Problemen duurtijd goedkeuring lening

Behandeld door Test-Aankoop

ARGENTA Belgiëlei 49-53, ANTWERPEN


Deze klacht is Publiek

  • F. M. Aan ARGENTA

    Geachte heer/mevrouw/juffrouw, Zoals vele koppels besloten ook wij te gaan bouwen. We zochten een stuk bouwgrond en vonden die te Wuustwezel. Maar...welke bank zou ons project willen financieren als lening? Na zoeken vonden we Argenta als onze partner voor zowel de grond als de constructie. Met het laatste loopt het namelijk de spuigaten uit. Met ons gehele dossier mbt de constructie zijn we midden december 2016 bij hen binnen geweest voor de finalisering van het dossier. De filiaalhouder, Wouter Denis, die altijd correct, super behulpzaam en vriendelijk is, beloofde ons dat het maximaal 9 weken kon duren vooraleer we de definitieve goedkeuring zouden krijgen. Dus begin maart anno 2017 zouden we met onze constructie kunnen aanvangen. Daar we met ECO-huis samenwerken vroegen zij wanneer ze precies de waterpomp konden installeren om grondwater voor de graafwerken te minimaliseren. Ze hadden daar 14dagen voor uitgetrokken dus wij zegden dat ze half februari 2017 de handel mochten plaatsen. We vonden dit een niet zo groot risico ifv de bank/lening vs goedkeuring. De 9 weken verstreken. Maar we hoorden nog steeds niets van de hoofdzetel van Argenta te Brussel. We zijn ondertussen 3 maanden (!!!!) later en weten nog steeds niet wat het worden zal! Ondertussen hadden we ECO-huis al tot vervelens toe trachten uit te leggen dat we liever de partner waren waarop ze dienden te wachten ipv diegene die niet kon betalen. Zij zijn tot op vandaag erg begripvol en wachten met ons dus ondertussen ongeduldig af. Ware het niet dat de waterpomp elke dag ons extra euro's kost per dag(!)... reeds 2 maanden lang! Reden: Argenta heeft een nieuw computersysteem gelanceerd en ons dossier werd ingegeven in t oude systeem. Een uitleg als een ander! Zehadden vertragingen kunnen voorzien en dit melden. Niets daarvan dus. Met alle gevolgen van dien! We hadden al een mail verzonden aan ons kantoor, maar ook zij staan machteloos! DIT KAN NIET MEER GETOLEREERD WORDEN! Dat vinden wij ondertussen allemaal! Banken doen maar op en de rest moet zich maar schikken? Erg frustrerend. Wij weten ondertussen niet meer wat gedaan. Weten jullie soms hoe we dit nog kunnen aanpakken? Wat met de extra kosten vd waterpomp? Dan spreken we nog niet over verlengde huur van een pand! Gelukkig is dit bij ons niet van toepassing! Stel je voor dat je je huis verkoopt... nog erger! Laat het ons weten, we horen t graag! Met vriendelijke groeten, Fanny & Carlos

    Omschrijving van uw klacht

    Geachte heer/mevrouw/juffrouw, Zoals vele koppels besloten ook wij te gaan bouwen. We zochten een stuk bouwgrond en vonden die te Wuustwezel. Maar...welke bank zou ons project willen financieren als lening? Na zoeken vonden we Argenta als onze partner voor zowel de grond als de constructie. Met het laatste loopt het namelijk de spuigaten uit. Met ons gehele dossier mbt de constructie zijn we midden december 2016 bij hen binnen geweest voor de finalisering van het dossier. De filiaalhouder, Wouter Denis, die altijd correct, super behulpzaam en vriendelijk is, beloofde ons dat het maximaal 9 weken kon duren vooraleer we de definitieve goedkeuring zouden krijgen. Dus begin maart anno 2017 zouden we met onze constructie kunnen aanvangen. Daar we met ECO-huis samenwerken vroegen zij wanneer ze precies de waterpomp konden installeren om grondwater voor de graafwerken te minimaliseren. Ze hadden daar 14dagen voor uitgetrokken dus wij zegden dat ze half februari 2017 de handel mochten plaatsen. We vonden dit een niet zo groot risico ifv de bank/lening vs goedkeuring. De 9 weken verstreken. Maar we hoorden nog steeds niets van de hoofdzetel van Argenta te Brussel. We zijn ondertussen 3 maanden (!!!!) later en weten nog steeds niet wat het worden zal! Ondertussen hadden we ECO-huis al tot vervelens toe trachten uit te leggen dat we liever de partner waren waarop ze dienden te wachten ipv diegene die niet kon betalen. Zij zijn tot op vandaag erg begripvol en wachten met ons dus ondertussen ongeduldig af. Ware het niet dat de waterpomp elke dag ons extra euro's kost per dag(!)... reeds 2 maanden lang! Reden: Argenta heeft een nieuw computersysteem gelanceerd en ons dossier werd ingegeven in t oude systeem. Een uitleg als een ander! Zehadden vertragingen kunnen voorzien en dit melden. Niets daarvan dus. Met alle gevolgen van dien! We hadden al een mail verzonden aan ons kantoor, maar ook zij staan machteloos! DIT KAN NIET MEER GETOLEREERD WORDEN! Dat vinden wij ondertussen allemaal! Banken doen maar op en de rest moet zich maar schikken? Erg frustrerend. Wij weten ondertussen niet meer wat gedaan. Weten jullie soms hoe we dit nog kunnen aanpakken? Wat met de extra kosten vd waterpomp? Dan spreken we nog niet over verlengde huur van een pand! Gelukkig is dit bij ons niet van toepassing! Stel je voor dat je je huis verkoopt... nog erger! Laat het ons weten, we horen t graag! Met vriendelijke groeten, Fanny & Carlos

    Gewenste oplossing

    Goedkeuring lening

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 08 mei 2017
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)