VERTRAAGD INTERNET EN BIJKOMENDE KOSTEN

PROXIMUS Koning Albert ll-laan 27B, BRUSSEL


Deze klacht is Publiek

  • e. d. Aan PROXIMUS

    Min internetverbinding werd tot driemaal toe vertraagd voor een achterstallige betaling van 51 euro van november. Dat terwijl december, januari en februari betaald werden. Dus blijkbaar gaat het hier om een vergeten factuur ergens maar raar want mijn maandelijkse facturen zijn 99 euro. Kortom zonder boe of ba (de per post gestuurde herinneringen werden door mij niet ontvangen) wordt mijn internet een eerste keer vertraagd. Ik kon daardoor niet werken (marktonderzoek). Ik kwam het te weten na een bezoek van een computerspecialist die twee uur zocht naar mijn probleem en dan vaststelde dat het lag aan de verbinding van Proximus. Terwijl ik in onderhandeling zat via mails met een zekere heer Standaert werd mijn internet voor een twee keer vertraagd. Omdat ik geen andere oplossing zag want je wordt daar niet geholpen ben ik vrijdag jl. in de bank gaan betalen (internet lukte immers niet). Vandaag is mijn internet weer vertraagd werd mij bevestigd via telefoon. Daarboven komt er een factuurverhoging van 40 euro voor het onderbreken en terug in dienst stellen van mijn internet. Ik denk dat Proximus haar personeel beter moet opleiden zodat ze een back-up zijn voor de automatische computer. Deze praktijken kunnen echt niet en zeker niet naar business klanten toe. Ze hebben tot nu toe twee keer verbroken en weer aangesloten dus dat is al 40 x 2. Zo kan iedereen rijk worden.

    Omschrijving van uw klacht

    Min internetverbinding werd tot driemaal toe vertraagd voor een achterstallige betaling van 51 euro van november. Dat terwijl december, januari en februari betaald werden. Dus blijkbaar gaat het hier om een vergeten factuur ergens maar raar want mijn maandelijkse facturen zijn 99 euro. Kortom zonder boe of ba (de per post gestuurde herinneringen werden door mij niet ontvangen) wordt mijn internet een eerste keer vertraagd. Ik kon daardoor niet werken (marktonderzoek). Ik kwam het te weten na een bezoek van een computerspecialist die twee uur zocht naar mijn probleem en dan vaststelde dat het lag aan de verbinding van Proximus. Terwijl ik in onderhandeling zat via mails met een zekere heer Standaert werd mijn internet voor een twee keer vertraagd. Omdat ik geen andere oplossing zag want je wordt daar niet geholpen ben ik vrijdag jl. in de bank gaan betalen (internet lukte immers niet). Vandaag is mijn internet weer vertraagd werd mij bevestigd via telefoon. Daarboven komt er een factuurverhoging van 40 euro voor het onderbreken en terug in dienst stellen van mijn internet. Ik denk dat Proximus haar personeel beter moet opleiden zodat ze een back-up zijn voor de automatische computer. Deze praktijken kunnen echt niet en zeker niet naar business klanten toe. Ze hebben tot nu toe twee keer verbroken en weer aangesloten dus dat is al 40 x 2. Zo kan iedereen rijk worden.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 80,00

    Ik vraag nu enkel nog creditnota's voor alle bijkomende kosten want ik stap over naar Telenet. Ik heb denk ik voldoende geduld gehad met Proximus. Ben al meer dan 40 jaar klant bij Belgacom/proximus. Het gaat niet echt om dat geld maar ik wil vermijden dat ze me nog meer gaan aanrekenen en principieel.

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • PROXIMUS Aan e. d.

    Dag mevrouw ,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen. Met vriendelijke groeten, Het Proximus-team Hebt u nog andere vragen of opmerkingen? Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestart Om u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBB Ref. [THREAD_ID:192952701457]

    Dag mevrouw ,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen. Met vriendelijke groeten, Het Proximus-team Hebt u nog andere vragen of opmerkingen? Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestart Om u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBB Ref. [THREAD_ID:192952701457]

  • PROXIMUS Aan e. d.

    Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact. Bedankt voor het vertrouwen. Met vriendelijke groeten, Het Proximus-team Hebt u nog andere vragen of opmerkingen? Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestart Om u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd. Ref. [THREAD_ID:192952735958]

    Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact. Bedankt voor het vertrouwen. Met vriendelijke groeten, Het Proximus-team Hebt u nog andere vragen of opmerkingen? Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestart Om u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd. Ref. [THREAD_ID:192952735958]

  • e. d. Aan PROXIMUS

    Inderdaad er werd me telefonisch uitgelegd dat ik een kredietnota zou ontvangen van 26,60 euro. Dat heb ik te veel betaald en de factuur van 5 maart moet ik niet meer betalen want blijkbaar heb ik die al betaald. Dus tot zo ver zijn we. Administratief zou dus alles in orde zijn. Het was bovendien (tot mijn verbazing maar ook genoegen) een heel vriendelijke dame aan de lijn. Nu nog mijn vaste lijn. Er zou me een technieker bellen deze namiddag en dat is inderdaad ook gebeurd. De man in kwestie vroeg het stopcontact even uit te trekken van de BBOx. Zo gevraagd zo gedaan. Daarna moest ik een ander 'bakje' zoeken en ook daarmee hetzelfde doen. Ik vond echter niet snel genoeg het stopcontact waarin dat 'bakje' zat. De man zei dan dat ik de algemene schakel van het huis dan maar even moest uitzetten. Ik was die schakel aan het zoeken toen de man zei. "Als u het niet kan vinden dan moet u iemand laten komen die die schakelaar wel weet zitten" en hij legde de telefoon dicht. Wat zijn dat voor manieren ? Gans het gesprek heeft 5 minuten geduurd. Die man wil dus een probleem dat ik al meer dan twee maanden heb (geen telefoonverbinding) oplossen in 5 minuten en verliest zijn geduld na 5 minuten, terwijl ik toch even moet kijken waar dat allemaal zit. Ik had alles speciaal voorbereid deze morgen en alle 'bakjes' die ik kon vinden vrijgemaakt. Er moet echt veel veranderen aan de communicatie en de service van Proximus. En veel van de mensen die de telefoon beantwoorden moeten misschien eens een beleefdheidscursus krijgen Dit zijn echt geen manieren. Ik kan best begrijpen als je een vrouw moet helpen om iets technisch op te lossen dat je dan als mannelijke technieker minder geduld hebt maar zo onbeholpen ben ik nu echt niet. En beleefdheid is het minste dat ik kan vragen als klant. Ik ben zeer boos, gefrustreerd en ook droevig. Voor mij is dit nu het einde.

    Inderdaad er werd me telefonisch uitgelegd dat ik een kredietnota zou ontvangen van 26,60 euro. Dat heb ik te veel betaald en de factuur van 5 maart moet ik niet meer betalen want blijkbaar heb ik die al betaald. Dus tot zo ver zijn we. Administratief zou dus alles in orde zijn. Het was bovendien (tot mijn verbazing maar ook genoegen) een heel vriendelijke dame aan de lijn. Nu nog mijn vaste lijn. Er zou me een technieker bellen deze namiddag en dat is inderdaad ook gebeurd. De man in kwestie vroeg het stopcontact even uit te trekken van de BBOx. Zo gevraagd zo gedaan. Daarna moest ik een ander 'bakje' zoeken en ook daarmee hetzelfde doen. Ik vond echter niet snel genoeg het stopcontact waarin dat 'bakje' zat. De man zei dan dat ik de algemene schakel van het huis dan maar even moest uitzetten. Ik was die schakel aan het zoeken toen de man zei. "Als u het niet kan vinden dan moet u iemand laten komen die die schakelaar wel weet zitten" en hij legde de telefoon dicht. Wat zijn dat voor manieren ? Gans het gesprek heeft 5 minuten geduurd. Die man wil dus een probleem dat ik al meer dan twee maanden heb (geen telefoonverbinding) oplossen in 5 minuten en verliest zijn geduld na 5 minuten, terwijl ik toch even moet kijken waar dat allemaal zit. Ik had alles speciaal voorbereid deze morgen en alle 'bakjes' die ik kon vinden vrijgemaakt. Er moet echt veel veranderen aan de communicatie en de service van Proximus. En veel van de mensen die de telefoon beantwoorden moeten misschien eens een beleefdheidscursus krijgen Dit zijn echt geen manieren. Ik kan best begrijpen als je een vrouw moet helpen om iets technisch op te lossen dat je dan als mannelijke technieker minder geduld hebt maar zo onbeholpen ben ik nu echt niet. En beleefdheid is het minste dat ik kan vragen als klant. Ik ben zeer boos, gefrustreerd en ook droevig. Voor mij is dit nu het einde.

  • PROXIMUS Aan e. d.

    Dag mevrouw ,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen. Met vriendelijke groeten, Het Proximus-team Hebt u nog andere vragen of opmerkingen? Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestart Om u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd. Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBB Ref. [THREAD_ID:192952799489]

    Dag mevrouw ,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen. Met vriendelijke groeten, Het Proximus-team Hebt u nog andere vragen of opmerkingen? Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestart Om u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd. Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBB Ref. [THREAD_ID:192952799489]

  • PROXIMUS Aan e. d.

    Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact. Bedankt voor het vertrouwen. Met vriendelijke groeten, Het Proximus-team Hebt u nog andere vragen of opmerkingen? Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestart Om u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd. Ref. [THREAD_ID:192952895035]

    Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact. Bedankt voor het vertrouwen. Met vriendelijke groeten, Het Proximus-team Hebt u nog andere vragen of opmerkingen? Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestart Om u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd. Ref. [THREAD_ID:192952895035]

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)