back

Herhaalde ernstige mechanische problemen met onze elektrische plooifietsen.

nesco bvba ABDIJSTRAAT 5, 8792 WAREGEM
afgesloten Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

J. A.

aan: nesco bvba

07/08/2017

Onze klacht: Wij kochten in oktober 2015 2 elektrische plooifietsen van Swyff, kostprijs €3827. Vanaf het begin waren er zeer veel technische mankementen: - bij beide fietsen: alle schroeven kwamen los en roestten, de voorlichten vielen van de fietsen. De elektrische ondersteuning was slecht afgesteld, bij 1 fiets viel die zelfs voortdurend weg. - bij fiets 1 kwam steeds het zadel los, de zadelpen werd vervangen. Afgelopen weekend, op fietsvakantie is tijdens een tocht de bout van het zadel gewoon in 2 gebroken tijdens het fietsen. Gelukkig reden wij niet snel, waardoor er ook nu geen zware gevolgen zijn. - bij fiets 2 zat er speling op de stuurkolom ter hoogte van waar het stuur geplooid wordt, het stuur is 2 keer tijdens het fietsen dubbel geklapt, gelukkig zonder zware gevolgen. . De achterband hing na 1,5 jaar aan flarden, de pedalen moesten vervangen worden. Gevolgen van het probleem: Al deze feiten hebben tot gevolg dat wij eigenlijk niet meer met een gerust hart kunnen fietsen. Wij kochten speciaal plooifietsen om mee te nemen op reis, het is al de 2de keer dat zich een ernstig mankement voordoet tijdens een fietsvakantie. Maar gewoon elke keer dat we vertrekken is het de vraag of we zonder mankementen op onze bestemming zullen geraken. Wat we deden: In de loop van oktober 2015 tot heden zijn beide fietsen al ongeveer 8 keer naar de fietsenmaker geweest. De vervangstukken zaten dan misschien wel in garantie, de werkuren moesten wij echter telkens wél betalen. Bovendien zaten we soms tot 2 weken zonder fiets, terwijl dit toch wel voor 1 van ons het hoofdvervoermiddel is. We stuurden verschillende E-mails naar de firma om tot een vergelijk te komen. Nadat we hen er op wezen dat zij ons een verkeerde gebruiksaanwijzing doorstuurden, stopten zij met reageren. Na een boos aangetekend schrijven op 12 juni ll naar de leverancier, werd fiets 1 opgehaald en volledig na gekeken en 'hersteld'. De stuurkolom werd vervangen, maar na een week zat ook hier alweer speling op. We blijven die dus voor alle veiligheid vast plakken met tape. Onze fietsenmaker treft in deze geen blaam, hij zit zelf verveeld met de slechte service van de leverancier.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 3827,00
  • Wij hebben ondertussen nog zo weinig vertrouwen in deze fietsen én de leverancier, dat wij eigenlijk volledige terugbetaling van de aankoopsom willen zodat we andere fietsen kunnen kopen (al hebben we ondertussen ook al enkele honderden euro's moeten betalen voor de herstellingen)

Berichten (6)

Doorgestuurd naar onze advocaten 07 augustus 2017

Test Aankoop

aan: J. A.

10/08/2017
Dit antwoord is privé

J. A.

aan: Test Aankoop

30/08/2017
Dit antwoord is privé

Test Aankoop

aan: J. A.

30/08/2017
Dit antwoord is privé

Test Aankoop

aan: J. A.

01/09/2017
Dit antwoord is privé

J. A.

aan: Test Aankoop

01/09/2017
Dit antwoord is privé

J. A.

aan: Test Aankoop

16/09/2017
Dit antwoord is privé