back

Goederen niet geleverd, nadien geen terugbetaling

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

R. D.

aan: FSMBikes

25/11/2021

Beste, Op 18 oktober 2021 informeerde ik (per mail) naar een set fietswielen die ik op de website FSMBikes.com zag staan. Deze wielset (Winspace Grapid 650) was volgens de zaakvoerder Francois De Smedt leverbaar binnen max. anderhalve week na bestelling. (mailverkeer in bijlage). Ik bestelde op 22/10 en betaalde op 25/10 het volledige bedrag (699€). Op 8 november informeerde ik voor het eerst hoe ver het stond met de levering van de wielset. Deze zouden die dag of de dag erop 'binnen komen'. Op 12/11 informeerde ik opnieuw wanneer de wielen bij mij zouden zijn. Ik kreeg antwoord dat ze er die dag zouden zijn, er was een vertraging bij de koerier. Op 15/11 vroeg ik per mail of ik een tracking code zou krijgen. Ik wou er zeker van zijn dat er iemand thuis was bij levering. Dit zou allemaal automatisch gaan. Op 18/11 moest ik opnieuw contact opnemen wegens geen tracking code... 's avonds zou ik 'normaal' deze tracking code krijgen. Gezien ik op 19/11 nog geen tracking code had, liet ik weten dat ik mijn geld terug wou. Volgens dhr De Smedt stonden de goederen 'on hold' bij transporteur door een onleesbaar document. Hij kon mij daarvan geen bewijs tonen. Hij zou mij 'refunden', wat 5 werkdagen zou duren. Op 25/11 staat het bedrag nog niet op mijn rekening, vandaar mijn klacht. Bijkomende info: zaakvoerder beweert verdeler te zijn van het merk Winspace en wekelijks paletten te ontvangen met onderdelen. Op de website https://www.winspace.cc/authorized-dealers staat FSMBikes evenwel niet bij de officiële dealers. Ikzelf deed navraag bij officiële dealer rocosport.nl naar deze wielset. Daar werd mij gemeld dat deze wielen niet meer op stock waren (staat ook op officiële website van winspace) en dat het ongeveer 6 maanden zal duren eer ze terug beschikbaar zijn.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 699,00
  • Schadevergoeding