verhoging abonnementsgeld zonder verwittigen

afgesloten Succesvol

Test-Aankoop 13 Hollandstraat, BRUSSEL


Deze klacht is Publiek

  • POL V Aan Test-Aankoop

    op 4 april stuurde ik onderstaand bericht naar Test-Aankoop, ik kreeg geen antwoord: "Ik ben abonnee van Test-Aankoop sinds augustus 2016. Ik betaalde dat Eerste jaar een kleine 10 euro per maand. Sinds een paar maanden betaal ik blijkbaar (ik kijk mijn rekening helaas te weinig na) meer dan het dubbele. Hoe komt dat? En vooral: hoe komt dat een consumentenorganisatie mij daarvan niet op de hoogte brengt? Alvast bedankt om mij hierop snel te antwoorden. mvg, Pol"

    Omschrijving van uw klacht

    op 4 april stuurde ik onderstaand bericht naar Test-Aankoop, ik kreeg geen antwoord: "Ik ben abonnee van Test-Aankoop sinds augustus 2016. Ik betaalde dat Eerste jaar een kleine 10 euro per maand. Sinds een paar maanden betaal ik blijkbaar (ik kijk mijn rekening helaas te weinig na) meer dan het dubbele. Hoe komt dat? En vooral: hoe komt dat een consumentenorganisatie mij daarvan niet op de hoogte brengt? Alvast bedankt om mij hierop snel te antwoorden. mvg, Pol"

    Gewenste oplossing

    Gelieve te antwoorden en een deftige uitleg te geven voor mijn klacht.

    Aankoopkanaal
    Online
    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • Test-Aankoop Aan POL V

    Beste, Bij nazicht van uw abonnement stellen we vast dat je op 25-08-2016 je abonnement hebt aangevraagd via het formulier s:onek.test-aankoop.be op onze website. Het betrof hier een voordelig aanbod voor onze tijdschriften Test-Aankoop, Budget Recht en Test-Gezondheid. Binnen het kader van deze actie boden wij je de eerste vier tijdschriften aan de uitzonderlijke prijs van 2Eur, hetzij 2 nummers van Test-Aankoop, één nummer van Budget Recht en één nummer van Test-Gezondheid. Daarna kon je nog genieten van een korting van 50% gedurende de rest van het eerste abonnementsjaar. M.a.w. je betaalde het eerste abonnementsjaar maandelijks maar 9.95Eur in plaats van de toen normale tarief van Eur20,70. Na het eerste abonnementsjaar werd de maandelijkse bijdrage, zoals voorzien in het aanbod, automatisch aangepast naar het normale abonnementstarief. De voorwaarden van het aanbod werden je op 30-08-2016 schriftelijk bevestigd via een welkomstbrief, met vermelding van de abonnementstarief. Om het hoofd te kunnen bieden aan de verhoging van de kosten, zagen wij ons inderdaad genoodzaakt om sinds 2016 enkele prijsverhogingen door te voeren. Deze werden ook telkens aangekondigd in het magazine van de maand december, voorafgaande aan de prijsverhoging zelf. We hopen je hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben. Mocht je hierover nog vragen hebben, dan kan je altijd contact opnemen met de abonnementendienst op het nummer 02/5423200. Wij helpen je graag verder. Met vriendelijke groet, Abonnementendienst.

    Beste, Bij nazicht van uw abonnement stellen we vast dat je op 25-08-2016 je abonnement hebt aangevraagd via het formulier s:onek.test-aankoop.be op onze website. Het betrof hier een voordelig aanbod voor onze tijdschriften Test-Aankoop, Budget Recht en Test-Gezondheid. Binnen het kader van deze actie boden wij je de eerste vier tijdschriften aan de uitzonderlijke prijs van 2Eur, hetzij 2 nummers van Test-Aankoop, één nummer van Budget Recht en één nummer van Test-Gezondheid. Daarna kon je nog genieten van een korting van 50% gedurende de rest van het eerste abonnementsjaar. M.a.w. je betaalde het eerste abonnementsjaar maandelijks maar 9.95Eur in plaats van de toen normale tarief van Eur20,70. Na het eerste abonnementsjaar werd de maandelijkse bijdrage, zoals voorzien in het aanbod, automatisch aangepast naar het normale abonnementstarief. De voorwaarden van het aanbod werden je op 30-08-2016 schriftelijk bevestigd via een welkomstbrief, met vermelding van de abonnementstarief. Om het hoofd te kunnen bieden aan de verhoging van de kosten, zagen wij ons inderdaad genoodzaakt om sinds 2016 enkele prijsverhogingen door te voeren. Deze werden ook telkens aangekondigd in het magazine van de maand december, voorafgaande aan de prijsverhoging zelf. We hopen je hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben. Mocht je hierover nog vragen hebben, dan kan je altijd contact opnemen met de abonnementendienst op het nummer 02/5423200. Wij helpen je graag verder. Met vriendelijke groet, Abonnementendienst.

  • POL V Aan Test-Aankoop

    Beste, kan u mijn abonnement dan aub omzetten naar enkel Test-aankoop en budget en recht en test gezond annuleren. Dan kost het mij terug het bedrag dat ik oorspronkelijk per maand voor ogen had. (+/- 10 eur) mvg Pol

    Beste, kan u mijn abonnement dan aub omzetten naar enkel Test-aankoop en budget en recht en test gezond annuleren. Dan kost het mij terug het bedrag dat ik oorspronkelijk per maand voor ogen had. (+/- 10 eur) mvg Pol

Kan één van onze 100 juristen je helpen?

Ze adviseren je of komen voor jou tussen bij het bedrijf.

Bel hen op 02 892 37 05

Elke werkdag tussen 9-12u en 13-17u.