back

Problemen met terugbetaling + onbereikbare klantenservice

FedEx Bedrijven Machelen-Cargo 751, MACHELEN (BT.)
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

S. V.

aan: FedEx

28/10/2021

Beste, Ik betaalde kledij via Etsy en dit werd mij bezorgd via Fedex. Zonder vooraf verwittigd te zijn geweest, werd ik verplicht om 74 euro invoerkosten te betalen. Fedex heeft dit voor mij betaald waardoor ik verplicht was dit zo snel mogelijk terug te betalen. Dit terwijl ik reeds 30 euro verzendkosten betaalde bij de aankoop van het product. Nu weet ik dat dit vaker gebeurd bij online betalingen, maar ik wil toch graag uitleg krijgen en dit graag aanvechten. Via de telefonische klantenservice kreeg ik de opdracht om te mailen naar het algemene fedex adres om de claim te maken. Dit is het probleem: Ik wou dit graag aanvechten en meer uitleg krijgen bij Fedex wat er precies is gebeurd en hoe ik dit verder kan aanklagen. En Fedex is gewoon compleet onduidelijk en onbereikbaar. Ten eerste moest ik mijn mail verschillende keren achter elkaar versturen om antwoord te krijgen (ik ben ondertussen al meer dan een maand bezig). Dan kreeg ik uiteindelijk een heel beknopt antwoord. "Hier is uw creditnota, mvg Brigitte van Fedex" Hier was ik nog steeds niet mee verder geholpen. Mijn vraag was wat ik moest doen, hoe ik iets kon doen aan de hoge factuur die ik moest betalen. En als enige antwoord kreeg ik dit ene zinnetje met inderdaad een creditnota bij in bijlage. Nu is een creditnota normaalgezien een teken dat je je geld terugkrijgt. Maar ik heb geen geld terug gekregen, dus ik begreep geen snars van wat ik nu eigenlijk gekregen heb. Nu had ik nog meer vragen. Wat heb ik ontvangen? Wat is er aan het gebeuren? En nog steeds, wat moet ik doen om de hoge onverwachte factuur aan te vechten? 20 mailtjes later (elke dag een paar keer na elkaar gestuurd want ik kreeg opnieuw weken na elkaar geen antwoord) Kreeg ik opnieuw een heel kort antwoord "dat ik de claim al gedaan heb en dat die nu in orde is." Maar ik heb geen geld terug gekregen, ik heb geen informatie gekregen. Ik word en werd gewoon niet geïnformeerd. Nu ben ik ze aan het bellen en heb ik reeds 3 keer 15 minuten gebeld maar wordt er niet opgenomen. Dit is echt schandalig. Dit is geen klantenservice, geen klantvriendelijkheid. Ik wil gewoon graag een menselijk antwoord, iemand die mij helpt met mijn hulpvraag en de moeite neemt om ook via e-mail duidelijk te antwoorden. Geen kort antwoord van 1 zin waar ik niets wijzer uit word. Is dat niet het opzet van een klantenservice?

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 74,93