Opzegging contract - extra maand onterecht aangerekend

WEIGHT WATCHERS Rue Juste Lipse 25, ETTERBEEK


Deze klacht is Publiek

  • Ineke V Aan WEIGHT WATCHERS

    Beste, Op 30-11-2017 ben ik een contract voor 6 maanden aangegaan voor weight watchers (WW) online (19.95€/maand - domiciliëring). Ik besloot om dit niet verder te zetten na deze 6 maanden (dus volgens mij loopt mijn contract dan tem 29 of 30 of 31-05-2018, afhankelijk van hoe je een 'maand' definieert), dus ik heb dit op 28-05-2018 laten weten aan WW. Op 29-05-2018 kreeg ik antwoord dat het contract werd stopgezet, maar dat mijn vraag te laat was binnen gekomen, dat het abonnement daardoor al verlengd was en het dus pas op 27-06-2018 zou stoppen. Bijgevolg was ging er 19.95€ van mijn rekening af. Toen ik meer uitleg vroeg, ben ik in een discussie geraakt die in rondjes ging en waar tegenstrijdigheden werden aangehaald als reden met ook elke keer iemand anders van de klantendienst die antwoordde. Zie hieronder de 33 mails heen en weer in het "kort" samengevat: Eerst kreeg ik als antwoord dat de opzegging 10 dagen op voorhand moest binnen zijn. --> dit staat enkel bij de combipas, dus niet van toepassing voor mij. (Mijn voorwaarden staan op: https://www.weightwatchers.com/be/nl/Lidmaatschapsovereenkomst-Online) Aangezien mijn vraag de volgende dag al behandeld was, valt dit volgens mij nog binnen mijn contract van 6 maanden en diende mij niets extra aangerekend te worden. Dan werd er gezegd dat 28-05-2018 de start was van een nieuwe maand voor mij omdat de betaling sinds februari gepland staat op de 28e van de maand. Dit werd niet meegedeeld aan mij en dit houdt dan toch ook in dat mijn contract verkort werd, aangezien het dan maar tot de 27e van de maand loopt?? Dezelfde discussie over dat je 10 dagen op voorhand moet indienen werd nog meerdere malen herhaald door de verschillende medewerkers, met steeds dezelfde reply langs mijn kant, omdat dit voor mijn contract niet van toepassing was. Op 07-06-2018 werd mij dan gezegd dat hiervoor een mail naar het hoofdkantoor werd gestuurd. Maandelijks heb ik hen dan een herinnering gestuurd om te vragen of er al antwoord was. Hierbij werd steeds gezegd dat er nog geen antwoord was en er aan herrinnerd dat de betaling op 28-05-2018 al verzonden was, dus dat mijn opzegging te laat kwam. Waarop ik hen eraan opnieuw vertelde dat ik mijn abonnement op de 30e ben aangegaan en dat ik er dan ook van uitga dat op de 30e van de maand dan de betalingen gebeuren. Dan kreeg ik opeens melding dat er in de voorwaarden staat dat de aanvraag 3 dagen op voorhand binnen moet zijn bij hun. Wat ook niet correct is, want je mag op elke moment opzeggen, de beëindiging zal ingaan "binnen" de 72u na ontvangst (omdat ze 72u de tijd hebben om vragen te behandelen) en bij mij is dit de volgende dag al afgehandeld, dus nog binnen mijn termijn. Eind september kreeg ik dan de melding dat het bedrag niet zal worden teruggestort. Ik heb de mail van het hoofdkantoor nooit mogen zien (als die al verstuurd werd). Samengevat: mijn contract van 6 maanden begon op 30/11/2017 en dit zou dan moeten betekenen dat de 7e maand pas ingaat op 30/05/2018. Mijn opzegging gebeurde op 28-05-2018 (kan op elk moment volgens de voorwaarden) en werd afgehandeld op 29-05-2018, dus nog voor het begin van de 7e maand. Dat ze de betalingen sinds februari hebben opgeschoven naar de 28e van de maand, werd mij niet gemeld en dit mag niet gelden om de datum van verlenging/stopzetting van een contract te vervroegen. Ik heb de WW app sinds mijn opzegging niet gebruikt en vind dat de laatste betaling van 19.95€ terugbetaald dient te worden. Bedankt om mijn klacht te bekijken. Mvg Ineke

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, Op 30-11-2017 ben ik een contract voor 6 maanden aangegaan voor weight watchers (WW) online (19.95€/maand - domiciliëring). Ik besloot om dit niet verder te zetten na deze 6 maanden (dus volgens mij loopt mijn contract dan tem 29 of 30 of 31-05-2018, afhankelijk van hoe je een 'maand' definieert), dus ik heb dit op 28-05-2018 laten weten aan WW. Op 29-05-2018 kreeg ik antwoord dat het contract werd stopgezet, maar dat mijn vraag te laat was binnen gekomen, dat het abonnement daardoor al verlengd was en het dus pas op 27-06-2018 zou stoppen. Bijgevolg was ging er 19.95€ van mijn rekening af. Toen ik meer uitleg vroeg, ben ik in een discussie geraakt die in rondjes ging en waar tegenstrijdigheden werden aangehaald als reden met ook elke keer iemand anders van de klantendienst die antwoordde. Zie hieronder de 33 mails heen en weer in het "kort" samengevat: Eerst kreeg ik als antwoord dat de opzegging 10 dagen op voorhand moest binnen zijn. --> dit staat enkel bij de combipas, dus niet van toepassing voor mij. (Mijn voorwaarden staan op: https://www.weightwatchers.com/be/nl/Lidmaatschapsovereenkomst-Online) Aangezien mijn vraag de volgende dag al behandeld was, valt dit volgens mij nog binnen mijn contract van 6 maanden en diende mij niets extra aangerekend te worden. Dan werd er gezegd dat 28-05-2018 de start was van een nieuwe maand voor mij omdat de betaling sinds februari gepland staat op de 28e van de maand. Dit werd niet meegedeeld aan mij en dit houdt dan toch ook in dat mijn contract verkort werd, aangezien het dan maar tot de 27e van de maand loopt?? Dezelfde discussie over dat je 10 dagen op voorhand moet indienen werd nog meerdere malen herhaald door de verschillende medewerkers, met steeds dezelfde reply langs mijn kant, omdat dit voor mijn contract niet van toepassing was. Op 07-06-2018 werd mij dan gezegd dat hiervoor een mail naar het hoofdkantoor werd gestuurd. Maandelijks heb ik hen dan een herinnering gestuurd om te vragen of er al antwoord was. Hierbij werd steeds gezegd dat er nog geen antwoord was en er aan herrinnerd dat de betaling op 28-05-2018 al verzonden was, dus dat mijn opzegging te laat kwam. Waarop ik hen eraan opnieuw vertelde dat ik mijn abonnement op de 30e ben aangegaan en dat ik er dan ook van uitga dat op de 30e van de maand dan de betalingen gebeuren. Dan kreeg ik opeens melding dat er in de voorwaarden staat dat de aanvraag 3 dagen op voorhand binnen moet zijn bij hun. Wat ook niet correct is, want je mag op elke moment opzeggen, de beëindiging zal ingaan "binnen" de 72u na ontvangst (omdat ze 72u de tijd hebben om vragen te behandelen) en bij mij is dit de volgende dag al afgehandeld, dus nog binnen mijn termijn. Eind september kreeg ik dan de melding dat het bedrag niet zal worden teruggestort. Ik heb de mail van het hoofdkantoor nooit mogen zien (als die al verstuurd werd). Samengevat: mijn contract van 6 maanden begon op 30/11/2017 en dit zou dan moeten betekenen dat de 7e maand pas ingaat op 30/05/2018. Mijn opzegging gebeurde op 28-05-2018 (kan op elk moment volgens de voorwaarden) en werd afgehandeld op 29-05-2018, dus nog voor het begin van de 7e maand. Dat ze de betalingen sinds februari hebben opgeschoven naar de 28e van de maand, werd mij niet gemeld en dit mag niet gelden om de datum van verlenging/stopzetting van een contract te vervroegen. Ik heb de WW app sinds mijn opzegging niet gebruikt en vind dat de laatste betaling van 19.95€ terugbetaald dient te worden. Bedankt om mijn klacht te bekijken. Mvg Ineke

    Gewenste oplossing

    terugbetaling laatste betaling van 19.95€

    Betwist bedrag
    € 19,95
    Aankoopkanaal
    Online
    Bijgevoegde documenten
    • Document

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)