Betwisting start & einde contract

LAMPIRIS Rue Saint-Laurent 54, LIEGE


Deze klacht is Publiek

  • Geert J Aan LAMPIRIS

    Eind januari 2019 heeft mijn voormalige huurder opgezegd en wij hebben samen een energie overdracht document opgemaakt en ondertekend. Ik besliste om gedurende de maand februari een abonnement te nemen totdat mijn nieuwe huurder begin maart zou verhuizen. Van Lampiris ontving ik dag 1 een contract met startdatum 8/1/2019 en heb hier onmiddellijk tegen geprotesteerd, dit zowel via mail als via de helpdesk. Ik heb duidelijk de meterstanden doorgegeven, samen met mijn voormalige huurder eind januari. Probleem is denk ik dat mijn voormalige huurder een nieuw contract is aangegaan vanaf 8/1/2019 bij Lampiris voor zijn nieuwe appartement. Wellicht is hier ergens in de communicatie met Lampiris foutgelopen. Zijn abonnement liep echter nog tot 2/2/2019 voor de bestaande woning. Intern daarentegen bij Lampiris blijkt niemand op één of andere manier te beschikken over gegevens van klanten. De calvarietocht die volgde was enorm en niemand van de medewerkers bleek over informatie te beschikken of te delen etc. ik heb vervolgens met Ingrid, Lana, Selin, Jellis, Julie, Laurien en Sabine gesproken en 5 keer het energie overdracht document gestuurd. Uiteindelijk komt het erop neer dat een energie overname document geen enkele waarde heeft. Ik moet nu kunnen aantonen: de verhuisdatum, de meterstanden van de nieuwe en voormalige huurder, de gewenste wijzigingsdatum, kopie van hun identiteitskaarten (wat volgens mijn GDPR gewijs niet helemaal correct is) + dubbel ondertekende brief. Ik begrijp niet dat ik hiervoor moet zorgen. Ik heb duidelijk een energie overdracht document bezorgd van mijn voormalige en nieuwe huurder. Beiden hebben ook apart de meterstanden bevestigd aan Lampiris. Ik begrijp niet waarom Lampiris mij wil factureren voor de maand januari op hetzelfde EAN nummer, op dezelfde gasmeter nummerr, op hetzelfde leveringsadres, met een overlap van een ander contract. Vandaag ontving ik de afrekening voor de maanden januari en februari ..... De voorschotfactuur kon men mij niet terugbetalen omdat Lampiris niet over mijn bankrekening nummer beschikt, terwijl ik deze facturen correct heb betaald. Bij het afsluiten van mijn abonnement vond met ook de gasmeter nummer niet. What's next ?

    Omschrijving van uw klacht

    Eind januari 2019 heeft mijn voormalige huurder opgezegd en wij hebben samen een energie overdracht document opgemaakt en ondertekend. Ik besliste om gedurende de maand februari een abonnement te nemen totdat mijn nieuwe huurder begin maart zou verhuizen. Van Lampiris ontving ik dag 1 een contract met startdatum 8/1/2019 en heb hier onmiddellijk tegen geprotesteerd, dit zowel via mail als via de helpdesk. Ik heb duidelijk de meterstanden doorgegeven, samen met mijn voormalige huurder eind januari. Probleem is denk ik dat mijn voormalige huurder een nieuw contract is aangegaan vanaf 8/1/2019 bij Lampiris voor zijn nieuwe appartement. Wellicht is hier ergens in de communicatie met Lampiris foutgelopen. Zijn abonnement liep echter nog tot 2/2/2019 voor de bestaande woning. Intern daarentegen bij Lampiris blijkt niemand op één of andere manier te beschikken over gegevens van klanten. De calvarietocht die volgde was enorm en niemand van de medewerkers bleek over informatie te beschikken of te delen etc. ik heb vervolgens met Ingrid, Lana, Selin, Jellis, Julie, Laurien en Sabine gesproken en 5 keer het energie overdracht document gestuurd. Uiteindelijk komt het erop neer dat een energie overname document geen enkele waarde heeft. Ik moet nu kunnen aantonen: de verhuisdatum, de meterstanden van de nieuwe en voormalige huurder, de gewenste wijzigingsdatum, kopie van hun identiteitskaarten (wat volgens mijn GDPR gewijs niet helemaal correct is) + dubbel ondertekende brief. Ik begrijp niet dat ik hiervoor moet zorgen. Ik heb duidelijk een energie overdracht document bezorgd van mijn voormalige en nieuwe huurder. Beiden hebben ook apart de meterstanden bevestigd aan Lampiris. Ik begrijp niet waarom Lampiris mij wil factureren voor de maand januari op hetzelfde EAN nummer, op dezelfde gasmeter nummerr, op hetzelfde leveringsadres, met een overlap van een ander contract. Vandaag ontving ik de afrekening voor de maanden januari en februari ..... De voorschotfactuur kon men mij niet terugbetalen omdat Lampiris niet over mijn bankrekening nummer beschikt, terwijl ik deze facturen correct heb betaald. Bij het afsluiten van mijn abonnement vond met ook de gasmeter nummer niet. What's next ?

    Gewenste oplossing

    Een correcte factuur met correcte gegevens, niet meer, niet minder. Ik wens dat Lampiris inziet dat een klant een correcte service verdient en zij zelf ook enige actie naar mijn voormalige en nieuwe huurder mogen ondernemen.

    Aankoopkanaal
    Online
    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)