verandering van meter - in rekening brengen negatief verbruik door zonnepanelen

ENECO BELGIE Battelsesteenweg 455 I, MECHELEN


Deze klacht is Publiek

  • YVON V Aan ENECO BELGIE

    de dubbele meter dag-nacht werd door EANDIS vervangen in de loop van sept 2018 door een nieuwe enkele dagteller (heb SOLAR tarief waardoor er eigenlijk geen verschil in tarief meer is tussen de dag – en nachtteller en de dubbele meting dus zinloos is) – deze nieuwe teller stond op nul bij de aanvang en registreert nu het huidig verbruik (vooral winterperiode) – de oude meterstanden werden opgenomen op 24 sep 2018 (zie bijlage) en gaven volgend verbruik aan t.o.v de vorige meteropname bij de afrekening 2017 van ENECO (21-02-2018): - dag SOLARTARIEF min 849 kwh (door de zonnepanelen) - nacht SOLARTARIEF plus 1 kwh ik ging ervan uit dat deze verbruiken zouden meegerekend worden bij de nieuwe afrekening 2018 (feb 2019) zodat het negatief verbruik het eventuele positieve verbruik van de nieuwe meter zou compenseren (door de beperkte zonne energie in de winterperiode) bij contact met EANDIS werd er pas dan (en niet op het ogenblik dat ik de wissel doe !) verwezen naar de VREG site die het heeft over de verandering van leverancier en/of van tarief – daarin wordt gesteld dat de afgekoppelde meter(s) voor de volgende facturatie (feb 2019) terug op nul zouden worden gezet waardoor het negatief verbruik niet in rekening van het eventuele positieve zou gebracht worden – men heeft het daar dan wel over een verandering van leverancier en/of tarief - het mag duidelijk zijn dat (voorlopig althans) het hier over geen van beiden gaat (het SOLAR tarief blijft gewoon lopen maar op één meter meter ipv twee) en het dus niet zou mogen van toepassing zijn bij mijn energieleverancier ENECO bevestigt deze stelling en stelde een tussentijds factuur op met een afrekening voor de afrekening met de oude meters – het negatief saldo van die meters wordt niet meegenomen in de volgende eindafrekening in feb 2019

    Omschrijving van uw klacht

    de dubbele meter dag-nacht werd door EANDIS vervangen in de loop van sept 2018 door een nieuwe enkele dagteller (heb SOLAR tarief waardoor er eigenlijk geen verschil in tarief meer is tussen de dag – en nachtteller en de dubbele meting dus zinloos is) – deze nieuwe teller stond op nul bij de aanvang en registreert nu het huidig verbruik (vooral winterperiode) – de oude meterstanden werden opgenomen op 24 sep 2018 (zie bijlage) en gaven volgend verbruik aan t.o.v de vorige meteropname bij de afrekening 2017 van ENECO (21-02-2018): - dag SOLARTARIEF min 849 kwh (door de zonnepanelen) - nacht SOLARTARIEF plus 1 kwh ik ging ervan uit dat deze verbruiken zouden meegerekend worden bij de nieuwe afrekening 2018 (feb 2019) zodat het negatief verbruik het eventuele positieve verbruik van de nieuwe meter zou compenseren (door de beperkte zonne energie in de winterperiode) bij contact met EANDIS werd er pas dan (en niet op het ogenblik dat ik de wissel doe !) verwezen naar de VREG site die het heeft over de verandering van leverancier en/of van tarief – daarin wordt gesteld dat de afgekoppelde meter(s) voor de volgende facturatie (feb 2019) terug op nul zouden worden gezet waardoor het negatief verbruik niet in rekening van het eventuele positieve zou gebracht worden – men heeft het daar dan wel over een verandering van leverancier en/of tarief - het mag duidelijk zijn dat (voorlopig althans) het hier over geen van beiden gaat (het SOLAR tarief blijft gewoon lopen maar op één meter meter ipv twee) en het dus niet zou mogen van toepassing zijn bij mijn energieleverancier ENECO bevestigt deze stelling en stelde een tussentijds factuur op met een afrekening voor de afrekening met de oude meters – het negatief saldo van die meters wordt niet meegenomen in de volgende eindafrekening in feb 2019

    Gewenste oplossing

    annuleren van het tussentijds factuur - in rekening brengen van de geproduceerde stroom van de oude meters bij de volgende eindafrekening (over een gans jaar) in feb 2019

    Aankoopkanaal
    Niet van toepassing
    Bijgevoegde documenten
    • Document
    • Document

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)