyuvBkEOSZCMA9OGI0 ---------------------------------------------- Met vriendelijke groeten, Het Edenred Support-team Cet e-mail provient de Edenred - Customer paper.

Edenred

aan: G. K.

02/07/2021

Edenred We connect, You win Beste, Uw aanvraag (n°  995872) werd behandeld. Om bijkomende commentaren toe te voegen, gelieve op deze e-mail te antwoorden of op onderstaande link te klikken: s:user.edenred.be/hc/requests/995872 Met vriendelijke groeten, Het Edenred Support Team, ---------------------------------------------- Josiane, 2 jul. 2021 15:56 CEST Hallo, We hebben de aanvraag doorgestuurd naar de betrokken dienst. Ze zullen die zo spoedig mogelijk uitvoeren. Met vriendelijke groeten, Cordialement, Edenred - Support Team ---------------------------------------------- Klachtenbox, 30 jun. 2021 13:57 CEST -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Edenred - carduser.[KZQ299-G9EY] (s:urldefense.com/v3/__:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden__;!!EyGG_rL3!Tli49kNvnJgjomWea0WzJIS5lKZ49yz6XfmEaemPMjz8pArOZuYi8VRebVCDcvW5xg$) (s:urldefense.com/v3/__:test-aankoop.be/klagenrivacy__;!!EyGG_rL3!Tli49kNvnJgjomWea0WzJIS5lKZ49yz6XfmEaemPMjz8pArOZuYi8VRebVAhbgWahw$) -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Edenred - carduser.[KZQ299-G9EY]