back

Vaste naar variabel tarief, weigering voorschot factuur aan te passen

MEGA Rue Natalis, 2 , Luik

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

M. C.

aan: MEGA

26/10/2021

Geachte, Door onlangs mijn administratie na te kijken viel mij op dat Mega bij het stilzwijgend verlengen van mijn contract mijn product heeft veranderd. Ik sloot 30 juni 2020 een nieuw contract aan, onder GROEP VAST. Dit contract is dit jaar stilzwijgend verlengd op 1 juli 2021. Echter werd het type contract gewijzigd naar een GROEP VARIABEL contract. Als ik online mijn contracten raadpleeg, lijkt het tevens dat ik in 2020 reeds een GROEP VARIABEL contract afsloot, terwijl dit niet het geval is. Ik heb alle documenten in mijn bezit om dit te bewijzen. Tevens heeft MEGA mij in de maand april 2021 een variabel tarief aangerekend terwijl mijn vast contract dat afgesloten was 30 april 2020 nog niet verlopen was. Verleden maand kreeg ik een mail dat mijn vooschotfactuur verhoogd zou worden naar 300 EUR / maand (nu: 100 EUR / maand). Ik heb mijn voorschot bedrag online terug aangepast naar 120 EUR en mega telefonisch gecontacteerd om te bevestigen dat ik bij de volgende aanrekening wel degelijk een domiciliëring van 120 EUR zou ontvangen. Ik deed dit op 18 oktober, 4 dagen voor het aanmaken van mijn voorschot factuur. Nu krijg ik van MEGA alsnog een factuur van 300 EUR. Tevens heb ik op 22/10 aangevraagd geen domiciliëring meer te gebruiken als betaalmethode.

Gewenst oplossing

  • Herziening van de factuur
  • Voorschotfactuur aanpassen naar 120 EUR, geen domiciliëring meer, product terug naar VAST tarief dat van kracht was op 30 juni 2021.

Berichten (4)

MEGA

aan: M. C.

29/10/2021

- Typ uw reactie boven deze regel - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Vaste naar variabel tarief, weigering voorschot factuur aan te passen - (CPTBE01385762-20) Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden. Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen. In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u). Met duurzame groeten, Maxime Sonkes Sales and CX Director Mega (Power Online SA) Vaartstraat 167, 3000 Leuven --- ---------------------------------------------- Klachtenbox, 26 okt. 2021 14:12 CEST-------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[OLOMZM-L85P] (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fgebruiksvoorwaardenanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7C91777f71f6df4b85634308d99879cc80%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637708471151847833%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C1000andsdata=BNz1zdK6UaY5Z6KvuNCXb4y8C%2FIaZKotwIpWJAiMCLQ%3Dandreserved=0) (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fprivacyanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7C91777f71f6df4b85634308d99879cc80%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637708471151857794%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C1000andsdata=3L4wJNCuVRwXVZpsf1%2FULNVDKSfD%2Bmdi%2BGLNpGwgdGs%3Dandreserved=0)-------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[OLOMZM-L85P]

M. C.

aan: MEGA

25/11/2021

Geachte, aangezien u mij nog steeds geen bevredigend antwoord stuurde ivm mijn type contract verandering (vast tarief naar variabel), zie ik mij verplicht deze klacht open te houden. Het lijkt erop dat u er alles aan doet om op het platform van Testaankoop een generiek antwoord te plaatsen, zodat u vervolgens uw klanten onbepaalde tijd kunt doen wachten. Van een echte oplossing voor klachten is er echter nog steeds geen sprake.

MEGA

aan: M. C.

28/11/2021

- Typ uw reactie boven deze regel - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Vaste naar variabel tarief, weigering voorschot factuur aan te passen - (CPTBE01385762-20) Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden. Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen. In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u). Met duurzame groeten, Maxime Sonkes Sales and CX Director Mega (Power Online SA) Vaartstraat 167, 3000 Leuven --- ---------------------------------------------- Klachtenbox, 25 nov. 2021 14:47 CET-------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[8D4Q64-YQX5] (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fgebruiksvoorwaardenanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7Cf2c6a9a088d648cee79508d9b01a20b2%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637734448528148376%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000andsdata=ziulaCDrISFRUjHGBS2sUZuMdmgQzjm4uUfxq6RCGBk%3Dandreserved=0) (s:eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=%3A%2F%2Ftest-aankoop.be%2Fklagen%2Fprivacyanddata=04%7C01%7Cinfo%40mega.be%7Cf2c6a9a088d648cee79508d9b01a20b2%7C7413f7eac81548339cbd5d77d40f0095%7C1%7C0%7C637734448528148376%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000andsdata=j9y%2Bs2YT4ZUNDH41cgJDPe4FbyzMSg0%2BacfX7V8XkRs%3Dandreserved=0)-------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[8D4Q64-YQX5]

MEGA

aan: M. C.

30/11/2021

- Typ uw reactie boven deze regel - ---------------------------------------------- 3-Line, 30 nov. 2021 11:07 CET Beste, Bedankt voor uw reactie. Aangezien er over dit dossier een ontvankelijke klacht bij de ombudsdienst loopt, zijn we verplicht om alles via hen te communiceren. We kunnen u dan ook op dit moment via dit platfrom geen verder antwoord bieden. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Tim Klantenadviseur **Team** Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u) Contacteer ons * * * Ken je ons **peterschap-systeem**? **Bespaar Eur 400** voor 10 nieuwe aangebrachte klanten. Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter** -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Mega.[8D4Q64-YQX5]