Betwisting start & einde contract

afgesloten Niet succesvol

LAMPIRIS Rue Saint-Laurent 54, LIEGE


Deze klacht is Publiek

  • G. J. Aan LAMPIRIS

    Eind januari 2019 heeft mijn voormalige huurder opgezegd en wij hebben samen een energie overdracht document opgemaakt en ondertekend. Ik besliste om gedurende de maand februari een abonnement te nemen totdat mijn nieuwe huurder begin maart zou verhuizen. Van Lampiris ontving ik dag 1 een contract met startdatum 8/1/2019 en heb hier onmiddellijk tegen geprotesteerd, dit zowel via mail als via de helpdesk. Ik heb duidelijk de meterstanden doorgegeven, samen met mijn voormalige huurder eind januari. Probleem is denk ik dat mijn voormalige huurder een nieuw contract is aangegaan vanaf 8/1/2019 bij Lampiris voor zijn nieuwe appartement. Wellicht is hier ergens in de communicatie met Lampiris foutgelopen. Zijn abonnement liep echter nog tot 2/2/2019 voor de bestaande woning. Intern daarentegen bij Lampiris blijkt niemand op één of andere manier te beschikken over gegevens van klanten. De calvarietocht die volgde was enorm en niemand van de medewerkers bleek over informatie te beschikken of te delen etc. ik heb vervolgens met Ingrid, Lana, Selin, Jellis, Julie, Laurien en Sabine gesproken en 5 keer het energie overdracht document gestuurd. Uiteindelijk komt het erop neer dat een energie overname document geen enkele waarde heeft. Ik moet nu kunnen aantonen: de verhuisdatum, de meterstanden van de nieuwe en voormalige huurder, de gewenste wijzigingsdatum, kopie van hun identiteitskaarten (wat volgens mijn GDPR gewijs niet helemaal correct is) + dubbel ondertekende brief. Ik begrijp niet dat ik hiervoor moet zorgen. Ik heb duidelijk een energie overdracht document bezorgd van mijn voormalige en nieuwe huurder. Beiden hebben ook apart de meterstanden bevestigd aan Lampiris. Ik begrijp niet waarom Lampiris mij wil factureren voor de maand januari op hetzelfde EAN nummer, op dezelfde gasmeter nummerr, op hetzelfde leveringsadres, met een overlap van een ander contract. Vandaag ontving ik de afrekening voor de maanden januari en februari ..... De voorschotfactuur kon men mij niet terugbetalen omdat Lampiris niet over mijn bankrekening nummer beschikt, terwijl ik deze facturen correct heb betaald. Bij het afsluiten van mijn abonnement vond met ook de gasmeter nummer niet. What's next ?

    Omschrijving van uw klacht

    Eind januari 2019 heeft mijn voormalige huurder opgezegd en wij hebben samen een energie overdracht document opgemaakt en ondertekend. Ik besliste om gedurende de maand februari een abonnement te nemen totdat mijn nieuwe huurder begin maart zou verhuizen. Van Lampiris ontving ik dag 1 een contract met startdatum 8/1/2019 en heb hier onmiddellijk tegen geprotesteerd, dit zowel via mail als via de helpdesk. Ik heb duidelijk de meterstanden doorgegeven, samen met mijn voormalige huurder eind januari. Probleem is denk ik dat mijn voormalige huurder een nieuw contract is aangegaan vanaf 8/1/2019 bij Lampiris voor zijn nieuwe appartement. Wellicht is hier ergens in de communicatie met Lampiris foutgelopen. Zijn abonnement liep echter nog tot 2/2/2019 voor de bestaande woning. Intern daarentegen bij Lampiris blijkt niemand op één of andere manier te beschikken over gegevens van klanten. De calvarietocht die volgde was enorm en niemand van de medewerkers bleek over informatie te beschikken of te delen etc. ik heb vervolgens met Ingrid, Lana, Selin, Jellis, Julie, Laurien en Sabine gesproken en 5 keer het energie overdracht document gestuurd. Uiteindelijk komt het erop neer dat een energie overname document geen enkele waarde heeft. Ik moet nu kunnen aantonen: de verhuisdatum, de meterstanden van de nieuwe en voormalige huurder, de gewenste wijzigingsdatum, kopie van hun identiteitskaarten (wat volgens mijn GDPR gewijs niet helemaal correct is) + dubbel ondertekende brief. Ik begrijp niet dat ik hiervoor moet zorgen. Ik heb duidelijk een energie overdracht document bezorgd van mijn voormalige en nieuwe huurder. Beiden hebben ook apart de meterstanden bevestigd aan Lampiris. Ik begrijp niet waarom Lampiris mij wil factureren voor de maand januari op hetzelfde EAN nummer, op dezelfde gasmeter nummerr, op hetzelfde leveringsadres, met een overlap van een ander contract. Vandaag ontving ik de afrekening voor de maanden januari en februari ..... De voorschotfactuur kon men mij niet terugbetalen omdat Lampiris niet over mijn bankrekening nummer beschikt, terwijl ik deze facturen correct heb betaald. Bij het afsluiten van mijn abonnement vond met ook de gasmeter nummer niet. What's next ?

    Gewenste oplossing

    Een correcte factuur met correcte gegevens, niet meer, niet minder. Ik wens dat Lampiris inziet dat een klant een correcte service verdient en zij zelf ook enige actie naar mijn voormalige en nieuwe huurder mogen ondernemen.

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • LAMPIRIS Aan G. J.

    Klantreferentie mijnheer Geert Joos: E191541840 Beste, Hartelijk dank voor je bericht van 15 maart 2019 in verband met de betwisting van de staratum. Ik keek het verhuisdossier voor u na. Op 2 februari 2019 ontvingen wij een elektronisch verhuisdossier van de vertrekkende huurder, namelijk mijnheer Melot. Na controle van de ontvangen gegevens, is het verhuisdossier op 4 februari 2019 gevalideerd. Hieronder een overzicht van de ontvangen gegevens: Einddatum: 8 januari 2019 Adres: Rue Du Village 25B - 1320 Beauvechain EAN: G- 541449060016709420 Eindmeterstand 3919,650 m³ Met de bovenstaande gegevens is mijnheer Geert gecontacteerd geweest om een inschrijving te doen. Hij ontving van ons op 4 februari 2019 een offerte samen met een inschrijving per e-mail. Hierna heeft hij elektronisch zijn inschrijving bevestigd met de bovenstaande verhuisgegevens. Beide partijen hebben dus initieel de einddatum 8 januari 2019 bevestigd, daarom hebben we een bijkomende schriftelijke bevestiging nodig van beide partijen waarin volgende informatie vermeld wordt: de verhuisdatum: 3 februari 2019 de meterstand op de gewenste wijzigingsdatum 3919 m³ de aanvaarding dat de vertrekkende huurder het verbruik op zich neem (berekend op basis van de nieuwe meterstand en einddatum die ze meedelen) Deze brief dient dubbel ondertekend te zijn en vergezeld te worden met een kopie van een identiteitskaart van beide partijen. Mocht u nog verdere vragen hebben, aarzel niet om ons te contacteren. Bedankt voor uw vertrouwen, Stefanie Uw Lampiris medewerkster Lampiris SA Rue Saint-Laurent 54 4000 Liège --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D0Y33WA3._5001p33HhmH:ref

    Klantreferentie mijnheer Geert Joos: E191541840 Beste, Hartelijk dank voor je bericht van 15 maart 2019 in verband met de betwisting van de staratum. Ik keek het verhuisdossier voor u na. Op 2 februari 2019 ontvingen wij een elektronisch verhuisdossier van de vertrekkende huurder, namelijk mijnheer Melot. Na controle van de ontvangen gegevens, is het verhuisdossier op 4 februari 2019 gevalideerd. Hieronder een overzicht van de ontvangen gegevens: Einddatum: 8 januari 2019 Adres: Rue Du Village 25B - 1320 Beauvechain EAN: G- 541449060016709420 Eindmeterstand 3919,650 m³ Met de bovenstaande gegevens is mijnheer Geert gecontacteerd geweest om een inschrijving te doen. Hij ontving van ons op 4 februari 2019 een offerte samen met een inschrijving per e-mail. Hierna heeft hij elektronisch zijn inschrijving bevestigd met de bovenstaande verhuisgegevens. Beide partijen hebben dus initieel de einddatum 8 januari 2019 bevestigd, daarom hebben we een bijkomende schriftelijke bevestiging nodig van beide partijen waarin volgende informatie vermeld wordt: de verhuisdatum: 3 februari 2019 de meterstand op de gewenste wijzigingsdatum 3919 m³ de aanvaarding dat de vertrekkende huurder het verbruik op zich neem (berekend op basis van de nieuwe meterstand en einddatum die ze meedelen) Deze brief dient dubbel ondertekend te zijn en vergezeld te worden met een kopie van een identiteitskaart van beide partijen. Mocht u nog verdere vragen hebben, aarzel niet om ons te contacteren. Bedankt voor uw vertrouwen, Stefanie Uw Lampiris medewerkster Lampiris SA Rue Saint-Laurent 54 4000 Liège --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D0Y33WA3._5001p33HhmH:ref

  • G. J. Aan LAMPIRIS

    Beste Stefanie, Bedankt voor de reply maar de historiek die U aanhaalt is pertinent onjuist. Ik heb via de website een abonnnement aangevraagd, specifiek voor de maand februari 2019. Lampiris heeft daarop mij een contract gestuurd met startdatum 8 januari, waarbij ik onmiddellijk heb geprotesteerd, zowel telefonisch alsook schriftelijk. Eerst kreeg ik telefonisch te horen dat dit op "hoger" niveau moest beslist worden, vervolgens heb ik schriftelijk de reactie vernomen dat de datum niet aangepast kon worden omdat er al gas werd geleverd. U beslist als Lampiris zomaar te starten met leveren maar uw contract verplicht mij wel eerst te tekenen alvorens geldig te kunnen zijn. Ik kan U copie van alle mailverkeer bezorgen. Wat wel correct is is dat mijn voormalige huurder Lampiris heeft gecontacteerd om een nieuw abonnement te nemen voor zijn nieuwe woonst, maar dat heeft U na zowel schrijven van mezelf als mijn voormalige huurder nog altijd niet nagetrokken. Op 4/3 heeft mijn voormalige huurder bij Lampiris bevestiging gekregen dat de meter gegevens in orde waren. Ik kan U copie van zijn schriftelijke verklaring bezorgen die hij naar Lampiris heeft gestuurd, alsook heb ik de toestemming op zijn ID kaart te sturen. Op welk emailadres kan ik dit sturen ? Tenslotte nog het volgende: ik heb alle voorschotten correct betaald, in totaal 27 euro, en een eindafrekening van 206 Euro (voor 1 maand gas voor een leegstaande woning). Ik krijg nu melding dat ik 10 Euro voorschot kan terugkrijgen maar dat kan niet uitbetaald worden omdat U mijn rekeningnummer niet zou hebben ??? Mijn log in op jullie website werkt nog steeds en daar kan U nog altijd mijn rekening nummer op vinden. Hopend op een snelle correcte oplossing.

    Beste Stefanie, Bedankt voor de reply maar de historiek die U aanhaalt is pertinent onjuist. Ik heb via de website een abonnnement aangevraagd, specifiek voor de maand februari 2019. Lampiris heeft daarop mij een contract gestuurd met startdatum 8 januari, waarbij ik onmiddellijk heb geprotesteerd, zowel telefonisch alsook schriftelijk. Eerst kreeg ik telefonisch te horen dat dit op "hoger" niveau moest beslist worden, vervolgens heb ik schriftelijk de reactie vernomen dat de datum niet aangepast kon worden omdat er al gas werd geleverd. U beslist als Lampiris zomaar te starten met leveren maar uw contract verplicht mij wel eerst te tekenen alvorens geldig te kunnen zijn. Ik kan U copie van alle mailverkeer bezorgen. Wat wel correct is is dat mijn voormalige huurder Lampiris heeft gecontacteerd om een nieuw abonnement te nemen voor zijn nieuwe woonst, maar dat heeft U na zowel schrijven van mezelf als mijn voormalige huurder nog altijd niet nagetrokken. Op 4/3 heeft mijn voormalige huurder bij Lampiris bevestiging gekregen dat de meter gegevens in orde waren. Ik kan U copie van zijn schriftelijke verklaring bezorgen die hij naar Lampiris heeft gestuurd, alsook heb ik de toestemming op zijn ID kaart te sturen. Op welk emailadres kan ik dit sturen ? Tenslotte nog het volgende: ik heb alle voorschotten correct betaald, in totaal 27 euro, en een eindafrekening van 206 Euro (voor 1 maand gas voor een leegstaande woning). Ik krijg nu melding dat ik 10 Euro voorschot kan terugkrijgen maar dat kan niet uitbetaald worden omdat U mijn rekeningnummer niet zou hebben ??? Mijn log in op jullie website werkt nog steeds en daar kan U nog altijd mijn rekening nummer op vinden. Hopend op een snelle correcte oplossing.

  • LAMPIRIS Aan G. J.

    Uw klantreferentie: E191541840 Bedankt voor uw vertrouwen, Maike Uw Lampiris medewerker/medewerkster Lampiris SA Rue Saint-Laurent 54 4000 Liège --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D0Y33WA3._5001p33J5fF:ref

    Uw klantreferentie: E191541840 Bedankt voor uw vertrouwen, Maike Uw Lampiris medewerker/medewerkster Lampiris SA Rue Saint-Laurent 54 4000 Liège --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D0Y33WA3._5001p33J5fF:ref

  • G. J. Aan LAMPIRIS

    Beste Lampiris, Ik heb alle rekeningen betaald, nooit een deftige afrekening ontvangen, enkel jullie kant van het verhaal. Jullie blijven ontkennen dat jullie ook maar 1 ding fout hebben gedaan en dit is niet correct. Ik heb mijn deel betaald en ben, nu ja,"in orde" met alles volgens jullie, maar ik ga in het vervolg 2 keer nadenken over de keuze of aanbeveling van Lampiris als een energie leverancier. Voor mij eindigt dit verhaal heel zuur, meer dan 200 euro voor een maand gas voor gemiddelde, leegstaande gezinswoning. Alle argumenten zijn goed om aan te tonen dat jullie jullie job niet hoeven te doen.

    Beste Lampiris, Ik heb alle rekeningen betaald, nooit een deftige afrekening ontvangen, enkel jullie kant van het verhaal. Jullie blijven ontkennen dat jullie ook maar 1 ding fout hebben gedaan en dit is niet correct. Ik heb mijn deel betaald en ben, nu ja,"in orde" met alles volgens jullie, maar ik ga in het vervolg 2 keer nadenken over de keuze of aanbeveling van Lampiris als een energie leverancier. Voor mij eindigt dit verhaal heel zuur, meer dan 200 euro voor een maand gas voor gemiddelde, leegstaande gezinswoning. Alle argumenten zijn goed om aan te tonen dat jullie jullie job niet hoeven te doen.

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)