back

Kosten moeten maken door fout TUI

TUI Belgium - TUIfly Luchthaven 40 1, ZAVENTEM
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. V.

aan: TUI Belgium - TUIfly

06/11/2021

Beste Eind augustus heb ik een reis geboekt bij Tui. Tijdens het invullen van de reservatiegegevens stond alles correct ingevuld. Toen we de bestelbon van onze reis echter ontvingen, bleek dat er een fout gebeurd was in het systeem en dat er 2 keer op dezelfde naam (maar met andere geboortedatum) een reservatie gemaakt was. Hierdoor zouden we problemen krijgen in de luchthaven en vermoedelijk ook in het hotel. Om deze fout te kunnen rechtzetten, probeerde ik een mail te sturen naar het mailadres die op onze bestelbon vermeld stond. Dit mailadres leek buiten gebruik (we kregen een automatisch antwoord terug dat we moesten telefoneren). Toen ik het nummer op onze bestelbon belde, kreeg ik te horen dat het om een betalend nummer ging. Dit was helaas de enige manier waarop we TUI op dat moment konden contacteren, aangezien hun mailadres tijdelijk afgesloten was. Ik heb 45 minuten aan de lijn gehangen met de klantendienst, alvorens mijn oproep beantwoord werd. Dit was dus een zeer duur telefoontje om een fout in hun systeem recht te zetten. Dit was ook wat ik te horen kreeg toen mijn oproep eindelijk beantwoord werd: de medewerkster van Tui heeft me meerdere keren gezegd dat de oorzaak van deze fout in hun systeem zat. Dat ze dit "regelmatig" tegenkomen... Na onze reis heb ik dan een klacht ingediend, in de hoop mijn telefoonkosten terugbetaald te krijgen. Vandaag heb ik daarop een antwoord gekregen. De terugbetaling van deze telefoonkosten is volgens hen blijkbaar niet mogelijk, aangezien iedereen die dit nummer contacteert dit tarief per minuut dient te betalen. Toch lijkt mij dit niet fair. Wij zorgen ervoor dat alle gegevens zorgvuldig en correct ingevuld zijn, alvorens de reis te bestellen en dan loopt er iets fout tijdens de verwerking van onze reservering in hun systeem. Om deze fout recht te kunnen zetten, dienen we overdreven lang naar een betalend nummer te bellen en we moeten daarnaast zelf op draaien voor deze gemaakte kosten. Ik hoop dat wij alsnog deze telefoonkosten kunnen recupereer met jullie hulp. Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten Sien

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 11,45

Berichten (3)

TUI Belgium - TUIfly

aan: S. V.

06/11/2021

Automatisch bericht – réponse automatique – auto-reply Bedankt voor uw bericht. Indien u een nieuwe klacht wenst in te dienen dan kan dit via het klachtenformulier op de de website van TUI of TUI fly. * TUI fly: s:www.tuifly.be/nl/my-zone * TUI: s:www.tui.be/nl/my-zone * Nieuwe klachten ingediend per mail kunnen niet in behandeling genomen worden. Reacties op een bestaand klachtendossier zullen toegevoegd worden aan uw klachtendossier. Door de gevolgen van de Covid-19 crisis, kan de behandeling van mails vertraging oplopen. __________________________ Merci pour votre message. Si vous souhaitez introduire une nouvelle plainte, vous pouvez le faire via le formulaire de plainte sur le site de TUI ou TUI fly. * TUI fly: s:www.tuifly.be/fr/my-zone * TUI: s:www.tui.be/fr/my-zone De nouvelles plaintes introduites par e-mail ne pourront pas être traité. Les réponses à une plainte existante seront ajoutées à votre dossier de plainte. En raison des conséquences de la crise du Covid-19, le traitement des e-mails peut être retardé. __________________________ Thank you for your message. If you wish to submit a new complaint, you can do so via the complaint form on the TUI or TUI fly website. * TUI fly: s:www.tuifly.be/nl/my-zone * TUI: s:www.tui.be/nl/my-zone New complaints submitted by e-mail cannot be processed. Replies to an existing complaint will be added to your complaint case. Due to the consequences of the Covid-19 crisis, the handling of emails may be delayed. Automatisch bericht – réponse automatique – auto-reply

S. V.

aan: TUI Belgium - TUIfly

23/11/2021

Graag herinner ik u aan bijgevoegde klacht van 06.11.2021. Alvast bedankt voor uw antwoord.

TUI Belgium - TUIfly

aan: S. V.

23/11/2021

Automatisch bericht – réponse automatique – auto-reply Bedankt voor uw bericht. Indien u een nieuwe klacht wenst in te dienen dan kan dit via het klachtenformulier op de de website van TUI of TUI fly. * TUI fly: s:www.tuifly.be/nl/my-zone * TUI: s:www.tui.be/nl/my-zone * Nieuwe klachten ingediend per mail kunnen niet in behandeling genomen worden. Reacties op een bestaand klachtendossier zullen toegevoegd worden aan uw klachtendossier. Door de gevolgen van de Covid-19 crisis, kan de behandeling van mails vertraging oplopen. __________________________ Merci pour votre message. Si vous souhaitez introduire une nouvelle plainte, vous pouvez le faire via le formulaire de plainte sur le site de TUI ou TUI fly. * TUI fly: s:www.tuifly.be/fr/my-zone * TUI: s:www.tui.be/fr/my-zone De nouvelles plaintes introduites par e-mail ne pourront pas être traité. Les réponses à une plainte existante seront ajoutées à votre dossier de plainte. En raison des conséquences de la crise du Covid-19, le traitement des e-mails peut être retardé. __________________________ Thank you for your message. If you wish to submit a new complaint, you can do so via the complaint form on the TUI or TUI fly website. * TUI fly: s:www.tuifly.be/nl/my-zone * TUI: s:www.tui.be/nl/my-zone New complaints submitted by e-mail cannot be processed. Replies to an existing complaint will be added to your complaint case. Due to the consequences of the Covid-19 crisis, the handling of emails may be delayed. Automatisch bericht – réponse automatique – auto-reply