Frietketel werkt niet met kokosvet

TEFAL Avenue de l'espérance 25, FLEURUS


Deze klacht is Publiek

  • B. D. Aan TEFAL

    Ons kokosvet smelt niet volledig waardoor er op de bodem een gestolde laag overblijft: 1. Smelt het vaste gestolde kokosvet in een pan en doe het vervolgens in de frietketel. 2. Wanneer het verwarmingselement onder olie zit, schakel de frietketel aan. 3. Eens als al het vet er in zit, schakel het toestel uit en laat het toestel en vet afkoelen tot kamertemperatuur (<20 °C), zodat het vet terug volledig wit gestold is. 4. Zet het toestel terug aan. 5. Na een tijd zal het bovenste vet smelten, maar al het vet in de "cool zone" zal na 10 minuten nog altijd niet gesmolten zijn. We zijn 3 keer terug te gaan naar Krefel, om uiteindelijk door hun manager met loze argumenten ("Gebruik ander vet", "Dit werkt voor alle andere mensen, waarom niet voor u?", "Tefal zegt dat dit normaal is", ...) afgescheept te worden. Tefal zegt dat het de bedoeling is om na elk gebruik het hete vet er uit te gieten en de volgende keer opnieuw het vet in de pan te smelten. Dit vinden wij te gevaarlijk en bovendien omslachtig. Het toestel is al eens terug geweest voor "herstel", maar omdat het om een ontwerpfout gaat en niet om een defect, blijft het probleem zich nog altijd voortdoen. Verder stelden ze ook voor om op de reset knop te duwen. De fabrikant is gewoon gestopt om op mijn E-mails te antwoorden. Wij zitten nu met een frietketel waar we niets mee kunnen doen.

    Omschrijving van uw klacht

    Ons kokosvet smelt niet volledig waardoor er op de bodem een gestolde laag overblijft: 1. Smelt het vaste gestolde kokosvet in een pan en doe het vervolgens in de frietketel. 2. Wanneer het verwarmingselement onder olie zit, schakel de frietketel aan. 3. Eens als al het vet er in zit, schakel het toestel uit en laat het toestel en vet afkoelen tot kamertemperatuur (<20 °C), zodat het vet terug volledig wit gestold is. 4. Zet het toestel terug aan. 5. Na een tijd zal het bovenste vet smelten, maar al het vet in de "cool zone" zal na 10 minuten nog altijd niet gesmolten zijn. We zijn 3 keer terug te gaan naar Krefel, om uiteindelijk door hun manager met loze argumenten ("Gebruik ander vet", "Dit werkt voor alle andere mensen, waarom niet voor u?", "Tefal zegt dat dit normaal is", ...) afgescheept te worden. Tefal zegt dat het de bedoeling is om na elk gebruik het hete vet er uit te gieten en de volgende keer opnieuw het vet in de pan te smelten. Dit vinden wij te gevaarlijk en bovendien omslachtig. Het toestel is al eens terug geweest voor "herstel", maar omdat het om een ontwerpfout gaat en niet om een defect, blijft het probleem zich nog altijd voortdoen. Verder stelden ze ook voor om op de reset knop te duwen. De fabrikant is gewoon gestopt om op mijn E-mails te antwoorden. Wij zitten nu met een frietketel waar we niets mee kunnen doen.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 49,00

    Volledige terugbetalig

    Bijgevoegde documenten
    • Document

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)