Behandeld door Test-Aankoop

A.I.A. Services B.V. Venlosepoort 2, 6041 CG Roermond


Deze klacht is Publiek

  • SVEN D Aan Test-Aankoop

    Mijn vrouw en ik hadden zich buitengesloten en hadden geen huissleutels meegenomen. Omdat we in Wommelgem wonen, ging ik op zoek naar een slotenmaker uit Wommelgem, via het internet. De eerste die in de zoekmachine te voorschijn kwam, was snel24.be.Deze spreekt over een aanbieding van 12€ voor een slot, dat ze gevestigd zijn in Wommelgem, dat ze binnen 30 min. ter plaatse zijn en dat ze betaalbaar zijn. Ik heb deze gebeld en kreeg een Nederlander aan de lijn. Hij zei me dat dit 35€ zou kosten + het nieuwe slot en dat ze binnen 20 à 40 minuten bij ons zouden zijn.Terwijl we aan het wachten zijn, kijk ik verder op de website en klik helemaal onderaan op "contact". Daar zie ik dat ze niet in Wommelgem gevestigd zijn, maar in Roermond (Nederland). Toen heb ze terug opgebeld, ook omdat er al 50 minuten voorbij zijn en vraag waar ze blijven en/of ze van Nederland komen. Daarop bevestigd hij mij dat ze met lokale slotenmakers werken en niet van Nederland komen. Bij aankomst, na precies 1 uur, blijkt het een gewone personenauto (oude VW golf) te zijn met 2 personen van vreemde origine, die duidelijk met een nederlands accent praten. Het voertuig bevat ook een Nederlands nummerplaat. Wanneer ik hun hierover aanspreek, blijken ze uit Eindhoven te komen. Ze vertellen me dat het openbreken 35€ voorrijkosten +169€ voor de werken zou zijn. Dit is al een zeer groot verschil met wat er aan de telefoon gezegd werd.Wij laten hun die werken uitvoeren. Zij moesten hiervoor een gaatje in de cilinder boren, de cilinder uitduwen en een nieuw slot plaatsen. Alles in totaal, 15 minuten werk.Bij het plaatsen van het nieuwe slot, waar ze aan begonnen zijn zonder te vragen of we dit wel willen, vraag ik hen, hoeveel dit zou kosten. Hij zegt dat dit waarschijnlijk 45€ kost, maar dat hij het eens moet nakijken. Nadat hij gedaan heeft met werken, neemt hij zijn factuur, vult deze volledig in en maakt een totaal, zonder ook maar de prijs van het slot na te kijken. Plotseling blijkt dit slot ineens 169€ te kosten. Alles in totaal is de factuur 535€. Dit is veel meer dan dat er vooraf besproken was. Op dat moment wil ik niet in discussie gaan. Deze 2 mannen zijn namelijk in ons huis en mijn vrouw is aanwezig. Op dat moment komt onze veiligheid op de eerste plaats.Ik heb dan ook de factuur ondertekent. Maar zij eisen wel dat ik cash of met bankkaart betaal. Omdat ik achterdochtig ben, vertel ik hen dat ik niet genoeg cash geld en geld op mijn rekening heb staan. Na lange tijd aan te dringen, laten ze mij toch toe om 200€ te betalen en de rest over te schrijven. Ik hoop dat jullie mij hier kunnen vertellen of dit totaalbedrag, normaal is en of de manier van werken is zoals het zou moeten. Op de factuur blijkt het ook ineens om een ander bedrijf te gaan, dat gevestigd is in Helmond en staat er ook alleen een Nederlands BTW-nummer en geen belgisch. Ik heb geen zin om het resterende bedrag te betalen, daar ik de 200€ al zeer veel vind.

    Omschrijving van uw klacht

    Mijn vrouw en ik hadden zich buitengesloten en hadden geen huissleutels meegenomen. Omdat we in Wommelgem wonen, ging ik op zoek naar een slotenmaker uit Wommelgem, via het internet. De eerste die in de zoekmachine te voorschijn kwam, was snel24.be.Deze spreekt over een aanbieding van 12€ voor een slot, dat ze gevestigd zijn in Wommelgem, dat ze binnen 30 min. ter plaatse zijn en dat ze betaalbaar zijn. Ik heb deze gebeld en kreeg een Nederlander aan de lijn. Hij zei me dat dit 35€ zou kosten + het nieuwe slot en dat ze binnen 20 à 40 minuten bij ons zouden zijn.Terwijl we aan het wachten zijn, kijk ik verder op de website en klik helemaal onderaan op "contact". Daar zie ik dat ze niet in Wommelgem gevestigd zijn, maar in Roermond (Nederland). Toen heb ze terug opgebeld, ook omdat er al 50 minuten voorbij zijn en vraag waar ze blijven en/of ze van Nederland komen. Daarop bevestigd hij mij dat ze met lokale slotenmakers werken en niet van Nederland komen. Bij aankomst, na precies 1 uur, blijkt het een gewone personenauto (oude VW golf) te zijn met 2 personen van vreemde origine, die duidelijk met een nederlands accent praten. Het voertuig bevat ook een Nederlands nummerplaat. Wanneer ik hun hierover aanspreek, blijken ze uit Eindhoven te komen. Ze vertellen me dat het openbreken 35€ voorrijkosten +169€ voor de werken zou zijn. Dit is al een zeer groot verschil met wat er aan de telefoon gezegd werd.Wij laten hun die werken uitvoeren. Zij moesten hiervoor een gaatje in de cilinder boren, de cilinder uitduwen en een nieuw slot plaatsen. Alles in totaal, 15 minuten werk.Bij het plaatsen van het nieuwe slot, waar ze aan begonnen zijn zonder te vragen of we dit wel willen, vraag ik hen, hoeveel dit zou kosten. Hij zegt dat dit waarschijnlijk 45€ kost, maar dat hij het eens moet nakijken. Nadat hij gedaan heeft met werken, neemt hij zijn factuur, vult deze volledig in en maakt een totaal, zonder ook maar de prijs van het slot na te kijken. Plotseling blijkt dit slot ineens 169€ te kosten. Alles in totaal is de factuur 535€. Dit is veel meer dan dat er vooraf besproken was. Op dat moment wil ik niet in discussie gaan. Deze 2 mannen zijn namelijk in ons huis en mijn vrouw is aanwezig. Op dat moment komt onze veiligheid op de eerste plaats.Ik heb dan ook de factuur ondertekent. Maar zij eisen wel dat ik cash of met bankkaart betaal. Omdat ik achterdochtig ben, vertel ik hen dat ik niet genoeg cash geld en geld op mijn rekening heb staan. Na lange tijd aan te dringen, laten ze mij toch toe om 200€ te betalen en de rest over te schrijven. Ik hoop dat jullie mij hier kunnen vertellen of dit totaalbedrag, normaal is en of de manier van werken is zoals het zou moeten. Op de factuur blijkt het ook ineens om een ander bedrijf te gaan, dat gevestigd is in Helmond en staat er ook alleen een Nederlands BTW-nummer en geen belgisch. Ik heb geen zin om het resterende bedrag te betalen, daar ik de 200€ al zeer veel vind.

    Gewenste oplossing

    Serieuze korting op factuur

    Aankoopkanaal
    Niet van toepassing
    Bijgevoegde documenten
    • Document
  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 24 mei 2017
  • Privébericht

Kan één van onze 100 juristen je helpen?

Ze adviseren je of komen voor jou tussen bij het bedrijf.

Bel hen op 02 892 37 05

Elke werkdag tussen 9-12u en 13-17u.