Misleiding en bedrog door reizen Lauwers

Behandeld door Test-Aankoop

LAUWERS Nijverheidsstraat 17, BOECHOUT


Deze klacht is Publiek

  • HERMAN V Aan LAUWERS

    Lauwers heeft ons (opzettelijk?) voorgelogen tijdens de boeking van onze Canada reis, blijkbaar om ons toch maar te laten tekenen. Ondanks o.a. vaste belofte van NIET met charters te vliegen was dit wel zo. Ook zouden we van Brussel vertrekken, maar Lauwers bracht ons met een reisbus naar Schiphol (+2 uur!) Zo ging het regelmatig de hele reis door van een falikant misgelopen terugkeer in Canada, tot in Schiphol (de "bus" van Lauwers is nooit opgedaagd en moesten we per trein naar Berchem station). Opgelopen schade aan koffers door trappen in Berchem station (!) was niet bespreekbaar. Details in bijgevoregde brief. Dat dit te wijten zou zijn aan incompetentie is ernstig. Als de reden tot dit alles besparingen en winstbejag zou zijn is dit beschamend. Als dit zou te wijten is aan opzettelijke misleiding is dit echter onvergeeflijk. Meerdere telefoons, mails (bijgevoegd) en persoonlijke gesprekken leiden tot niets (Antwoord Peter Mertens: Wel ja, wat wilt ge nu voor zo'n prijs, terwijl deze reis bijna 4000 EUR/persoon kostte voor 2 weken) Documentatie laat zien dat Lauwers deze reis al van in 2015 met Air Transat maakt. In 2017 wisten ze dat maar al te goed. Ook vermeld hun voucher dat we vanuit Brussel naar Calgary zouden vliegen. ook dat was een leugens. Gezien Lauwers intussen alle communicatie weigert zijn we genoodzaakt om dit aan de klachtendiens van TestAankoop te melden. Eventueel kunnen we ook nog klacht neerleggen bij Geschillencommissie Reizen en Consumentenombudsdienst. Twee medereizigers hebben ook klacht ingediend maar ook zonder gevolg.

    Omschrijving van uw klacht

    Lauwers heeft ons (opzettelijk?) voorgelogen tijdens de boeking van onze Canada reis, blijkbaar om ons toch maar te laten tekenen. Ondanks o.a. vaste belofte van NIET met charters te vliegen was dit wel zo. Ook zouden we van Brussel vertrekken, maar Lauwers bracht ons met een reisbus naar Schiphol (+2 uur!) Zo ging het regelmatig de hele reis door van een falikant misgelopen terugkeer in Canada, tot in Schiphol (de "bus" van Lauwers is nooit opgedaagd en moesten we per trein naar Berchem station). Opgelopen schade aan koffers door trappen in Berchem station (!) was niet bespreekbaar. Details in bijgevoregde brief. Dat dit te wijten zou zijn aan incompetentie is ernstig. Als de reden tot dit alles besparingen en winstbejag zou zijn is dit beschamend. Als dit zou te wijten is aan opzettelijke misleiding is dit echter onvergeeflijk. Meerdere telefoons, mails (bijgevoegd) en persoonlijke gesprekken leiden tot niets (Antwoord Peter Mertens: Wel ja, wat wilt ge nu voor zo'n prijs, terwijl deze reis bijna 4000 EUR/persoon kostte voor 2 weken) Documentatie laat zien dat Lauwers deze reis al van in 2015 met Air Transat maakt. In 2017 wisten ze dat maar al te goed. Ook vermeld hun voucher dat we vanuit Brussel naar Calgary zouden vliegen. ook dat was een leugens. Gezien Lauwers intussen alle communicatie weigert zijn we genoodzaakt om dit aan de klachtendiens van TestAankoop te melden. Eventueel kunnen we ook nog klacht neerleggen bij Geschillencommissie Reizen en Consumentenombudsdienst. Twee medereizigers hebben ook klacht ingediend maar ook zonder gevolg.

    Gewenste oplossing

    Gewenste compensatie: 250 EUR/persoon, zijnde totaal 500 EUR in EUR, NIET in tegoedbonnen e.d.

    Betwist bedrag
    € 500,00
    Aankoopkanaal
    Niet van toepassing
    Bijgevoegde documenten
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
  • LAUWERS Aan HERMAN V

    Geachte, Naar aanleiding van onderstaande klacht sturen wij u de laatste mail van Dhr Merckx door evenals het antwoord van Mijnheer hierop. Gezien zijn antwoord dachten wij dat dit dossier afgesloten was. .

    Geachte, Naar aanleiding van onderstaande klacht sturen wij u de laatste mail van Dhr Merckx door evenals het antwoord van Mijnheer hierop. Gezien zijn antwoord dachten wij dat dit dossier afgesloten was. .


    Bijlagen
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
  • HERMAN V Aan LAUWERS

    Reizen Lauwers: Spijtig genoeg vind ik geen antwoord van M. Merckx in uw reactie, enkel een paar .jpg bestanden. De laatste mail die ik mocht ontvangen (24/06/23017) gaat volledig voorbij aan onze klachten, en vergoed enkel en alleen maar 20€ voor een maaltijd op Schiphol omdat jullie bus niet kwam opdagen. Aan de rest van onze klachten, vooral de belangrijkste gaat u in uw mail van 24/06/2017 voorbij. Hierbij de bewuste mail. Als dàt uw bewuste antwoord is ... is dat bedroevend. Quote: "Bedankt voor uw mail. Het spijt ons te vernemen dat jullie helemaal niet tevreden waren over de reis. Al uw opmerkingen werden doorgegeven aan de verantwoordelijke van deze reis zodat die geëvalueerd kunnen worden. Wij zijn na de reis op de hoogte gebracht van de problemen bij uw terugreis. Hiervoor bieden wij u uiteraard graag onze oprechte excuses aan voor alle hinder die u hierbij ondervond. Er werd ter plaatse meteen beslist om u een maaltijd aan te bieden ter waarde van maximum €20 per persoon. De gids heeft ons hiervan alle gegevens bezorgd. De terugbetalingen worden dit weekend uitgevoerd, u zou dit dus begin volgende week op uw rekening moeten zien verschijnen. Met vriendelijke groeten Sofie Dhaen REIZEN LAUWERS" Unquote Bijgevoegd een overzicht van de e-mails over onze klachten. We hopen dat u ditmaal onze klacht au serieux neemt, en verwachten een aanvaardbaar antwoord en actie. In afwachting H. Vanderheyden

    Reizen Lauwers: Spijtig genoeg vind ik geen antwoord van M. Merckx in uw reactie, enkel een paar .jpg bestanden. De laatste mail die ik mocht ontvangen (24/06/23017) gaat volledig voorbij aan onze klachten, en vergoed enkel en alleen maar 20€ voor een maaltijd op Schiphol omdat jullie bus niet kwam opdagen. Aan de rest van onze klachten, vooral de belangrijkste gaat u in uw mail van 24/06/2017 voorbij. Hierbij de bewuste mail. Als dàt uw bewuste antwoord is ... is dat bedroevend. Quote: "Bedankt voor uw mail. Het spijt ons te vernemen dat jullie helemaal niet tevreden waren over de reis. Al uw opmerkingen werden doorgegeven aan de verantwoordelijke van deze reis zodat die geëvalueerd kunnen worden. Wij zijn na de reis op de hoogte gebracht van de problemen bij uw terugreis. Hiervoor bieden wij u uiteraard graag onze oprechte excuses aan voor alle hinder die u hierbij ondervond. Er werd ter plaatse meteen beslist om u een maaltijd aan te bieden ter waarde van maximum €20 per persoon. De gids heeft ons hiervan alle gegevens bezorgd. De terugbetalingen worden dit weekend uitgevoerd, u zou dit dus begin volgende week op uw rekening moeten zien verschijnen. Met vriendelijke groeten Sofie Dhaen REIZEN LAUWERS" Unquote Bijgevoegd een overzicht van de e-mails over onze klachten. We hopen dat u ditmaal onze klacht au serieux neemt, en verwachten een aanvaardbaar antwoord en actie. In afwachting H. Vanderheyden


    Bijlagen
    • Document
  • HERMAN V Aan LAUWERS

    Gezien U, Reizen Lauwers het niet nodig acht om na bijna drie weken, te antwoorden op onze klachten, die al ateren van juni 2017, zien we ons genoodzaakt deze klacht door te sturen naar de juridische dienst van Testaankoop. Hopend op een positieve reactie, Herman Vanderheyden

    Gezien U, Reizen Lauwers het niet nodig acht om na bijna drie weken, te antwoorden op onze klachten, die al ateren van juni 2017, zien we ons genoodzaakt deze klacht door te sturen naar de juridische dienst van Testaankoop. Hopend op een positieve reactie, Herman Vanderheyden

  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 01 juni 2018
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)