Defecte omvormer - geen service - uitblijven vergoeding productieverlies

KTI-WTI


Deze klacht is Publiek

  • Roeland A Aan KTI-WTI

    Op 24/07/2018 stelde ik vast de een omvormer van een in 2015 geinstalleerde zonnepanelen installatie niet meer werkte. Op 25/07/2018 trachtte ik de installateur te bellen maar de telefoon werd niet beantwoord. Het defect werd dan per mail gemeld. Via de website vernomen dat men in bouwverlof was tot 31/07/2018. Op 31/07/2018 gebeld met KTI WTI (gesprek van meer dan 10 minuten aangezien men mijn mail niet terugvond). Men zou het bekijken en mij contacteren. Op 03/08/2018 mail met melding van defect opnieuw gestuurd aangezien ik nog geen reactie ontvangen had. Op 07/08/2018 terug gebeld met KTI WTI omdat ze nog steeds niet gereageerd hadden, men kon mijn dossier niet vinden dus heb ik het probleem opnieuw toegelicht. Men zou contact opnemen om een en ander in te plannen. Dezelfde dag ontving ik een mail met een service aanvraag (tarieven €65,05/technieker/uur, verplaatsing €2,02/km) deze heb ik ingevuld en teruggestuurd met de melding dat de installatie nog in garantie is. Op 10/08/2018 nog steeds geen reactie ontvangen dus opnieuw gebeld met KTI WTI (gesprek van 17 minuten aangezien met het dossier niet vond). er werd afgesproken dat een technieker op 13/08/2018 ter plaatse zou komen. Wegens afwezigheid zorgde ik ervoor dat mijn vader de technieker kon ontvangen. De technieker heeft op 13/08/2018 de omvormer gedemonteerd en meegenomen, er werd geen werkverslag achtergelaten of doorgemailed. Aangezien we op 24/08/2018 nog geen informatie ontvangen hebben opnieuw gebeld met KTI WTI/ Men kon me niet direct informeren wegens onderbemanning, uiteindelijk bleek dat de omvormer nog niet verstuurd werd naar de fabrikant. Er zou een dossier opgestart worden met betrekking tot compensatie productieverlies. Er werd afgesproken dat men mij eind augustus zou informeren over de stand van zaken. Op 29/08/2018 ontving ik een mail waaruit bleek dat er niets veranderd was ten opzichte van 24/08/2018. Na nog een aantal vruchteloze telefoons in september ontving ik op 02/10/2018 telefoon van KTI WTI dat men op 03/10/2018 een nieuwe omvormer kwam plaatsen. Aangezien ik zelf niet aanwezig kon zijn opnieuw beroep gedaan op mijn vader om de tecnieker binnen te laten. 's avonds bij thuiskomst was de omvormer geplaatst maar stelde ik vast dat de montagebeugel van de defecte omvormer in het midden van de keldervloer lag en dat het steenstof van de geboorde gaten voor de nieuwe omvormer niet opgeruimd was. Opnieuw werden er geen documenten achtergelaten of doorgemailed. Na de installatie verscheidene keren gebeld met KTI WTI om te informeren naar een kopie van de werkbon (die wel telkens getekend moest worden) en de status van de compensatie productieverlies. Uiteindelijk werd ik geinformeerd dat de werkbons interne documenten zijn en niet aan de klant gegeven worden. Eind oktober nog eens gebeld in verband met compensatie, dit zou doorgegeven zijn aan de verzekering. Tot op heden heb ik nog steeds geen compensatie of documenten van aangifte ontvangen.

    Omschrijving van uw klacht

    Op 24/07/2018 stelde ik vast de een omvormer van een in 2015 geinstalleerde zonnepanelen installatie niet meer werkte. Op 25/07/2018 trachtte ik de installateur te bellen maar de telefoon werd niet beantwoord. Het defect werd dan per mail gemeld. Via de website vernomen dat men in bouwverlof was tot 31/07/2018. Op 31/07/2018 gebeld met KTI WTI (gesprek van meer dan 10 minuten aangezien men mijn mail niet terugvond). Men zou het bekijken en mij contacteren. Op 03/08/2018 mail met melding van defect opnieuw gestuurd aangezien ik nog geen reactie ontvangen had. Op 07/08/2018 terug gebeld met KTI WTI omdat ze nog steeds niet gereageerd hadden, men kon mijn dossier niet vinden dus heb ik het probleem opnieuw toegelicht. Men zou contact opnemen om een en ander in te plannen. Dezelfde dag ontving ik een mail met een service aanvraag (tarieven €65,05/technieker/uur, verplaatsing €2,02/km) deze heb ik ingevuld en teruggestuurd met de melding dat de installatie nog in garantie is. Op 10/08/2018 nog steeds geen reactie ontvangen dus opnieuw gebeld met KTI WTI (gesprek van 17 minuten aangezien met het dossier niet vond). er werd afgesproken dat een technieker op 13/08/2018 ter plaatse zou komen. Wegens afwezigheid zorgde ik ervoor dat mijn vader de technieker kon ontvangen. De technieker heeft op 13/08/2018 de omvormer gedemonteerd en meegenomen, er werd geen werkverslag achtergelaten of doorgemailed. Aangezien we op 24/08/2018 nog geen informatie ontvangen hebben opnieuw gebeld met KTI WTI/ Men kon me niet direct informeren wegens onderbemanning, uiteindelijk bleek dat de omvormer nog niet verstuurd werd naar de fabrikant. Er zou een dossier opgestart worden met betrekking tot compensatie productieverlies. Er werd afgesproken dat men mij eind augustus zou informeren over de stand van zaken. Op 29/08/2018 ontving ik een mail waaruit bleek dat er niets veranderd was ten opzichte van 24/08/2018. Na nog een aantal vruchteloze telefoons in september ontving ik op 02/10/2018 telefoon van KTI WTI dat men op 03/10/2018 een nieuwe omvormer kwam plaatsen. Aangezien ik zelf niet aanwezig kon zijn opnieuw beroep gedaan op mijn vader om de tecnieker binnen te laten. 's avonds bij thuiskomst was de omvormer geplaatst maar stelde ik vast dat de montagebeugel van de defecte omvormer in het midden van de keldervloer lag en dat het steenstof van de geboorde gaten voor de nieuwe omvormer niet opgeruimd was. Opnieuw werden er geen documenten achtergelaten of doorgemailed. Na de installatie verscheidene keren gebeld met KTI WTI om te informeren naar een kopie van de werkbon (die wel telkens getekend moest worden) en de status van de compensatie productieverlies. Uiteindelijk werd ik geinformeerd dat de werkbons interne documenten zijn en niet aan de klant gegeven worden. Eind oktober nog eens gebeld in verband met compensatie, dit zou doorgegeven zijn aan de verzekering. Tot op heden heb ik nog steeds geen compensatie of documenten van aangifte ontvangen.

    Gewenste oplossing

    -onmiddelijke betaling van de compensatie (ten belope van ongeveer €250) -kopie van de werkbons van demontage defecte omvormer en montage nieuwe omvormer -duidelijkheid met betrekking tot garantie op de nieuwe omvormer

    Aankoopkanaal
    Niet van toepassing
    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)