Uitzichtloze herstelling smartwatch

afgesloten gedeeltelijk succesvol

INNO Rue Neuve 111, BRUXELLES


Deze klacht is Publiek

  • F. V. Aan INNO

    In oktober is mijn Fossil Q smartwatch terug gestuurd voor herstelling omdat deze steeds opnieuw bleef opstarten (boot loop). Eerst dacht ik dat het aan mij lag dus had al een de fabrieksinstellingen terug gezet en na wat opzoekwerk bleek ik niet de enige te zijn met het probleem. Bij de lokale Inno nagevraagd, zo een herstel duurt maximum 2 weken. Na verzenden heb ik zelf moeten navragen hoe het nu juist zat en INNO liet mij weten dat het 4 tot 8 weken kon duren voor we meer wisten. Totaal niet acceptabel de dag van vandaag, zeker als het via de lokale winkel maar 2 weken zou duren. Na 6 weken ontvangen we onverwacht het pakketje terug met een Duitse brief. Na vertaling bleek dat er geen herstel had plaatsgevonden want er was volgens hun geen defect... Volgens hun was mijn gsm niet compatibel. Mist eenvoudige communicatie had geweten kunnen zijn dat mijn OnePlus 6 perfect compatibel is en dus niet de oorzaak van het probleem is!!! Eén (1) dag later begon het probleem opnieuw en heb ik dus op 13/12 een 2de retour gedaan, op aanraden van INNO via de website waar ik eerder ook mijn retour deed. Na lange stilte heb ik zelf weer achter een status moeten vissen waarop ik de vraag kreeg voor mijn verzendbewijs aan te leveren!! En na het aanleveren was er weer stilte. Op mijn vraag waarom het eigenlijk een probleem is om een nieuwe op te sturen of een refund the doen kreeg het antwoord dat ik eerst het retourproces 3 keer moest doorlopen. Dit is natuurlijk ook een manier om uw klanten niet te zien weglopen. Alle communicatie moet volledig langs mijn kant komen en elk antwoord is volledige inhoudsloze zever waar ze de verantwoordelijkheid van hun afschuiven en daarbij geen duidelijkheid bieden. Mijn smartwatch zit ondertussen maanden God weet waar... Weten ze het zelf nog wel? Communicatie is nihil, service is eigenlijk zo goed als onbestaande. INNO versteekt zich makkelijk achter de fabrikant, wel sterk dat zelfs een lokale INNO of concurrenten dat probleem dan niet hebben. Pure nalatigheid!

    Omschrijving van uw klacht

    In oktober is mijn Fossil Q smartwatch terug gestuurd voor herstelling omdat deze steeds opnieuw bleef opstarten (boot loop). Eerst dacht ik dat het aan mij lag dus had al een de fabrieksinstellingen terug gezet en na wat opzoekwerk bleek ik niet de enige te zijn met het probleem. Bij de lokale Inno nagevraagd, zo een herstel duurt maximum 2 weken. Na verzenden heb ik zelf moeten navragen hoe het nu juist zat en INNO liet mij weten dat het 4 tot 8 weken kon duren voor we meer wisten. Totaal niet acceptabel de dag van vandaag, zeker als het via de lokale winkel maar 2 weken zou duren. Na 6 weken ontvangen we onverwacht het pakketje terug met een Duitse brief. Na vertaling bleek dat er geen herstel had plaatsgevonden want er was volgens hun geen defect... Volgens hun was mijn gsm niet compatibel. Mist eenvoudige communicatie had geweten kunnen zijn dat mijn OnePlus 6 perfect compatibel is en dus niet de oorzaak van het probleem is!!! Eén (1) dag later begon het probleem opnieuw en heb ik dus op 13/12 een 2de retour gedaan, op aanraden van INNO via de website waar ik eerder ook mijn retour deed. Na lange stilte heb ik zelf weer achter een status moeten vissen waarop ik de vraag kreeg voor mijn verzendbewijs aan te leveren!! En na het aanleveren was er weer stilte. Op mijn vraag waarom het eigenlijk een probleem is om een nieuwe op te sturen of een refund the doen kreeg het antwoord dat ik eerst het retourproces 3 keer moest doorlopen. Dit is natuurlijk ook een manier om uw klanten niet te zien weglopen. Alle communicatie moet volledig langs mijn kant komen en elk antwoord is volledige inhoudsloze zever waar ze de verantwoordelijkheid van hun afschuiven en daarbij geen duidelijkheid bieden. Mijn smartwatch zit ondertussen maanden God weet waar... Weten ze het zelf nog wel? Communicatie is nihil, service is eigenlijk zo goed als onbestaande. INNO versteekt zich makkelijk achter de fabrikant, wel sterk dat zelfs een lokale INNO of concurrenten dat probleem dan niet hebben. Pure nalatigheid!

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 280,00

    Volledige terugbetaling van het originele bedrag. Dan kan ik mijn volgende smartwatch bij een webshop kopen die wel service biedt en eerlijk is naar zijn klanten toe.

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • INNO Aan F. V.

    Beste, In welke winkel heeft u uw Fossil Q Smartwatch gekocht a.u.b? Mvg, Stefan Deldicque Marketing B2B and C Dept Galeria Inno s.a./n.v. Fixe +32 2/ 211.23.47 š Stefan.Deldicque@inno.be Rue du Damier 26, B-1000 Bruxelles Dambordstraat 26, B-1000 Brussel

    Beste, In welke winkel heeft u uw Fossil Q Smartwatch gekocht a.u.b? Mvg, Stefan Deldicque Marketing B2B and C Dept Galeria Inno s.a./n.v. Fixe +32 2/ 211.23.47 š Stefan.Deldicque@inno.be Rue du Damier 26, B-1000 Bruxelles Dambordstraat 26, B-1000 Brussel

  • F. V. Aan INNO

    Beste, Smartwatch is online via inno.be aangekocht. Bestelnr 3900947859 zou u voldoende informatie moeten geven. Mvg, Frederik Voordeckers

    Beste, Smartwatch is online via inno.be aangekocht. Bestelnr 3900947859 zou u voldoende informatie moeten geven. Mvg, Frederik Voordeckers

  • INNO Aan F. V.

    Beste, Onze webshop werd beheerd door Galeria Kaufhof, onze moedermaatschappij in Duitsland. We hebben contact met onze Duitse collega's genomen. Ze zullen het bedrag dat u hebt betaald voor de smartwatch, namelijk Eur 223.20, terugbetalen op uw kredietkaart. Nogmaals onze excuses voor het ongemak. Mvg, het Galeria Inno team

    Beste, Onze webshop werd beheerd door Galeria Kaufhof, onze moedermaatschappij in Duitsland. We hebben contact met onze Duitse collega's genomen. Ze zullen het bedrag dat u hebt betaald voor de smartwatch, namelijk Eur 223.20, terugbetalen op uw kredietkaart. Nogmaals onze excuses voor het ongemak. Mvg, het Galeria Inno team

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)