Uitvallen van een Sony DSC HX400V met E62:10 melding

afgesloten

SONY EUROPE Da Vincilaan 7 D1, ZAVENTEM


Deze klacht is Publiek

  • Paul V Aan SONY EUROPE

    Betreft: fototoestel SONY DSC-HX 400V Geachte Ik kocht in 2014 op aanraden van een vriend amateurfilmer een fototoestel Sony DSC-HX 400V. Bij de firma GROBET in Antwerpen (ik moet de documenten van aankoop zelf ook nog kunnen terugvinden). Gedurende drie jaar maakte ik snel vorderingen en – dankzij de uitstekende Zeiss lens – steeds betere foto’s. Waar ik zelfs mee kon uitpakken op facebook pagina’s van natuur- en natuurfotografen verenigingen. Erg blij was ik dus met een toestel dat me 330 euro had gekost. Enkele weken geleden begon echter op het scherm voortdurend E62:10 te flikkeren. Ik merkte dat de kwaliteit van mijn foto’s zéér achteruit was gegaan. Niets hielp. Ik probeerde het toestel terug bij te stellen met de beschikbare informatie op de camera. Maar dat lukte niet. In de handleiding vind ik er niets over terug. Als ik – argwanend geworden - Sony en E62:10 googelde kwam ik tot de verbijsterende vaststelling dat velen in mijn situatie verkeren. Na 3-4 jaar vertoonde hun toestel dezelfde probleemsituatie. Ik contacteerde Sony – dat moet overigens in totale anonimiteit gebeuren! – maar krijg geen reactie. De hersteldienst in Deinze heeft een telefoon, maar die wordt klaarblijkelijk niet (altijd) opgenomen. Daarom besloot ik telefonisch contact te nemen met Test-Aankoop, vooraleer verdere stappen te zetten. U begrijpt dat ik me niet kan verzoenen met de idee dat een camera, die nauwelijks 3 jaar 6 maanden geleden werd aangekocht op dergelijke manier uitvalt. En dat ik moet lezen dat voor herstelling schaamteloos meer wordt gevraagd dan het toestel kost, zelfs nu het duurder geworden is. Vandaar mijn uitdrukkelijke vraag aan Sony om dit fundamenteel in orde te brengen. Het probleem is Sony ongetwijfeld bekend. Het kan niet dat een lens, die altijd perfect heeft gewerkt (zie bijlage) nu ineens niet meer in staat is om een scherpe foto te maken. Door mijn foto’s (ook op facebook) zijn er al drie vrienden die een dergelijk toestel aankochten, wat het ook voor mij nog erger maakt mocht dit een door Sony ingebouwde fout zijn nadat de garantieperiode is verlopen. Ik ben dan ook van plan dit ook via facebook ruimer bekend te maken. Enkele maanden geleden heb ik nog gereageerd op denigrerende berichten over het feit dat “echte” natuurfotografen enkel met NIKON en CANON fotograferen. Ik stuurde – samen met mijn reactie – een van mijn foto’s op. Die direct ruim 75 “likes” kreeg. Ik postte daar al veel foto’s, zodat de duizenden volgers van deze pagina zeker aandacht gaan hebben als ik iets te melden heb om mensen te waarschuwen. Ik wil absoluut geen andere mensen in deze situatie laten verzeilen. Met dank bij voorbaat. Vriendelijke groet Paul V

    Omschrijving van uw klacht

    Betreft: fototoestel SONY DSC-HX 400V Geachte Ik kocht in 2014 op aanraden van een vriend amateurfilmer een fototoestel Sony DSC-HX 400V. Bij de firma GROBET in Antwerpen (ik moet de documenten van aankoop zelf ook nog kunnen terugvinden). Gedurende drie jaar maakte ik snel vorderingen en – dankzij de uitstekende Zeiss lens – steeds betere foto’s. Waar ik zelfs mee kon uitpakken op facebook pagina’s van natuur- en natuurfotografen verenigingen. Erg blij was ik dus met een toestel dat me 330 euro had gekost. Enkele weken geleden begon echter op het scherm voortdurend E62:10 te flikkeren. Ik merkte dat de kwaliteit van mijn foto’s zéér achteruit was gegaan. Niets hielp. Ik probeerde het toestel terug bij te stellen met de beschikbare informatie op de camera. Maar dat lukte niet. In de handleiding vind ik er niets over terug. Als ik – argwanend geworden - Sony en E62:10 googelde kwam ik tot de verbijsterende vaststelling dat velen in mijn situatie verkeren. Na 3-4 jaar vertoonde hun toestel dezelfde probleemsituatie. Ik contacteerde Sony – dat moet overigens in totale anonimiteit gebeuren! – maar krijg geen reactie. De hersteldienst in Deinze heeft een telefoon, maar die wordt klaarblijkelijk niet (altijd) opgenomen. Daarom besloot ik telefonisch contact te nemen met Test-Aankoop, vooraleer verdere stappen te zetten. U begrijpt dat ik me niet kan verzoenen met de idee dat een camera, die nauwelijks 3 jaar 6 maanden geleden werd aangekocht op dergelijke manier uitvalt. En dat ik moet lezen dat voor herstelling schaamteloos meer wordt gevraagd dan het toestel kost, zelfs nu het duurder geworden is. Vandaar mijn uitdrukkelijke vraag aan Sony om dit fundamenteel in orde te brengen. Het probleem is Sony ongetwijfeld bekend. Het kan niet dat een lens, die altijd perfect heeft gewerkt (zie bijlage) nu ineens niet meer in staat is om een scherpe foto te maken. Door mijn foto’s (ook op facebook) zijn er al drie vrienden die een dergelijk toestel aankochten, wat het ook voor mij nog erger maakt mocht dit een door Sony ingebouwde fout zijn nadat de garantieperiode is verlopen. Ik ben dan ook van plan dit ook via facebook ruimer bekend te maken. Enkele maanden geleden heb ik nog gereageerd op denigrerende berichten over het feit dat “echte” natuurfotografen enkel met NIKON en CANON fotograferen. Ik stuurde – samen met mijn reactie – een van mijn foto’s op. Die direct ruim 75 “likes” kreeg. Ik postte daar al veel foto’s, zodat de duizenden volgers van deze pagina zeker aandacht gaan hebben als ik iets te melden heb om mensen te waarschuwen. Ik wil absoluut geen andere mensen in deze situatie laten verzeilen. Met dank bij voorbaat. Vriendelijke groet Paul V

    Gewenste oplossing

    Nieuw toestel of op zijn minst een goedkoop herstel ervan. Waarbij ook stappen worden verzekerd dat er geen andere gedupeerden meer zijn.

    Aankoopkanaal
    Winkel
    Bijgevoegde documenten
    • Document

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)