back

Ontransparant abonnement

De Tijd Tour & Taxis, Havenlaan 86 C b 309, Brussel
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

J. V.

aan: De Tijd

06/02/2019

Eind vorig jaar kon je bij De Tijd een digitaal abonnement nemen voor €1 voor een maand. Ik dacht dat dit zoals de meeste digitale abonnementen een proefperiode inhield, zodat ik na 1 maand kon beslissen of ik het abonnement wou behouden. Maar toen ik De Tijd contacteerde om mijn abonnement op te zeggen na die eerste maand, vertelden ze me dat ik voor minstens 18 maanden vastzat. Daarenboven verhoogt de prijs eerst naar €19, dan naar €38 per maand. Om dit te weten te komen, heb ik eerst meerdere malen moeten bellen en e-mailen, omdat ik nooit een contract heb ontvangen met informatie over de duurtijd en prijs van het abonnement. Dit is ook nergens te vinden op het 'Mijn Tijd' gedeelte van de website. Ten eerste vind ik zo'n valstrikken met vaste contracten niet meer van deze tijd. De Tijd heeft mij zelfs letterlijk gezegd dat ze op de hoogte zijn dat veel mensen zich laten vangen hierdoor! Ten tweede vind ik dit een heel ontransparante manier van werken ten opzichte van de consument. Er zou op ten minste informatie beschikbaar moeten zijn over wat er betaald gaat moeten worden over de duurtijd van het contract.

Gewenst oplossing

  • Onmiddellijke stopzetting van het abonnement.