Defecte SCOTT E bike gekocht bij VAN EYCK AALST

Behandeld door Test-Aankoop

VAN EYCK SPORT AALST Gentsesteenweg 89


Deze klacht is Publiek

  • Fabian V Aan VAN EYCK SPORT AALST

    Geachte, Ik heb op 20/2/2016 een SCOTT 15 E-sub TOUR 20 gekocht voor 2119.95€ bij VAN EYCK AALST. Deze fiets was een perfect transportmiddel voor mijn oude fiets te vervangen waarmee ik mijn woonwerk verkeer doe. De eerste 10 dagen waarmee ik naar mijn werk reed kreeg ik af en toe een error code E012 bij het opstarten. Maar deze kon ik gemakkelijk wegkrijgen door de fiets eens opnieuw opte starten. Na 10 dagen sneuvelde de kettingkast van de fiets al. Hierop doe ik de fiets binnen op 5/03/2016 bij VAN EYCK AALST voor een herstelling daar verzekeren ze mij dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt en dat het binnen garantie is. Op 14/03/2016 is mijn fiets hersteld. Ik merk op dat de kettingkast van de SCOTT fiets waarop ik aan het wachten niet dezelfde is maar bref. Ze verzekeren mij evenees dat de error code E012 niet meer zal voorkomen. Toch na een verzekering te krijgen van de verkoper moet ik betalen voor mijn herstelling binnen garantie een 38.95 € ik betaal dit omdat ik niet de moeilijke klant wil uithangen en vanaf dan zonder problemen toch met de fiets naar mijn werk kan gaan. Zo dacht ik 2 dagen later op 16/03/2016 valt de fiets in storing bij het naar huis rijden van mijn werk. Weer diezelfde error Code E012, Ik herstart mijn fiets met de veronderstelling dat de code wel weer zal weggaan. Neen nu gaf hij een Beep en error code E014. Ik had dus geen elektrische fiets meer maar een Tank van 22kg waarmee ik naar huis mocht fietsen. Ik heb diezelfde avond nog een contactformulier ingevuld op de website van VAN EYCK AALST. In de veronderstelling dat ze toch de volgende dag in de voormiddag antwoord zouden kunnen sturen. Tegen 12 uur had ik nog steeds geen antwoord dus ik neem de telefoon en bel VAN EYCK AALST op. Na 3 keer proberen krijg ik een verkoper aan de lijn die mij direct doorverbind met een technieker aan wie ik het probleem uitleg. Hij zegt zelf dit is een onbekende fout code wij weten niet wat dit is, ik neem contact op met SHIMANO. Ik vraag bij wie ik kan horen voor garantie en ze vertellen mij dat ik maar binnen een uurtje moet terug bellen omdat de persoon dan in pauze was. Zo gezegd zo gedaan ik bel weer na een uur. 3 keer wordt er afgelegd wanneer ik gewoon het woord garantie/compensatie vernoem. Na een tijdje krijg ik antwoord van de technieker die zegt dat shimano de code ook niet kent en dat de fiets moet opgestuurd worden. Ik maak dus een afspraak om na mijn werkuren met de fiets naar de winkel te gaan. Eenmaal binnen zegt de verkoper we gaan er direct naar laten kijken. Maar het is niet de fout van de winkel maar de fout van de leverancier SCOTT. Maar de wet van 1 september 2004 legt aan de professionele verkoper een wettelijke garantieplicht op bij verkoop van consumptiegoederen aan een consument die voor privédoeleinden koopt. Dus dat die fiets naar SCOTT terug moet gaat mij niets aan. Ik vernoem vervolgens de woorden garantie en compensatie en de verkoper zegt om te kijken wat hij kan doen maar verzekerd mij dat de winkel niet in fout was. Als ik toch blijf doorgaan over de betaling van de eerste herstelling, een soort van vergoeding voor de verloren fiets premie stelt de manager van de winkel zich aggresief op. Hij zegt dat ik veel te ver ga. Maar bij mijn weten heeft een consument recht op een schadevergoeding als het product hem in een of andere vorm financiele schade berokend heeft. Ik heb 5 dagen de auto moeten nemen naar mijn werk waardoor ik mijn fietsvergoeding/ voordeel voor die week kwijt ben. Na veel gezaag en het nakijken van mijn fiets komen ze tot de constatie dat de fiets moet opgestuurd worden naar SCOTT. Ik vraag hoe lang dit gaat duren maar ze kunnen mij geen antwoord geven. Ik vraag dus voor een zekere oplossing en vraag voor inruiling/terugbetaling. Hierop krijg ik direct te horen dat kan niet de fiets is gebruikt geweest hij vertoont slijtage enz. Ik heb de volle 10 dagen op de fiets gereden. Ik ben geen kenner maar als mijn remmen en wielen na 10 dagen (+-100km) fietsen op de gewone weg al zo kapot zijn. Dan heb ik toch serieuse twijfels over de kwaliteit van de initieele aankoop. Ik laat dit ook merken maar weer krijg ik een gesloten deur. Weer hetzelfde argument maar nu doen ze er nog iets boven op. Als je bij de auto garage een auto koop en die valt na 2 weken in panne dan klaag je toch ook niet over compensatie en garantie. Deze uitspraak en de uiterst aggresieve opstelling van de manager vond ik er teveel aan. Na 2 uur klagen heb ik een vervangfiets meegekregen die totaal niet comfortabel rijdt maar wel een elektrische fiets is. En de zekerheid dat ze mij op de hoogte houden. Korte samenvatting Fiets gekocht 2 weken meegefiets -defect 1 week binnen voor "herstelling" 2 dagen later weer defect. Een klantenservice die er alles aandoet om de schuld bij de klant of de leverancier te leggen enmet een air van we hebben het toch niet nodig. Fiets opgestuurd maar toch een vervang "fiets" gekregen voor op mijn werk te geraken.

    Omschrijving van uw klacht

    Geachte, Ik heb op 20/2/2016 een SCOTT 15 E-sub TOUR 20 gekocht voor 2119.95€ bij VAN EYCK AALST. Deze fiets was een perfect transportmiddel voor mijn oude fiets te vervangen waarmee ik mijn woonwerk verkeer doe. De eerste 10 dagen waarmee ik naar mijn werk reed kreeg ik af en toe een error code E012 bij het opstarten. Maar deze kon ik gemakkelijk wegkrijgen door de fiets eens opnieuw opte starten. Na 10 dagen sneuvelde de kettingkast van de fiets al. Hierop doe ik de fiets binnen op 5/03/2016 bij VAN EYCK AALST voor een herstelling daar verzekeren ze mij dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt en dat het binnen garantie is. Op 14/03/2016 is mijn fiets hersteld. Ik merk op dat de kettingkast van de SCOTT fiets waarop ik aan het wachten niet dezelfde is maar bref. Ze verzekeren mij evenees dat de error code E012 niet meer zal voorkomen. Toch na een verzekering te krijgen van de verkoper moet ik betalen voor mijn herstelling binnen garantie een 38.95 € ik betaal dit omdat ik niet de moeilijke klant wil uithangen en vanaf dan zonder problemen toch met de fiets naar mijn werk kan gaan. Zo dacht ik 2 dagen later op 16/03/2016 valt de fiets in storing bij het naar huis rijden van mijn werk. Weer diezelfde error Code E012, Ik herstart mijn fiets met de veronderstelling dat de code wel weer zal weggaan. Neen nu gaf hij een Beep en error code E014. Ik had dus geen elektrische fiets meer maar een Tank van 22kg waarmee ik naar huis mocht fietsen. Ik heb diezelfde avond nog een contactformulier ingevuld op de website van VAN EYCK AALST. In de veronderstelling dat ze toch de volgende dag in de voormiddag antwoord zouden kunnen sturen. Tegen 12 uur had ik nog steeds geen antwoord dus ik neem de telefoon en bel VAN EYCK AALST op. Na 3 keer proberen krijg ik een verkoper aan de lijn die mij direct doorverbind met een technieker aan wie ik het probleem uitleg. Hij zegt zelf dit is een onbekende fout code wij weten niet wat dit is, ik neem contact op met SHIMANO. Ik vraag bij wie ik kan horen voor garantie en ze vertellen mij dat ik maar binnen een uurtje moet terug bellen omdat de persoon dan in pauze was. Zo gezegd zo gedaan ik bel weer na een uur. 3 keer wordt er afgelegd wanneer ik gewoon het woord garantie/compensatie vernoem. Na een tijdje krijg ik antwoord van de technieker die zegt dat shimano de code ook niet kent en dat de fiets moet opgestuurd worden. Ik maak dus een afspraak om na mijn werkuren met de fiets naar de winkel te gaan. Eenmaal binnen zegt de verkoper we gaan er direct naar laten kijken. Maar het is niet de fout van de winkel maar de fout van de leverancier SCOTT. Maar de wet van 1 september 2004 legt aan de professionele verkoper een wettelijke garantieplicht op bij verkoop van consumptiegoederen aan een consument die voor privédoeleinden koopt. Dus dat die fiets naar SCOTT terug moet gaat mij niets aan. Ik vernoem vervolgens de woorden garantie en compensatie en de verkoper zegt om te kijken wat hij kan doen maar verzekerd mij dat de winkel niet in fout was. Als ik toch blijf doorgaan over de betaling van de eerste herstelling, een soort van vergoeding voor de verloren fiets premie stelt de manager van de winkel zich aggresief op. Hij zegt dat ik veel te ver ga. Maar bij mijn weten heeft een consument recht op een schadevergoeding als het product hem in een of andere vorm financiele schade berokend heeft. Ik heb 5 dagen de auto moeten nemen naar mijn werk waardoor ik mijn fietsvergoeding/ voordeel voor die week kwijt ben. Na veel gezaag en het nakijken van mijn fiets komen ze tot de constatie dat de fiets moet opgestuurd worden naar SCOTT. Ik vraag hoe lang dit gaat duren maar ze kunnen mij geen antwoord geven. Ik vraag dus voor een zekere oplossing en vraag voor inruiling/terugbetaling. Hierop krijg ik direct te horen dat kan niet de fiets is gebruikt geweest hij vertoont slijtage enz. Ik heb de volle 10 dagen op de fiets gereden. Ik ben geen kenner maar als mijn remmen en wielen na 10 dagen (+-100km) fietsen op de gewone weg al zo kapot zijn. Dan heb ik toch serieuse twijfels over de kwaliteit van de initieele aankoop. Ik laat dit ook merken maar weer krijg ik een gesloten deur. Weer hetzelfde argument maar nu doen ze er nog iets boven op. Als je bij de auto garage een auto koop en die valt na 2 weken in panne dan klaag je toch ook niet over compensatie en garantie. Deze uitspraak en de uiterst aggresieve opstelling van de manager vond ik er teveel aan. Na 2 uur klagen heb ik een vervangfiets meegekregen die totaal niet comfortabel rijdt maar wel een elektrische fiets is. En de zekerheid dat ze mij op de hoogte houden. Korte samenvatting Fiets gekocht 2 weken meegefiets -defect 1 week binnen voor "herstelling" 2 dagen later weer defect. Een klantenservice die er alles aandoet om de schuld bij de klant of de leverancier te leggen enmet een air van we hebben het toch niet nodig. Fiets opgestuurd maar toch een vervang "fiets" gekregen voor op mijn werk te geraken.

    Gewenste oplossing

    Ik wens een volledige terugbetaling van de fiets volledige terugbetaling van de eerste herstelling compensatie 1 week fietsvergoeding (0.25€/km) voor 55.3km

    Betwist bedrag
    € 2195,95
    Aankoopkanaal
    Winkel
    Bijgevoegde documenten
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 18 maart 2016
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)