back

Omzet Mobile pro mislukt door Voo, vervolgens factuur voor compensatie van Voo

VOO Chaussée d'Ixelles 168, BRUXELLES
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

H. M.

aan: VOO

19/05/2020

Midden Februari contacteerde ik Voo om klant te worden en vroeg ik een mobiel abonnement aan. Ik vroeg de Mobile Pro aan, maar dat ging niet want ik had mijn BTW nummer nog niet ontvangen. De persoon aan de telefoon stelde voor om om een Hero abbonoment te nemen + een databoost van 18GB. (komt overeen met wat een Mobile Pro abonnement inhoud, maar aan een veel hogere prijs). Op 24 Februari ging mijn abbonement in. Ook op 24 februari contacteerde ik Voo om mijn BTW nummer door te geven. Ze konden het niet meteen doorvoeren maar alles zou in orde zijn en zou overgeschakeld worden op 'Mobile Pro' vanaf Maart. Die Donderdag belde ik nog eens tot verificatie dat alles in orde zou zijn en dit werd mij bevestigd. Ik Annuleerde die vrijdag 28 Februari mijn databoost van 18GB, daar ik de maandag erop normaal op mijn 'Mobile Pro' bonnement zou zitten gefactureerd met mijn BTW nummer. Dit gebeurde echter niet. Niets verranderde aan mijn abbonement en ik had dus ook geen data meer. Na Voo meermaals te contacteren, verontschuldigde ze zich dat de transfer van abbonement niet gelukt was. Ze boden mij een gratis bundel aan van 20GB (geactiveerd door de telefoniste). Ik aanvaarde dit, maar ik had al genoeg tijd met Voo verloren. Daarnaast is hun telefoonmenu en website misschien wel in het Nederlands/Frans en Engels. Hun telefoonhulplijn kent slechts 1 taal en dat is niet degene van de klant. De klant is koning mentaliteit geld allesbehalve bij Voo. Daarnaast had ik nog problemen met dat mijn bedrijfsnaam niet juist genoteerd stond in het Voo systeem. Ik had hen daar al meermaals voor gecontacteerd, maar rechtgezet werd het allesbehalve. Ik besloot dus om bij Voo te vertrekken. Op 31 Maart werd ik klant bij Orange. 13/04/20 ontving ik factuur (311230029068) van Voo voor Februari (Hero + 18GB) en Maart (Hero ; ik had namelijk de Databoost van 18Gb geannuleerd die laatste vrijdag van Maart): 21.45 euro. Deze heb ik betaald zonder probleem. Spijtig genoeg had deze factuur wel geen BTW nummer en was de firmanaam fout gespeld, ondanks uren hierin geinvesteerd te hebben om dit recht te zetten... Op 11/05/20 ontving ik een factuur voor de 20GB Databoost, waar ik eigenlijk nooit echt om gevraagd heb. Deze was mij aangeboden ter compensatie omdat Voo mij niet tijdig omgezet had naar het Mobile Pro abonnement: 31.87 euro. Deze weiger ik echter te betalen. Het werd mij aangeboden ter compensatie, voor een fout van Voo en nu laten ze mij hiervoor betalen?! Wanneer ik Voo contacteerde kreeg ik plotseling het volgende terug (na een ticket te openen in de Engelse taal, één die een hulplijn toch wel rijk zou mogen zijn...) * Nous vous informons que notre proposition de geste commercial était valable si vous gardiez votre abonnement mobile. Votre abonnement étant résilié, nous n#accordons aucun geste commercial. Merci de payer votre facture 411250003979. Ik heb zo de indruk dat Voo nieuwe clausules uit hun mouw blijft schudden tot je betaalt. Dit ben ik echter niet van plan.

Gewenst oplossing

  • Herziening van de factuur