TUI Belgium - TUIfly Luchthaven 40 1, ZAVENTEM
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

D. D.

aan: TUI Belgium - TUIfly

19/12/2021

Beste, Ik wil klacht indienen wegens oplichting door TUI. We hebben op 7 augustus 2021 de vlucht TB1631 geboekt ( booking number 2432224 ) van Oostende naar Tenerife met volgende vluchturen waarbij de tickets ons 1159.96 EUR hebben gekost voor 2 personen: Op 28/10 werden wij op de hoogte gebracht dat de terugvlucht zou vertrekken om 2110 ipv 1515 en we aldus midden in de nacht om 0300 zouden landen. Dit is niet leuk en komt ons absoluut niet goed uit. Maar dan wordt het nog erger, op 30/11 krijgen we een email met titel "Bevestiging TUI fly Services van boeking met nummer NSK BDMVMR". Hierin ontdekken we zelf dat ook de heenvlucht is gewijzigd waarbij we vertrekken om 1640 ipv 0925. TUI doet zelfs de moeite niet om ons te laten weten dat de heenvlucht is gewijzigd (we moeten dit zelf ontdekken in jullie documenten). Hierdoor missen we een volle dag vakantie. En de originele door ons geboekte vlucht TB1631 is al helemaal verdwenen want nu blijkbaar gaat het om vluchten TB 1803 en TB 1804 Maar het wordt nog veel erger, als we vandaag deze nieuwe vluchten (zie hieronder) zouden boeken zouden we slechts 799. 96 EUR betalen (incl bagage en stoel) ipv 1159.96 EUR die we betaald hebben voor uiteindelijke dezelfde vluchten (die wij trouwens niet gewild hebben want we landen in midden van de nacht en we verliezen een dag vakantie). Dit is zomaar liefst 360 EUR of 45% meer dat wij betaald hebben dan we eigenlijk zouden moeten betalen. Dit zijn reinste "maffiapraktijken". Voor alle duidelijkheid, we willen de vluchten behouden. Maar we eisen een compensatie voor zowel het verlies aan vakantie als voor de 360 EUR die we teveel betaald hebben. We vliegen 5-6 / jaar met TUI maar deze vlucht zal de laatste zijn indien TUI geen compensatie heeft. Graag dringend antwoord want anders zal ik me richten tot de Europese Commissie wegens schending Verordening 261/2004 (rechten van vliegtuigpassagiers).

Gewenst oplossing

  • Schadevergoeding

Berichten (1)

TUI Belgium - TUIfly

aan: D. D.

19/12/2021

Automatisch bericht – réponse automatique – auto-reply Bedankt voor uw bericht. Indien u een nieuwe klacht wenst in te dienen dan kan dit via het klachtenformulier op de de website van TUI of TUI fly. * TUI fly: s:www.tuifly.be/nl/my-zone * TUI: s:www.tui.be/nl/my-zone * Nieuwe klachten ingediend per mail kunnen niet in behandeling genomen worden. Reacties op een bestaand klachtendossier zullen toegevoegd worden aan uw klachtendossier. Door de gevolgen van de Covid-19 crisis, kan de behandeling van mails vertraging oplopen. __________________________ Merci pour votre message. Si vous souhaitez introduire une nouvelle plainte, vous pouvez le faire via le formulaire de plainte sur le site de TUI ou TUI fly. * TUI fly: s:www.tuifly.be/fr/my-zone * TUI: s:www.tui.be/fr/my-zone De nouvelles plaintes introduites par e-mail ne pourront pas être traité. Les réponses à une plainte existante seront ajoutées à votre dossier de plainte. En raison des conséquences de la crise du Covid-19, le traitement des e-mails peut être retardé. __________________________ Thank you for your message. If you wish to submit a new complaint, you can do so via the complaint form on the TUI or TUI fly website. * TUI fly: s:www.tuifly.be/nl/my-zone * TUI: s:www.tui.be/nl/my-zone New complaints submitted by e-mail cannot be processed. Replies to an existing complaint will be added to your complaint case. Due to the consequences of the Covid-19 crisis, the handling of emails may be delayed. Automatisch bericht – réponse automatique – auto-reply