Behandeld door Test-Aankoop

Pharma XX


Deze klacht is Publiek

  • M. C. Aan Pharma XX

    Pharmaxx heeft me 2 keer gebeld om een test pakket te mogen verzenden. Ik heb toestemming gegeven om het 1 keer te sturen met duidelijk erbij dat als het dubbel verzonden wordt, beide pakketten geweigerd worden. Ze stuurden 2 pakketten, kwamen op dezelfde dag toe, heb beide geweigerd en teruggestuurd. Heb hen gemaild dat ik volgens hun voorwaarden de pakketten terugstuurde ruim binnen de wettelijk bepaalde termijn, met vraag naar een creditnota en uitdrukkelijke wens om geen vervolgzendingen te ontvangen. Heb per mail en post meermaals communicatie gehad van hen. Betalingsherinneringen, Ingebrekestelling maar ook Bevestiging dat ze geen vervolgzendingen gingen sturen en op 30 maart ook een bevestiging dat ze mij een creditnota gingen bezorgen en mijn dossier afgesloten was. Echter op 12 april sturen ze een brief per post met Ingebrekestelling, waar het bedrag maar ophoog gaat. Ik heb hen vandaag gemaild vragend naar de beloofde creditnota en afsluiting van mijn dossier. Met melding dat ik hun wanpraktijken via gerechtelijke weg ging trachten te doen stoppen. Kunt u mij inlichten wat mijn rechten en plichten zijn en hoe Pharmaxx via het gerecht kan gestopt worden? Want zij geven aan de telefoon vage informatie over voedingssupplementen, vervolgens sturen ze maar vitamine C en dergelijke op met een factuur. Bij weigering van het pakje blijven ze toch facturen en betalingsherinneringen te sturen.

    Omschrijving van uw klacht

    Pharmaxx heeft me 2 keer gebeld om een test pakket te mogen verzenden. Ik heb toestemming gegeven om het 1 keer te sturen met duidelijk erbij dat als het dubbel verzonden wordt, beide pakketten geweigerd worden. Ze stuurden 2 pakketten, kwamen op dezelfde dag toe, heb beide geweigerd en teruggestuurd. Heb hen gemaild dat ik volgens hun voorwaarden de pakketten terugstuurde ruim binnen de wettelijk bepaalde termijn, met vraag naar een creditnota en uitdrukkelijke wens om geen vervolgzendingen te ontvangen. Heb per mail en post meermaals communicatie gehad van hen. Betalingsherinneringen, Ingebrekestelling maar ook Bevestiging dat ze geen vervolgzendingen gingen sturen en op 30 maart ook een bevestiging dat ze mij een creditnota gingen bezorgen en mijn dossier afgesloten was. Echter op 12 april sturen ze een brief per post met Ingebrekestelling, waar het bedrag maar ophoog gaat. Ik heb hen vandaag gemaild vragend naar de beloofde creditnota en afsluiting van mijn dossier. Met melding dat ik hun wanpraktijken via gerechtelijke weg ging trachten te doen stoppen. Kunt u mij inlichten wat mijn rechten en plichten zijn en hoe Pharmaxx via het gerecht kan gestopt worden? Want zij geven aan de telefoon vage informatie over voedingssupplementen, vervolgens sturen ze maar vitamine C en dergelijke op met een factuur. Bij weigering van het pakje blijven ze toch facturen en betalingsherinneringen te sturen.

    Gewenste oplossing

    Ik wil van Pharmaxx een creditnota en het afsluiten van mijn dossier, uiteraard geen facturen noch verhogingen/ingebrekestellingen meer. En ik wil dat Pharmaxx zijn activiteiten gerechtelijk stopgezet worden, zodat geen consumenten meer bedrogen kunnen worden.

    Bijgevoegde documenten
    • Document
    • Document
  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 16 april 2019
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)