back

Klacht bed Sleepworld Lochristi

Sleepworld
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. W.

aan: Sleepworld

01/11/2018

Midden juli zijn wij een bed gaan kopen bij Sleepworld Lochristi. In de winkel bij de bestelling is alles vlot verlopen, we kozen uiteindelijk voor een Tempur matras (160 x 210 cm) op een Sleepworld boxspring (grijs) met bleke eikenhouten poten (past bij onze lichte laminaat). We twijfelden er nog aan of we toch een bredere boxspring zouden pakken (180 x 210) maar de verkoper liet ons weten dat we onze bestelling binnen de week nog konden veranderen indien gewenst, daarna zou het te laat zijn. De verkoper liet ons weten dat de levertermijn 6 à 8 weken zou zijn. En toen begonnen de problemen. Wij belden na een halve week met de vraag om toch nog een breder bed te kunnen bestellen. Dit was al niet meer mogelijk volgens de verkoper, aangezien het order reeds opgepikt was door de fabriek. Maar het positieve hieraan was dat we normaal het bed reeds midden augustus zouden ontvangen! Spijtig dat het niet meer breder kon, maar daar legden we ons dan bij neer. Midden augustus passeerde en we hadden nog niet gehoord. Ondertussen nog eens geïnformeerd, bed was nog steeds in productie… Info van verkoper over midden augustus klopte dus al niet. Uiteindelijk werd er gebeld begin september, men kon het bed midden september leveren, een maand later dan oorspronkelijk gezegd. Gelukkig hadden we nog ons oud bed bijgehouden. De levering van het bed zelf verliep vlot, we waren blij dat het er was. Enkel zagen we dat een breder bed beter was geweest, maarja dat was niet mogelijk… Wat raar is want het heeft dan nog 2 maand geduurd alvorens het bed klaar was, dus lijkt ons niet te kloppen. Daarnaast zagen we dat de poten niet klopten! Deze waren donker hout en we hadden licht eikenhout besteld aangezien dit anders niet past op de laminaat. Vermeld aan de personen die het bed leverden, zij schreven dit op, we gingen nog iets horen. Als tweede merkten we (nadat de leverpersonen weg waren) dat het hoofdbord van het bed extreem los stond. Dit leek ons niet te kloppen. Inderdaad snel erna telefoon gekregen van dienst na verkoop. Zij lieten ons weten dat de poten die we gekregen hadden niet bestonden in licht eikenhout en dat we dus andere poten moesten komen kiezen in de winkel. Wij waren in de war, aangezien de verkoper ons had verzekerd dat deze poten bestonden. Daarna contacteerde een andere verkoopster van de winkel mij met dezelfde boodschap, onze originele bestelde poten bestaan niet. Goed, wij enkele dagen erna naar de winkel om alles op te klaren. In de winkel zagen we terug de originele verkoper. We legden het probleem van de poten voor, tesamen met een filmpje van het losse hoofdbord. De verkoper legde ons uit dat er waarschijnlijk te veel speling zit op de klemmen waarin het hoofdbord zit en dat men dit kan fixen. Daarnaast verzekerde hij ons ervan dat de poten die we origineel besteld hadden, WEL bestaan. Hij vulde dit allemaal aan in het systeem, en liet ons weten dat de juiste poten eraan zouden komen, samen met het fixen van het hoofdbord. Wij stelden de vraag of het nog mogelijk was om ook een breder bed te verkrijgen, aangezien er toch veel zaken niet oké waren aan het huidige bed en we graag een breder bed wouden. Hij ging dit vragen. Daarna kregen we via WhatsApp berichtjes binnen van de verkoper (pas 1 week later de eerste update). Een breder bed ging niet meer, maar hij had andere poten gevonden die beter pasten bij onze originele smaak qua vorm en vroeg of hij deze mocht bestellen. Daarnaast gingen dan enkel de buitenste poten gewisseld worden aangezien de middenste steunpoten zijn. Wij vroegen of het niet mogelijk was om de middenste ook te vervangen aangezien deze dan donker hout zouden zijn tov licht eikenhout wat niet mooi zou zijn. Dit was niet mogelijk volgens hem. Daarnaast kregen we ook geen info meer over waarom de originele poten niet meer konden. Al deze info duurde heel lang om te verkrijgen (ongeveer 4 weken in totaal). Uiteindelijk zijn wij dan terug naar de winkel gegaan aangezien het voor ons echt niet meer duidelijk was. Wij zagen dan de andere verkoopster + gerante. Zij deden ons de uitleg dat de originele poten effectief NIET bestaan, aangezien deze wel licht eikenhout zijn maar niet de juiste vorm hebben. Er stond nu ook een voorbeeld van in de winkel, dit is inderdaad niet de vorm die we gekozen hadden. Zij legden uit dat de verkoper fout was geweest, en dit dan 2 keer na elkaar zelfs. Daarnaast liet ze ons weten dat de middenste poten ook konden vervangen worden door lichte eikenhouten, wel mits een andere vorm dan de buitenste sierpoten die de verkoper dan uiteindelijk al besteld had voor ons (zonder dit te confirmeren naar ons toe).Dit hele verhaal heeft meer dan 1,5 maand in beslag genomen na levering van het bed. De verkoper heeft ons 2 keer een verkeerde uitleg gegeven, wij zijn 2 keer terug moeten gaan naar de winkel om alles uit te klaren, en nu moeten wij nog steeds wachten op andere poten dan degene die we verwacht hadden en staat het hoofdbord nog steeds erg los. De gerante zei dat we zelfs nog tot 10 weken zouden moeten wachten voor nieuwe poten en het fixen van het hoofdbord. Dit zorgt er nu voor dat wij zeer ontevreden zijn. Niet enkel van het bed en de kwaliteit ervan, maar nog meer van de klantendienst, openheid, communicatie en vriendelijkheid van het personeel van Sleepworld. De laatste keer dat we naar de winkel gingen, waren wij extreem in de war over wat nu juiste informatie was en wat niet, wisten we niet de status van ons bed en bekeek de gerante en verkoopster ons eerst alsof wij dommeriken waren. Dit is NIET wat wij verwachten van zo’n winkel, zeker niet als we meer dan voldoende betaald hebben voor een bed wat van hoge kwaliteit zou moeten zijn!

Gewenst oplossing

  • Na dit hele debacle is er zelfs niets ter compensatie aangeboden. Van een goede klantenservice had ik verwacht dat wij een breder bed zouden kunnen bestellen en dat ze dit bed zouden terugnemen, aangezien er te veel zaken niet oké aan waren. De meerkost aan een breder bed of andere poten of andere matras waren wij zeker bereid geweest om te betalen, maar het voorstel is nooit gekomen.

Berichten (3)

Sleepworld

aan: S. W.

05/11/2018

Geachte, Graag wens ik U te melden dat wij dossier zeker opvolgen. Hiervoor staan de nodige poten in bestelling. Vanaf deze binnen komen bij ons, zullen wij de klant contacteren. De dag dat we de omruiling voorzien van de poten, zal ook het hoofdbord opnieuw geplaatst en vast gezet worden. Had U verder nog informatie gewenst? Hopend U hiermee gea¯nformeerd te hebben. Met beleefde groeten, Stéfanie Slaapadvies BVBA

S. W.

aan: Sleepworld

30/11/2018

Beste, Ondertussen zijn de poten vervangen. De mensen die deze kwamen vervangen hadden niet doorgekregen dat er ook een probleem was met het hoofdbord... Gelukkig heb ik dit dan samen met hen bekeken en ze hebben het kunnen oplossen, het hoofdbord was gewoonweg verkeerd gemonteerd... Daarnaast zijn we nu in het proces om de matras om te ruilen, aangezien we rugklachten hebben van de huidige matras. We gingen normaal de voorbije week hierover info verkrijgen, maar hebben nog niets gehoord. De voorlopige prijzen die we reeds hoorden zijn wel extreem hoog, zeker na alle problemen die we reeds gehad hebben met dit bed. Ik verwacht toch dat men hier toegevingen kan bij doen. Mvg

Sleepworld

aan: S. W.

01/12/2018

Geachte, Dit dossier is reeds in behandeling bij ons. Wij doen dan ook het nodige om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Hopend U hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben. Met beleefde groeten, Stéfanie Slaapadvies BVBA