SIEMENS DROOGKAST SLECHTS LEVENSDUUR 6 JAAR EN ONDERMAATSE SERVICE

afgesloten Behandeld door Test-Aankoop

SIEMENS Guido Gezellestraat 123, HUIZINGEN


Deze klacht is Publiek

  • PETER P Aan SIEMENS

    In juli 2011 kochten wij een SIEMENS WT46W562FG droogtrommel met warmtepomp (aangeraden door Test aankoop 2011) + 5 jaar waarborg. Na 5 jaar en 10 maanden (mei 2017) plots een panne: na een minuut stopt de droger met knipperend reservoir icoontje. Ik probeer dus online een afspraak te maken: 2 weken wachttijd. Afspraak was op 8 juni tussen 13u-18u. Op 8 juni om 17u krijgen we telefoon: afspraak afgelast en verplaatst naar zaterdag tussen 8u-13u. Als ik vraag om een kleinere "window": niet mogelijk. computer laat het niet toe. Ik trachtte dan de klantendienst telefonisch te bereiken om mijn ongenoegen te melden (30 cent/min). 3 minuten muziek maar geen antwoord. Zaterdag is de hersteller gekomen. Resultaat: €270 herstelkost. Reden: we hebben de filters niet telkens na gebruik onder stromend water volledige gereinigd. Sorry maar dat staat niet in de handleiding. Wij hebben de pluizenfilters wel degelijk elke keer gereinigd maar niet telkens onder de kraan. We zouden ook te veel waspoeder gebruikt hebben. Sorry maar ook dat wordt niet vermeld in de gebruiksaanwijzing. Blijkbaar hebben pluizen die zich gedurende 6 jaar konden opstapelen in het toestel de pomp verstopt, vooral met de "self-cleaning condensor". Het toestel diende dus volledig intern gereinigd worden en gezien dit 2 uur zou duren is de kost dan €270. Als alternatief werd ons een ander toestel voorgesteld met € 18% korting (prijs: €610). We aanvaarden dit aanbod niet. Ik heb bij deze ervaring 2 aanmerkingen: (i) als dit soort toestellen zo gevoelig is voor pluizen en waspoeder dan dient dit DUIDELIJK vermeld worden in de handleiding. De self-cleaning condensor heeft blijkbaar ook grote beperkingen en ook dat wordt niet vermeld. (ii) vindt SIEMENS het normaal dat een klant 2 weken moet wachten, men dan 5 uur moet thuisblijven (een sms sturen of bellen is blijkbaar niet mogelijk), en een afspraak wordt afgelast? Ik vraag me dus af waarom extra betalen voor een "beter" product als dit even na de waarborg toch de geest geeft (wegens onvoldoende informatie in de handleiding) en de service uiteindelijk traag en onbetrouwbaar is (geen klachten over de depanneur: die heeft alles duidelijk uitgelegd en raad gegeven voor de toekomst). TA meldde ook dat de extra kost van een warmtepomp zich naar 7 jaar terugbetaalt: Ok maar wel jammer indien het apparaat geen 7 jaar meegaat! Wij hebben ook een SIEMENS wasmachine en vaatwasser in Oostende, evenals een SIEMENS wasmachine en droger in een andere woning. Nu maar hopen die ook niet allen de geest geven na 6 jaar! Gaan wij in de toekomst nog SIEMENS kopen: grote vraag... SIEMENS moet zich dringend de vraag stellen of de handleidingen wel voldoende informatie geven. Als deze complexe apparatuur zo delikaat is dan moet U dit eerlijk melden aan de klant. Ook Test Aankoop dient abonnees beter te informeren wat betreft onderhoud van dergelijke toestellen. Beste in een eenmalige test zegt helaas NIETS over levensduur en kwaliteit van de naverkoop.

    Omschrijving van uw klacht

    In juli 2011 kochten wij een SIEMENS WT46W562FG droogtrommel met warmtepomp (aangeraden door Test aankoop 2011) + 5 jaar waarborg. Na 5 jaar en 10 maanden (mei 2017) plots een panne: na een minuut stopt de droger met knipperend reservoir icoontje. Ik probeer dus online een afspraak te maken: 2 weken wachttijd. Afspraak was op 8 juni tussen 13u-18u. Op 8 juni om 17u krijgen we telefoon: afspraak afgelast en verplaatst naar zaterdag tussen 8u-13u. Als ik vraag om een kleinere "window": niet mogelijk. computer laat het niet toe. Ik trachtte dan de klantendienst telefonisch te bereiken om mijn ongenoegen te melden (30 cent/min). 3 minuten muziek maar geen antwoord. Zaterdag is de hersteller gekomen. Resultaat: €270 herstelkost. Reden: we hebben de filters niet telkens na gebruik onder stromend water volledige gereinigd. Sorry maar dat staat niet in de handleiding. Wij hebben de pluizenfilters wel degelijk elke keer gereinigd maar niet telkens onder de kraan. We zouden ook te veel waspoeder gebruikt hebben. Sorry maar ook dat wordt niet vermeld in de gebruiksaanwijzing. Blijkbaar hebben pluizen die zich gedurende 6 jaar konden opstapelen in het toestel de pomp verstopt, vooral met de "self-cleaning condensor". Het toestel diende dus volledig intern gereinigd worden en gezien dit 2 uur zou duren is de kost dan €270. Als alternatief werd ons een ander toestel voorgesteld met € 18% korting (prijs: €610). We aanvaarden dit aanbod niet. Ik heb bij deze ervaring 2 aanmerkingen: (i) als dit soort toestellen zo gevoelig is voor pluizen en waspoeder dan dient dit DUIDELIJK vermeld worden in de handleiding. De self-cleaning condensor heeft blijkbaar ook grote beperkingen en ook dat wordt niet vermeld. (ii) vindt SIEMENS het normaal dat een klant 2 weken moet wachten, men dan 5 uur moet thuisblijven (een sms sturen of bellen is blijkbaar niet mogelijk), en een afspraak wordt afgelast? Ik vraag me dus af waarom extra betalen voor een "beter" product als dit even na de waarborg toch de geest geeft (wegens onvoldoende informatie in de handleiding) en de service uiteindelijk traag en onbetrouwbaar is (geen klachten over de depanneur: die heeft alles duidelijk uitgelegd en raad gegeven voor de toekomst). TA meldde ook dat de extra kost van een warmtepomp zich naar 7 jaar terugbetaalt: Ok maar wel jammer indien het apparaat geen 7 jaar meegaat! Wij hebben ook een SIEMENS wasmachine en vaatwasser in Oostende, evenals een SIEMENS wasmachine en droger in een andere woning. Nu maar hopen die ook niet allen de geest geven na 6 jaar! Gaan wij in de toekomst nog SIEMENS kopen: grote vraag... SIEMENS moet zich dringend de vraag stellen of de handleidingen wel voldoende informatie geven. Als deze complexe apparatuur zo delikaat is dan moet U dit eerlijk melden aan de klant. Ook Test Aankoop dient abonnees beter te informeren wat betreft onderhoud van dergelijke toestellen. Beste in een eenmalige test zegt helaas NIETS over levensduur en kwaliteit van de naverkoop.

    Gewenste oplossing

    Niet betaling van kost diagnose

    Betwist bedrag
    € 60,00
    Aankoopkanaal
    Online
    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • SIEMENS Aan PETER P

    Beste We kregen een niet-gemodereerde, publieke klacht binnen via jullie waarop we net gereageerd hebben. Hieronder meer informatie opdat u weet dat we de zaak behandeld hebben. Met vriendelijke groeten M. De Permentier Customer Interest

    Beste We kregen een niet-gemodereerde, publieke klacht binnen via jullie waarop we net gereageerd hebben. Hieronder meer informatie opdat u weet dat we de zaak behandeld hebben. Met vriendelijke groeten M. De Permentier Customer Interest


    Bijlagen
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
  • PETER P Aan SIEMENS

    Geachte Siemens, Uw antwoord kan kort worden samengevat: het is de fout van de klant en Siemens heeft zich niets te verwijten.Het feit dat ik 16 dagen moest wachten op uw depanneur (en dan nog 2 keer thuisblijven) was te wijten aan "tijdelijke omstandigheden". .Het feit dat men 5 uur moet thuiszitten wachtend op een depanneur is een " Procestechnisch" probleem (vele pakjesbezorgers slagen er wel in om klanten op de hoogte te houden maar Siemens kan dat dus niet). Wat betreft de pluizenfilter "U vindt de informatie in onze handleiding niet toereikend, maar we melden wel degelijk dat de filters onder stromend water moeten gespoeld worden. Het spreekt voor zich dat de handleiding tot op de letter moet gevolgd worden om issues aan het toestel te voorkomen." Er staat in de manual "elke 5de droogcyclus", niet elke keer. Dan ook nog : "Zoals onze technicus reeds meldde, dient er ook rekening gehouden te worden met een matige zeepdosering bij het wassen om een teveel aan zeepresten in de filters te vermijden. De wasmachines van deze generatie verbruiken veel minder water dan voorheen, waardoor het zeepgebruik ook moet aangepast worden. Deze informatie is uiteraard niet te vinden in de handleiding van de droogkast omdat wasmiddel en wasverzachter enkel bij het wassen gebruikt worden". Hallo? Waarvoor wordt een droger gebruikt? Ik dacht toch voor het drogen van wasgoed? Zou het dan niet nuttig zijn deze mogelijke oorzaak van problemen ook te vermelden? Wij hebben trouwens ook een Siemens wasmachine. Waar vind ik die informatie?? Zoals gezegd: conclusie: het is allemaal mijn fout. Dank U Siemens. Mijn volgende wasmachine droogkast en afwasmachines (allemaal SIEMENS) zullen niet meer van Siemens zijn. Ik ben duidelijk te dom om uw geavanceerde toestellen te gebruiken...

    Geachte Siemens, Uw antwoord kan kort worden samengevat: het is de fout van de klant en Siemens heeft zich niets te verwijten.Het feit dat ik 16 dagen moest wachten op uw depanneur (en dan nog 2 keer thuisblijven) was te wijten aan "tijdelijke omstandigheden". .Het feit dat men 5 uur moet thuiszitten wachtend op een depanneur is een " Procestechnisch" probleem (vele pakjesbezorgers slagen er wel in om klanten op de hoogte te houden maar Siemens kan dat dus niet). Wat betreft de pluizenfilter "U vindt de informatie in onze handleiding niet toereikend, maar we melden wel degelijk dat de filters onder stromend water moeten gespoeld worden. Het spreekt voor zich dat de handleiding tot op de letter moet gevolgd worden om issues aan het toestel te voorkomen." Er staat in de manual "elke 5de droogcyclus", niet elke keer. Dan ook nog : "Zoals onze technicus reeds meldde, dient er ook rekening gehouden te worden met een matige zeepdosering bij het wassen om een teveel aan zeepresten in de filters te vermijden. De wasmachines van deze generatie verbruiken veel minder water dan voorheen, waardoor het zeepgebruik ook moet aangepast worden. Deze informatie is uiteraard niet te vinden in de handleiding van de droogkast omdat wasmiddel en wasverzachter enkel bij het wassen gebruikt worden". Hallo? Waarvoor wordt een droger gebruikt? Ik dacht toch voor het drogen van wasgoed? Zou het dan niet nuttig zijn deze mogelijke oorzaak van problemen ook te vermelden? Wij hebben trouwens ook een Siemens wasmachine. Waar vind ik die informatie?? Zoals gezegd: conclusie: het is allemaal mijn fout. Dank U Siemens. Mijn volgende wasmachine droogkast en afwasmachines (allemaal SIEMENS) zullen niet meer van Siemens zijn. Ik ben duidelijk te dom om uw geavanceerde toestellen te gebruiken...

  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 16 juni 2017
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)